Toppert Geplaatst: 14 december 2010 Geplaatst: 14 december 2010 Hallo Is het mogenlijk om vanuit de Vu+ duo de dvd speler van de pc te bereiken zodat je van daaruit je dvd film's kan bekijken. Ik heb al op het forum rond gekeken maar kan er niks over vinden. Dit lijkt me makelijker (goedkoper) dan een losse usb dvdspeler/brander er bij te kopen omdat hier eigenlijk toch altijd de pc aan staat. Mvg VU+ Duo 1TB HDD met Pli ImageMutant 1200HD met Pli imageMultytenne 45 + 110cm schotel met triple lnbPhilips 37pfl9603
peeters Geplaatst: 14 december 2010 Geplaatst: 14 december 2010 het pc-station (bij mij G) van de dvd-speler op je pc mounten op de VU+ zo kan je dvd's afspelen met de dvd-speler op je VU+ (dvdspeler plug-in eerst installeren op de VU+) het dvd-station moet wel een dvd bevatten opdat de VU+ het kan "zien"
peeters Geplaatst: 14 december 2010 Geplaatst: 14 december 2010 aanvulling en dit station (bv G) "delen" op je pc
Toppert Geplaatst: 14 december 2010 Auteur Geplaatst: 14 december 2010 Hallo Ik ben het al aan het proberen maar het gelukt niet Bij de network browser zie ik ook mijn pc niet staan maar alleen de Vu met zijn netwerk adres Is er ook een how to list om dit voorelkaar te krijgen? Mvg VU+ Duo 1TB HDD met Pli ImageMutant 1200HD met Pli imageMultytenne 45 + 110cm schotel met triple lnbPhilips 37pfl9603
Toppert Geplaatst: 14 december 2010 Auteur Geplaatst: 14 december 2010 Hallo Ik heb in mijn netwerk browser de pc er ook weer bij in staan. Maar helaas als ik mijn dvd speler wil mounten dan staat er aan het eind een rood kruis door de dvd speler maar wel een groen vinkje bij cifs mount Snap er niks van hoe het moet werken Mvg VU+ Duo 1TB HDD met Pli ImageMutant 1200HD met Pli imageMultytenne 45 + 110cm schotel met triple lnbPhilips 37pfl9603
Gast Duolist Geplaatst: 15 december 2010 Geplaatst: 15 december 2010 1- Pas je fstab aan door de volgende regel toe te voegen: //192.168.1.71/dvd /media/net/dvd cifs rw,_netdev,username=xxxxxxxx,password=xxxxxxxx 1 4 Uiteraard het juiste IP adres gebruiken en de xxxx vervangen door de juiste gegevens, en "dvd op je PC sharen; 2- Plaats de directory "dvd" in media/net 3- reboot en speel je dvd's af".
Toppert Geplaatst: 15 december 2010 Auteur Geplaatst: 15 december 2010 Hallo Waar pas ik de fstab aan Is dat in telnet? Als ik dat dat probeer dan geeft hij aan media not found Het ip adres dat als voorbeeld dient is dat van de pc of van de vu? De xxxxx die je aangeeft is dat alleen voor die regel of moet ik deze dan ook nog ergens anders gebruiken? VU+ Duo 1TB HDD met Pli ImageMutant 1200HD met Pli imageMultytenne 45 + 110cm schotel met triple lnbPhilips 37pfl9603
Tonskidutch Geplaatst: 15 december 2010 Geplaatst: 15 december 2010 als je DVD speler in je PC (die niet altijd aanstaat) gebruikt moet worden voor het bij gelegenheid weergeven van een dvd medium moet je vooral niet een fstab mount aanmaken. ciao Second Life Mungo Parker
Toppert Geplaatst: 15 december 2010 Auteur Geplaatst: 15 december 2010 Hallo Ok dan stoppen we daar mee Maar is er dan misschien wel een oplossing zodat ik het wel werkend krijg? Ik heb het idee dat de vu gewoon niet in mijn pc komt Ik kom er overigens wel gewoon met de tv en de playstation in Mvg VU+ Duo 1TB HDD met Pli ImageMutant 1200HD met Pli imageMultytenne 45 + 110cm schotel met triple lnbPhilips 37pfl9603
Gast Duolist Geplaatst: 15 december 2010 Geplaatst: 15 december 2010 Origineel bericht van: Toppert Hallo Ok dan stoppen we daar mee Maar is er dan misschien wel een oplossing zodat ik het wel werkend krijg? Ik heb het idee dat de vu gewoon niet in mijn pc komt Zonde: gewoon even doorzoeken. De webbrowser heeft de vervelende eigenschap (meestal) niet goed te werken. Je ziet apparaten wel, maar je komt er "nier in". Die oplossing via de fstab werkt hier prima en betrouwbaar (zolang je maar vaste IP-adressen gebruikt). Origineel bericht van: Tonskidutch als je DVD speler in je PC (die niet altijd aanstaat) gebruikt moet worden voor het bij gelegenheid weergeven van een dvd medium moet je vooral niet een fstab mount aanmaken. Waarom niet: Het gaat hier altijd goed, ook als de betreffende PC helemaal niet aan stond tijdens de reboot.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen