Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal.

Ik probeer om iets wat ik op een engelstalig forum gelezen heb uit te proberen. Namelijk via de vlc player op mijn pc te streamen naar de vlc plugin op de vu+. Ik wil nml toch avi's af kunnen spelen - wat niet lukt met de mediaplayer die op vu+ van zichzelf zit.

Ik heb wel het een en ander gelezen - maar snap er geen barst van. Kan iemand in jip en janneke taal mij uitleggen wat ik meot doen om het voor elkaar te krijgen?

Geplaatst:

wat tot nu toe gelukt is:

- vlc plugin draait op de vu+

- zowel de pc als de vu+ zitten in dezelfde netwerkgroep

- ik heb de mappen op de pc gedeeld waarin mijn bestanden zitten die hij mag afspelen. (maar als ik met de vlc plugin browse zie je niets van bestanden staan!)

Help?!

Geplaatst:

In de vlc plugin moet je een server toevoegen, vul hier het ipadres van je pc in waar vlc op geinstalleerd is.

Verder moet je op je pc binnen vlc de webinterface starten en dan moet alles werken.

Je hoeft verder niets te delen.

VU+ Duo, ET9200, XP1000, PLI

Geplaatst:

Volgens mij moet je niet één van de jongste versies van VLC gebruiken. Ik denk dat versie 1.0.5 zou moeten werken.

Geplaatst:

Ik heb gedowngrade naar 1.0.5

Klopt het dan dat het lijkt alsof je het opent op de VU+ (want je browst via de vu+ vlc plugin op je pc), maar hij opent hem eigenlijk via je pc?

Zo ja - dan heb ik het uitgevonden (want hij deed net iets dat leek op wat ik wilde!), scheelt weer gezeur met de avi's die niet lekker werken!

Moet je overigens altijd je scherm van vlc player op de pc open hebben?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Angeline
....Ik wil nml toch avi's af kunnen spelen - wat niet lukt met de mediaplayer die op vu+ van zichzelf zit.
Daarvoor moet je de mediaplayer ook niet gebruiken: dat is een onding. Gewoon via "List" naar je opnames gaan, daar met "geel" naar de gewenste map (op de PC) navigeren en op het gewenste bestand op "OK" drukken.
Let wel op dat "avi" een verzamelnaam is: daar zit vaak allerlei ongein in waardoor die op een ontvanger niet zijn af te spelen. Eventueel kan je de bestanden in dat geval op de PC hercoderen.
Geplaatst:

het werkt

Had inderdaad alles goed gedaan - maar de nieuwste versie van de vlc player op mijn pc wilde niet!

Ik stream nu mijn avi bestanden via de pc - zodat ze wel vloeiend afspelen - ipv schokkerig zoals eerst!

Geplaatst:

Ook recente pc versies zijn werkend te krijgen. Daarvoor moet je in een bepaalde map en file het ip adres van je client(en) invoeren anders is de server niet te benaderen.

Dit zit erin om het benaderen van de server vanaf internet te beperken. e.a. staat uitgelegd in de helpfile.

PS de file is: Program Files\VideoLAN\VLC\http\HOSTS deze kun je bewerken met kladblok.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Angeline
het werkt
Had inderdaad alles goed gedaan
Zou je niet even in het kort een stappenplan kunnen opschrijven? Je hebt het nu allemaal nog in het hoofd.
Geplaatst:

op de pc:

- de mappen waaruit de bestanden mogen gestreamed worden delen

- op de pc een oudere versie van vlc player installeren (1.0.5)

- op de vlc player via 'view' / 'add interface' / 'web interface' toevoegen

- dan vlc player gewoon open laten staan.

op de vu+ duo:

- In netwerkbeheer voor de zekerheid de mappen waaruit je wilt streamen toevoegen (weet niet zeker of dit nodig was)

- de vlc plugin op je box zetten

- open de plugin en maak een server aan.

- de server moet het ipnummer geven van de pc waar je op streamen wilt. Sla deze op

- als het goed is kun je nu op op de server drukken - en zie je (als dus vlc op je pc open staat) al je schijven. Ga naar de schijf / map toe waar je wilt streamen - kies bestand en open.

Meestal loopt het soepel, soms even niet. Ik zou dit niet proberen met een draadloos netwerk overigens!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen