Ga naar inhoud

T90 gekocht en in elkaar gezet,binnenkort ophangen.

Aanbevolen berichten

• Reacties 111
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Klopt , daar zit de EMP 16 in, zie bijgaande foto.

Maar helaas heb ik een probleempje , ik krijg de Thor niet op mijn scherm van mijn tv .

Als ik de lnb rechtstreeks aansluit op mijn monitor , dan heb ik perfect beeld zo rond de waarde van 63% .En als ik het signaal laat gaan via de emp , dan heb ik geen beeld ,de zenders worden wel gevonden . En zonder de emp , dan is er wel beeld. Al de andere 7 satellieten zijn ok. Zelfs beter beeld dan via de triax.

Iemand die dat probleem kent ?

Gaarne advies. :-)

post-54463-1318261983,5368_thumb.jpg

Geplaatst:

check eens de coax van je thor naar de emp.

ik vermoed dat je daar een probleem hebt.

hang als test eens vlug een andere coax van lnb naar disecq en check dan eens.

opgelet : met een EMP 8/1 of 16/1 moet je na het veranderen van je instellingen op je ontvanger de ontvanger eens volledige herstarten.

tip van tante kaat. wink

en check ook eens je instellingen in je box, nergens een verkeerde of dubbele input nummer genomen?

Geplaatst:

Ik schreef al , dat ik de kabel die van de Thor lnb naar de Emp loopt , die heb ik rechtstreeks aan de monitor gekoppeld , en dan is er perfect beeld .Maar sluit ik die zelfde kabel aan op de emp , dan heb ik binnen geen signaal. Ook heb ik de kabel van de Thor lnb , op een andere input van de emp aangesloten , dat helpt ook niet .

Dus de kabel die van de lnb komt , die is in orde .

Een geluk , ik hoef niet de ladder op , alles staat op knie hoogte hier .

post-54463-1318261984,0939_thumb.jpg

Geplaatst:

Ja dat is zeker en zeker heel relaxt. Slaap er paar nachtjes over, dan kom je wel met een oplossing voor Thor. Het gaat je wel lukken. Alleen nu is de vraag wat er precies mis is. Als je 64% hebt dan is het gewoon te doen. Zorg dat je instellingen goed staan en zorg dat je een andere input hebt bij je emp en verander je instellingen in DM. Herstart en download (bij gemini is het gewoon intern te doen) een zenderlijst van thor. Werkt het? Dan is dat mooi zo niet, dan gewoon doorgaan. Maar zie het niet als iets dat perse af moet, want dan ga je haasten en dan denk je er niet helder over na. Heb ik tenminste. Maar sowieso ondanks thor al een super goed werk, waar je trots op kunt zijn.

• 1 maand later...
Geplaatst:

De eerste hagelbui net gehad . Tjonge , wat een geluid , als die hagelkorrels op het plaatwerk van de T 90 vallen.

Maar ja , dat heb je als je hem bijna 'binnen' hebt staan ,en dan is dat beter te horen dan als hij ergens op het dak staat of tegen de gevel hangt . Had ook even geen ontvangst , maar wat wil je , als er enkele behoorlijke donder wolken in de lucht hangen , precies tussen de satelliet , en mijn T 90.

post-54463-1318262105,5122_thumb.jpg

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sky viewer
De eerste hagelbui net gehad . Tjonge , wat een geluid , als die hagelkorrels op het plaatwerk van de T 90 vallen.
Maar ja , dat heb je als je hem bijna 'binnen' hebt staan ,en dan is dat beter te horen dan als hij ergens op het dak staat of tegen de gevel hangt . Had ook even geen ontvangst , maar wat wil je , als er enkele behoorlijke donder wolken in de lucht hangen , precies tussen de satelliet , en mijn T 90.

En zie de schotel er nu na die hagelbui nog net zo uit als op de foto? laugh

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• 1 maand later...
Geplaatst:

Mede door dit forum heb ik vorige week ook een T90 gekocht en bij mezelf gedacht van dat zal wel een strijd worden om de schotel in elkaar te zetten en hem daarna goed uit te richten.

Afgelopen week de T90 in elkaar gezet en was eigenlijk in anderhalf uur gebeurd. Wel door vooraf veel te lezen op dit forum. Vanmiddag maar eens een testopstelling gemaakt omdat ik eerst wil weten hoe ik de beste positie kan bepalen voor de bijgeleverde polarmount. Dus even een buis in de grond, waterpas gesteld en T 90 erop.

Dreambox erbij en astra 19,2 ingesteld ontvangst volgens dreambox 93%. Daarna turksat 42 oost en ook ontvangst rond de 70%.

Daarna 1 west en hoe is het mogelijk ook ontvangst rond de 75 a 80%.

Dit alles binnen 2 uurtjes gefixt.

Nu nog even goed nadenken welke satellieten ik nu echt wil ontvangen (heb nl kort geleden ook nog even een draaibaar spulletje geplaatst) was trouwens veel meer werk en dan polarmount vastzetten, kabels trekken en kijken maar weer.

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen