Gast Geplaatst: 2 augustus 2001 Geplaatst: 2 augustus 2001 Beste, <BR>Voor m'n ouders ben ik op zoek naar de volgende oplossing. Zij hebben een Schotel + 2 Lnb's in vaste opstelling staan. Nu zouden ze graag de nokia 9500 aansluiten op deze opstelling maar deze heegt dus maar 1 ingang. Kan er mij iemand zeggen welk wisselstuk ik moet hebben om de beide kabels te laten binnen komen op de Nokia ????<P>patrick
trust Geplaatst: 2 augustus 2001 Geplaatst: 2 augustus 2001 bleu boogie: je start de tread met:TWIN LNB,<BR>maar gaat verder met 2 lnb's .<BR>als je 2 lnb's hebt moet je een 2/1 diseqc-<BR>switch kopen. bij een twin lnb is ie al ingebouwd. welke software zit er in de 9500 ?<BR>in DVB 2000 kun je in het TUNER-menu zien/in-<BR>stellen welke aktief is (menu-6-A ) bij mij is 1 astra 19.2 en 2 hotbird<BR>naar ik meen zat er standaard een 12 volt coaxswitch bij de nokia, die kun je ook gebruiken. dan moet je echter eerst in <BR>menu-8-2 (lnb control) optie 1 op 12v 1/2 zetten .de diseqc-switch kun je (als ie waterdicht is)bij de schotel monteren,voor de<BR>12v switch is het handiger om hem bij de ontvanger te plaatsen want er zit nog een kabeltje met een tulpsteker aan ,die in de 12v aansluiting achterop de nokia moet.<BR>ik hoop dat je hier wat aan hebt.<BR>gr trust<BR>gr trust Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Aanbevolen berichten