Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kennissen hebben een entertainmentpakket genomen bij C+. Op de 7005 heb ik alle kanalen opnieuw laten zoeken (19.2 + 23.5), geen C+ volgorde.

Echter staat er in de kanalenlijst sommige stations niet: bijv consumenten tv, Discovery Sciense. Andere stations van 23.5 staan er wel in.

Wederom opnieuw laten zoeken, ruim 2.5 uur later, maar wederom deze stations niet in de lijst.

Krijg op de 23.5 trouwens wel de bovenste balk (signaal dacht ik, maar de onderste balk slaat niet uit (kwaliteit?). Maar nogmaals, stations op de 23.5 ontvang ik wel, behalve sommige stations.

Heeft iemand een tip?

AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2  VU+DUO2 twintuner Openpli

Geplaatst:

Hoe groot is de schotel die ze gebruiken ,en wat van lnb gebruiken ze,

is het een duo-lnb, Ik denk dat de schotel beter moet worden uitgericht

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Schotel: 75 cm, C+ Duo LNB.

Wonen in een flat, vrij uizicht (ook geen boom oid) naar de "hemel".

Het zijn enkele kanalen die ze missen, de kanalen die ze wel ontvangen op 23.5 zijn goed en zonder storing te kijken.

Geplaatst:

Ja, dat is inderdaad waar. Daar gaat het mis.

Da's jammer voor ze. Nu moeten ze een dure HD ontvanger aanschaffen (ze willen perse kunnen opnemen en willen ook 2 tuners hebben). Die zijn niet blij......

Geplaatst:

Ik zou hun een VU+ Duo HD aanraden, Twintuner PVR en al te koop voor 389 euro. Duur? Tjsa...een single Tuner HD PVR is er al vanaf 119 euro (SAB Titan I) - Dan koop je er toch gewoon twee !

M_Z

Geplaatst:

Kan op een bekende koopsite de DSR8121 voor ze kopen.

Dat ga ik maar doen, is de goedkoopste oplossing en ze zijn al aan het Philipsmenu gewent.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ze hebben het nog geen week volgehouden met de dsr8121.....

Ze missen picture in picture en 2 kanalen tegelijk opnemen, zoals de dsr7005 wel kon.

Dus de dsr7005 maar teruggezet, alleen missen ze nu enkele kanalen.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Wij hebben de DSR 7005 onlangs omgeruild voor een Homecast HS 9000 CIPVR...

Die heeft een andere menustructuur, maar het is wel een mooie ontvanger, die ook achteraf de opnames decodeert, heeft picture in picture en kan dus ook twee kanalen tegelijk opnemen. Je kunt op dat moment niet meer naar alle zenders kijken, maar alleen naar een aantal die op dezelfde transponder zitten.

Het lijkt er wel op dat er nog een bug in de software zit. We hebben een aantal spontane restarts gehad op het moment dat de tweede opname begint te lopen. En als je een tijdje naar een vrije kanaal kijkt valt de CAM in slaap en moet je de ontvanger restarten om weer beeld te krijgen.

Zo te lezen op Myhomecast wordt er aan een oplossing gewerkt.

Zelf heb ik nog vragen open staan, waar zo nu en dan op gereageerd wordt. Het lijkt wel alsof ze de boot nog wat afhouden. Ook mijn aanvraag voor een login op het forum is nog niet afgehandeld. Na 2 weken.

Buiten dat is het een mooi apparaat met prachtig beeld.

Je kunt er bij voorbeeld via een memstick of via het netwerk een opname afhalen. Deze naar de pc halen en met de in het boek genoemde software omzetten naar mpeg. Dan kun je het bewaren en op de pc weer bekijken.

Verder kun je kanalenlijsten ophalen, bewerken en terugzetten....

Als je kanalen wilt zoeken kun je kiezen uit vrij of ook gecodeerd. Daarnaast kun je kiezen welke codes wel ingelezen moeten worden en welke niet. Wel of geen radiokanalen is een keuze...

Erg handig.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen