Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil het volgende. Onder de map "films" staan verschillende mappen met de naam van de film. In deze map staat de film maar ook een 0001.jpg plaatje. Dit is de film cover. In elke map staat dus een 0001.jpg bestand. Ik wil dit 0001.jpg bestand naar een map c:\covers kopieren en daarbij gelijk 0001.jpg hernoemen tot naamvdmap.jpg. Het batch bestand moet dan de gehele map "films" afgaan en uit alle submappen dus de 0001.jpg halen die kopieren naar c:\covers en dan hernoemen. Wie kan me op weg helpen.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Geplaatst:

1. Hoe kan ik 0001.jpg hernoemen naar de naam van de directory.jpg?

2. Hoe kan ik een batch bestand vanuit c:\films naar c:\films\film1 laten gaan? waarbij film1 een willekurige naam is. Terug weet ik wel (cd ..).

Dit zijn de dingen waar ik tegen aan loop.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Geplaatst:

Misschien een tip als je Total commander hebt... (veel mensen gebruiken maar de helft van het programma)

Er zit in de toolbar een knopje alle bestanden in huidige en alle subdirectories laten zien

het knopje

dir1.jpg

wat het doet:

standaard inhoud

dir2.jpg

met knopje ingedrukt:

dir3.jpg

Je kunt dus gewoon op alfabet sorteren en al je benodigde filetjes selecteren... met de meervoudig herbenoemen tool kun je dan de filenames hernoemen naar wat je wilt, desnoods met een teller om ze oplopend te nummeren.

dir4.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: sretlow
1. Hoe kan ik 0001.jpg hernoemen naar de naam van de directory.jpg?

Zoals winwiz al schreef gaat dit in totalcommander heel simpel.
Ga met je muis op 0001.jpg staan en klik 1x met links.
Nu word hij blauw als het goed is.
Verwijder 0001 en noem dat bv mijnfilm1.
Geef een klap op enter en de file heet nu mijnfilm1.jpg

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Geplaatst:

Allez, voor één keertje dan :

REM Deze batchfile verzamelt alle covers en zet ze in één map

REM De bestanden worden hierbij hernoemd naar de juiste naam van

REM de filmtitel.

C:

IF NOT EXIST c:\covers MD c:\covers

CD \films

FOR /D %%p in (*.*) DO copy "%%p\0001.jpg" "c:\covers\%%p.jpg"

Merk op dat die aanhalingstekens noodzakelijk zijn, omdat je in je filmtitel wel eens een spatie zou kunnen hebben (bijv. The Deer Hunter").

In het begin test ik of c:\covers al bestaat.

Indien niet, wordt hij aangemaakt.

Vermits ik in de batchfile zelf gezet heb dat hij in C:\films moet gaan staan, kun je die dus van om het even waar opstarten.

Eventueel kun je dit ook aanpassen, zodat hij geen COPY maar een MOVE doet, en dan zijn de bestanden tegelijk hernoemd, maar ook weg van de originele locatie.

Het was mij niet duidelijk of dat de bedoeling was of niet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen