Ga naar inhoud

Astra 2A North

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik weet niet goed of dit het juiste forum is. Ik woon in Schotland en ontvang canal digital via mijn Philips DSR7072 receiver en heb een dubbele lnb (dat was om the limburgse zender the ontvangen). Onze schotel heeft een doorsnede wan 60cm en ik vraag mij of of het mogelijk is om de engelse freesat zenders via Astra2A north te ontvangen (satellite 28.2E) zonder de nederlandse zenders te verliezen. Moet ik dan een triple lnb kopen en zo ja welke of heb ik daar iets anders voor nodig.

Schotland

PS Ik weet niet wat er met prefix bedoelt wordt en heb er geen idee van wat VU + Duo betekent.

Geplaatst:
Origineel bericht van: schotland

Schotland

PS Ik weet niet wat er met prefix bedoelt wordt en heb er geen idee van wat VU + Duo betekent.

welkom schotland,
je opent je vraag in een subforum welke vragen omtrent de VU+ receiver behandelt
dus ja je zit een beetje fout qua juiste forum.

maar dat geeft niet, dat komt ook wel op z'n plaats
je vraag is schotel / afstemming / installatie relevant
dus kijk je HIER

met een schotel die meerdere LNB's op de multifeed LNB houder kan opnemen (of met hulpaccessoire een derde LNB kan toevoegen) kun jij de 28,2/28,5 positie ontvangen
de grootte van de schotel kan wel ermee te maken hebben en 60cm is voor 3 posities aan de krappe kant.

maar welke schotel en dus welke multifeed LNB houder is om nadere informatie te verstrekken en adviezen te geven belangrijk.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Hi tonskidutch

bedankt voor je antwoord, ik heb op de link geklikt, maar ik snap dus nog steeds niet waar ik een antwoord kan vinden.

De schotel is een wisi orbit, 60cm, en de dubbele lnb heeft mijn broer twee jaar geleden voor mij gekocht om de limburgse zender te ontvangen, dat was voor 23.5 (geloof ik) en ik weet niet of we die nu nog nodig zullen hebben. Het was de lnb die door canal digital werd aanbevolen, maar gezien het feit dat die hoog aan de muur hangt, kan ik daar geen verdere details voor geven.

Is dat genoeg informatie? Sorry, maar dit is het extent van mijn technische kennis.

Schotland

Geplaatst:

no problem, zoals de schotten zeggen.

19,2 Oost

23,5 Oost

28,2 / 28,5 Oost

als je wisi orbit in google ingeeft

maar dan OP afbeeldingen zoekt zijn er heel wat voorbeelden te vinden die OOK de 28,2 LNB op zo'n lnb-mount tonen

dus het kan.

een en ander is van de locatie afhankelijk...

maar men lijkt toch met die losse Multihouder voor een extra LNB resultaat te boeken...

afbeelding als bijlage is de eerste die mij een zeer goede optie lijkt om een derde LNB naast de 23,5 te hangen

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Bedankt voor je advies.

Ik zal op zoek gaan hier in Schotland maar neem aan dat het instellen de meeste problemen zal geven. Heb artikelen gelezen die zeggen dat je de zenders apart moet installeren en kanalen die je niet gebruikt (en dat zijn er veel) moet verwijderen en dan de kanalen van de nieuwe satelliet toevoegen. Dus dat zal een hele operatie worden.

Is er trouwens een bepaalde lnb die beter is?

Schotland

Geplaatst:

instellen ?

tja als je de schotel juist gericht hebt moet je niks bewegen aan de schotel, enkel die derde LNB

in je philips menu kan er wel een en ander noodzakelijk zijn, maar dan moet je echt verder in het philips receiver subforum de "ins and outs" navragen.

heb geen philips en wil er ook geen whistle

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

De ontvanger die hebt is niet geschikt voor astra 28,2 de Philips DSR7072

is gemaakt voor de 19,2 en 23,5 .

Je zult er wel zenders mee kunnen ontvangen ,maar je kunt zelf niet bepalen welke

zenders je er in wilt hebben , en wat de schotel betreft, je zou er ook nog een schotel bij kunnen plaatsen.

Je kunt het ook met 1 grotere schotel doen een tiax 88cm met een Triax multiblock 4 LNB houder.

voor meer info kijk hier ook even klik

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Hi Satencom,

het probleem is dat hier vrijwel alle ontvangers gemaakt worden voor Sky en die wil ik dus niet. Dan is er de freesat, maar dan moet ik dus een andere receiver erbij kopen en dan zit ik dus met het feit dat er niet genoeg scart sockets zitten in onze Britse hard drive dvd receiver met ingebouwde freeview.

Ik wilde de engelse kanalen omdat hier in Schotland bepaalde uitzendingen niet te zien zijn, die wel op de engelse tv komen. Maar dat blijkt dus allemaal veel te gecompliceert en te duur te zijn.

Als ik ooit weer eens met de auto naar Nederland kom koop ik misschien en betere receiver en schotel, tot dan is het beperken tot wat we hebben geblazen.

Bedankt voor je advies.

Schotland

Geplaatst:
Origineel bericht van: schotland
...Als ik ooit weer eens met de auto naar Nederland kom koop ik misschien en betere receiver en schotel, tot dan is het beperken tot wat we hebben geblazen.
En aankopen via internet?
Geplaatst:

Je zou ook een ontvanger en een schotel via internet kunnen kopen.

Je kunt ook nog even wachten en hier in Nederland het spul kopen,

dan heb je de verzendt kosten ook niet.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen