Ga naar inhoud

LAN share werkt niet meer na update Pli

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb eergisteren voor het eerst sinds maanden weer eens de Pli update gedraaid. De Vu shared zijn kaart naar de dreambox in de slaapkamer. Na de update blijkt de dreambox de kaartinfo kwijt te zijn.

Normaal gaf een update geen probleem, wat is er veranderd en waar moet ik zoeken om de boel te herstellen?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Dan heb je hoogstwaarschijnlijk een nieuwe CCcam gekregen (versie 2.2.1) en is misschien je CCcam.cfg overschreven/vervangen.

Geplaatst:

bij de update van pli word je cccam.conf idd gewoon overschreven.

heb je geen backup, dan moet je effen manueel alles terug gaan zetten.

Geplaatst:

Normaal gesproken wordt een configfile in PLi juist niet overschreven.

Je kunt dat overigens instellen: Menu --> Instellingen --> softwarebeheer --> menu --> "altijd vragen" (of een andere keuze).

Geplaatst:

de cccam.conf wordt niet automatisch overschreven bij een update. er wordt gevraagt of je het wilt of niet.

je kunt er dus voor kiezen om de oude config telaten staan.

Geplaatst:

ccam word gewoon overschreven na een update tenzij je anders hebt aangegeven

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Nou heb maandenlang vrijwel dagelijks de update gedraaid en eigenlijk nooit de cfg hoeven terug te zetten. Maar ik duik maar eens weer in die cfg.

Kan dat overigens ook via de AB en een plugin? Op de 7000 heb ik dacht ik wel een ppanel daarvoor.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"

Geplaatst:

De cfg was inderdaad gewijzigd.

Overigens bleken meer plug-ins last van wijzigingen te hebben, bijv. de Fritz plug-in schakelde bij telefoon de box niet meer op mute.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen