Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jan Ambers
Allemaal witte leds gebruiken de LED backlight tv's...
Wel multicolor leds aangekondigd maar niet in produktie gegaan, en bij sommige kun je het zelfs niet in hun omschrijving terugvinden, anderen doen edge led als de innovatieve uitvinding voor... smirkcrazy

Wel in productie gegaan dus.

Sharp had twee jaar geleden de XS1E serie, en die had RGB LED backlighting. Er was een 52 inch en een 65 inch uitvoering. De 52 inch werd op het laatst verkocht voor € 4999. In het begin kostte hij € 9000. De 65 inch uitvoering begon bij € 12.000 à € 13.000.

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerard 76
Origineel bericht van: grunnsat
€ 12.000 à € 13.000.

Maar je bespaart wel op het stroomverbruik smile:D

Die dingen waren ook ongelofelijk goed. Tenslotte is Sharp één van de grootste display fabrikanten ter wereld.

Ik weet niet waarom de betreffende persoon op zoek is naar zo'n TV, maar als het is voor video bewerking o.i.d., dan zou die HP monitor een goede keuze zijn. Het ding heeft kleurcalibratie, meerdere kleurenprofielen etc. en is dus bij uitstek geschikt voor dat soort doeleinden. Hij heeft verder HDMI en je kunt er ook nog een luidsprekerbalkje onder hangen.
Geplaatst:

Kommop. Ik heb vandaag zeker 30x het verschil moeten uitleggen tussen wat LED, LED backlight is e,tc etc etc. blush Heb er gewoon een droge keel van gekregen!

De "beste" televisie op dit moment, is eentje met een HELE achterkant backlight die is gevuld met LED'jes of LED-segmenten, die onafhankelijk van elkaar uit kunnen.

De LG LE8500 kan dat, de LX9500 kan dat ook (3D)

Panasonic niet waarschijnlijk,

Samsung: Gedeeltelijke Local Dimming, maar niets boeiends!

SONY: De LX900 is superb qua zwartweergave.

Gr

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: SalimRMAF
SONY: De LX900 is superb qua zwartweergave.

Als ie uitstaat? :D
Geplaatst:

Je denkt dat ie uitstaat ja. smile Terwijl ie gewoon aanstaat!

De zwartwaarde zijn precies net als die van een plasma.! wink

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Dat klinkt wel supergoed dan ja. Maar de prijs is aso...

Geplaatst:

40" voor 2500

52" voor 3400

60" voor 5000

Aso valt wel mee.. als ik 1500 te besteden had, zou het of de LE8500 of de LG LX9500 worden.

Een 60" TV.. dan zou ik gaan voor de LX900!

Geplaatst:

De 42LE8500 zie ik voor minder als 1000 euros staan en de 40LX900 is edge leds met local dimming en heeft minder fases dan de full led backlight HX900 van sony. Als je voor full led wilt gaan met sony dan is de 46HX900 de kleinste.

Ik ben nu van mening dat je beter een goedkoper model kan nemen en deze in een paar jaar opwaardeert dan een dure voor meerdere jaren.

Geplaatst:

Hij leest ook techn specs en wil het "laatste nieuwe dat het 'enig zaligmakende is'"...

Nochtans voor een 50 jarige dacht ik dat het snobisme eruit is...

Het is nog niet alles, ie denkt aan een flinterdun scherm en wil ook nog goed geluid, zoiets als dolbysurround 5.1... en het geheel, aansluiten op z'n DLNA en NAS systeem...

Geplaatst:

Dun scherm is ook mooi, lekker dicht tegen de muur maar of dit belangrijk is hangt af van waar je deze tv komt te hangen.

Geluid uit een tv is ok voor nieuws maar voor de rest moet je gewoon aan een aparte geluidsbron.

Geplaatst:

Nu heeft ie weer "iets" ontdekt: tegenover de TV is een schuifvenster dat uitgeeft op terras... en net die soorten LED TV's hebben een glas voor beeld, dat hoe kan het weer, een spiegelend effekt geeft op het beeld...

Meer en meer gaat de keuze naar een flips 46PFL9705H, desondanks we geen flips fanaten meer zijn...

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Toch welzeker boeiende ontwikkelingen. Het begon met LED tv en nu moet er 5.1 geluid uitkomen etc etc etc... Full LED is trouwens niet zo dun als Edge LED.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen