Rus Geplaatst: 12 december 2010 Geplaatst: 12 december 2010 Hallo weet iemand wat de DiseqC instelling moet zijn van een dm8000hd in de geavanceerde modus. Ik werk met een EMP-Centauri P.164-IW DiseqC 2.0 switch en de volgorde van de satellieten ( 4 stuks ) is op ingang 1 de 13 E Hotbird , op ingang 2 de Astra 19,2 E , op ingang 3 de Astra 23,5 E en op ingang 4 de Eurobird/Astra 28,2 . In eenvoudige modus is gekozen voor DiseqC A/B/C/D Poort A 13,0 E Hotbird Poort B 19,2 E Astra Poort C 23,5 E Astra Poort D 28,2 E Eurobird/Astra Gebruik voltage en 22Khz Ja Verstuur Diseqc enkel bij satellietwijziging Nee Voor de geavanceerde modus is het volgende gekozen. Satelliet: 13,0 E Hotbird LNB: 1 Prioriteit: Auto Spanningsmodus: Polarisatie Verhoogde voltage: Nee Tone modus: Band DiseqC-modus: 1.2 Toneburst: Geen Vastgelegd DiseqC command: AA Snelle DiseqC: Nee Herhaal sequense: Ja Commando volgorde: Committed , Toneburst Uncommitted DiseqC command: Geen DiseqC herhaling: Een ......................... En moet bij de volgende ( 19,2 E Astra ) voor LNB 2 worden gekozen en DiseqC command AB ?? En voor 23,5 E Astra LNB 3 en DiseqC command BA ?? En voor 28,2 E Eurobird/Astra LNB 4 en DiseqC command BB ?? Het is een heel verhaal geworden , maar ik heb van alles geprobeerd en krijg alleen maar beeld op ingang 1 van de DiseqC switch ondanks alles geprobeerd in de configuratie. Misschien is de DiseqC switch ook wel stuk , heb de verkoper al gebeld en die zou een nieuwe opsturen. Maar het zou mooi zijn als het alleen maar aan de configuratie lag. Voor de mensen die mij willen helpen alvast HEEL VEEL DANK. Rus.
vGnp Geplaatst: 12 december 2010 Geplaatst: 12 december 2010 Staat de dipswitch wel goed? (Als die er bij jouw switch in zit tenminste) vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gerard 76 Geplaatst: 12 december 2010 Geplaatst: 12 december 2010 De dipswitch moet op 1.1 staan. Hij zit aan de zijkant(zie handleiding) En moet 1 tikkie naar rechts worden geschoven. En gebruik DiSEqC 1.1 en niet 1.2, da's dacht ik voor een rotor. Lnb 1 Configuratie modus Geavanceerd Satelliet hotbird lnb Lnb 1 Prioriteit Auto Lof Universeel Lnb Spanningsmodus Polarisatie Verhoogde voltage Nee Tone modus Band DiSEqC-Modus 1.1 Toneburst Geen Vastgelegd DiSEqC commando Geen Snelle DiSEqC Nee Herhaal sequence nee Commando volgorde uncommitted,committed,toneburst Uncommitted DiSEqC commando Input 1 DiSEqC herhaling Geen Let op dat de input in de instellingen gelijk is als de input op de switch. Dus hotbird op de poort voor hotbird.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 12 december 2010 Geplaatst: 12 december 2010 1.0 is DiSecq (max. 4 LNB's) 1.1 is DiSecq met mogelijkheid voor uncommitted switching (meer dan 4 LNB's) 1.2 is voor een motortje
satencom Geplaatst: 12 december 2010 Geplaatst: 12 december 2010 Het gaat hier om een 4/1 DiSEqC switch, hij moet gewoon werken op de instelling eenvoudig DiSEqC 1.0 instelling A / B / C / D. Maar waar je wel om moet denken is dat je de lnb's in de goede volgorde aansluit. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast SatMann Geplaatst: 13 december 2010 Geplaatst: 13 december 2010 zoals Gerard het schreef is het perfect juist. heb al tientallen EMP's gezet van 4/1 - 8-2 - 8/1 - 16/1 bij een simpele 4/1 moet je eenvoudige nemen met A/B/C/D dus volg maar Gerard zijn instellingen en dat komt juist (als je sat's uiteraard juist op de diseqc zijn aangesloten)
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 13 december 2010 Geplaatst: 13 december 2010 Heb je nu nogmaals de eenvoudige DiSecq instellingen geprobeerd? Volgens mij is dat de juiste keuze in jouw configuratie.
Gast SatMann Geplaatst: 14 december 2010 Geplaatst: 14 december 2010 op de 4/1 en 8/2 (dubbele 4/1) zit nooit een dipswitch. enkel op de 8/1 en de 16/1. dus zoek maar niet daarna. maar probeer de instellingen die hier geschreven staan. lukt dit niet, dan is het of je emp die stuk is, of je sat's die niet goed staan ingesteld.(ik gok op het laatste.)
Rus Geplaatst: 14 december 2010 Auteur Geplaatst: 14 december 2010 Sats staan goed afgesteld , hoogstwaarschijnlijk is de EMP stuk. Er word me door de verkoper een nieuwe opgestuurd met nog een andere merk diseqC switch. Dat ga ik proberen op de eenvoudige afstelling als ik ze met de post binnenkrijg (Misschien morgen) Jullie krijgen wel een berichtje over het hopelijk goede resultaat. Rus.
Rus Geplaatst: 15 december 2010 Auteur Geplaatst: 15 december 2010 De EMP diseqC switch was stuk , er kwam vandaag een nieuwe via de post , de EMP omgewisseld en er was beeld op alle satellieten. Dus gewoon op de eenvoudige instellingen met A/B/C/D. In ieder geval bedankt voor de tips en wijze raad. Rus
Gerard 76 Geplaatst: 15 december 2010 Geplaatst: 15 december 2010 Fijn dat 't nu werkt. Veel plezier ermee
Rus Geplaatst: 16 december 2010 Auteur Geplaatst: 16 december 2010 Ja , het was garantie ,en de verkoper geen-reclame-maken heeft me zelfs nog een 2e switch meegestuurd van een ander merk voor het geval dat de EMP niet op mijn Dreambox werkte. Een super service. Rus.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen