Ga naar inhoud


UPC Amsterdam Salto 1 & 2


Gladiool

Aanbevolen berichten


Je ontvangt ze toch al.. Je hebt alleen geen beeld omdat het signaal gecodeerd is. Daarvoor zul je een werkende UPC abo kaart moeten hebben die alleen te sharen is als je de boxkey/rsakey hebt. En daarvoor moet de UPC box eerst naar polen voor het uit lezen.

 

Dat had je allang geweten als je hier wat meer gelezen had.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, lezen is en blijft een kunst.

Als je mijn post hier boven wat nauwkeuriger had gelezen, dan had je gezien dat het om een "inlees" probleem gaat.

De Dreambox leest de beide Salto kanalen niet in, alle andere kanalen wel.

En al die andere kanalen heb ik dus wel degelijk open met CCcam...

 

Mijn vraagt blijft dus: waarom leest de Dreambox de Salto kanalen niet in bij het zenders zoeken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gladiool,

 

 

Ik zit zelf niet in UPC gebeid en kan het niet voor je testen.

 

 

Citaat:
De beide Salto kanalen worden wel ingelezen met de UPC ontvanger...

 

 

Wat je zou kunnen proberen is om te kijken in de UPC box op welke frequentie die kanalen zitten, de evt. overige gegevens ook aanpassen.

 

Deze gegevens invullen op je dreambox bij het menu handmatige scan en een scan uitvoeren, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netwerk zoeken werkt prima, cables.xml is niet echt meer nodig zolang je maar een active frequentie hebt.

 

132 Mhz is een lage frequentie dus misschien een einddoos die deze frequentie zwakker doorlaat.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dit ook op UPC Eindhoven. De lokale zenders worden wel in de lijst weergegeven maar afstemmen mislukt. Lijkt wel of de PID's niet kloppen.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de link, kapoentje.

Wat me opvalt is, dat er van slechts 2 lokale zenders de pids vermeld worden, niet van Salto dus.

Ik heb de transponder in cable.xml staan, en heb de 2 Salto kanalen handmatig in de kanalenlijst gezet, met dus alleen

service id: 10002

frequecy: 13200

symbolrate: 6900

transponder id: 101

network id: 1536

 

Dit alles mag niet baten.

Zonder pids lukt het niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...