Ga naar inhoud


15 euro voor info a.u.b.?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

ik heb wat meegemaakt dat ik nog nooit heb tegengekomen.

ik belde een zaak op,en vroeg informatie over hetgeen hij verkocht.

toen ik enkele vraagjes stelde voor mijn kameraad zei hij plots dat hij lid moest worden voor 15 euro,want informatie kost geld cry.

ik heb nog nooit meegemaakt,dat ik moest betalen om te bellen voor informatie.

ik heb wel (meestal) meegemaakt,dat er voor technische bijstand een betaalnummers moest bellen,en dat kan ik aanvaarden,de werkgever moet ook zijn werkkracht betalen.

leuke reactie's over soortgelijke incedenten,lees ik ook graag.

dus posten maar.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: sattv4iedereen
ik heb wat meegemaakt dat ik nog nooit heb tegengekomen.
ik belde een zaak op,en vroeg informatie over hetgeen hij verkocht.
toen ik enkele vraagjes stelde voor mijn kameraad zei hij plots dat hij lid moest worden voor 15 euro,want informatie kost geld cry.
ik heb nog nooit meegemaakt,dat ik moest betalen om te bellen voor informatie.
ik heb wel (meestal) meegemaakt,dat er voor technische bijstand een betaalnummers moest bellen,en dat kan ik aanvaarden,de werkgever moet ook zijn werkkracht betalen.
leuke reactie's over soortgelijke incedenten,lees ik ook graag.
dus posten maar.


Aan de schandpaal :D

Je maakt me wel erg nieuwsgierig welke zaak dat was

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattv4iedereen
toen ik enkele vraagjes stelde voor mijn kameraad zei hij plots dat hij lid moest worden voor 15 euro,want informatie kost geld


Die vragen stel je toch gewoon op S4A, er is hier genoeg koppie koppie aanwezig :D En nog gratis informatie ook!

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch kan ik mij er iets bij voorstellen.

 

Hoop mensen bellen een winkel op met allerlei vragen en houden je 30 min aan de telefoon en daarna hoor je er niks meer van. Als veel mensen dat doen denk ik dat je het een keer zat bent.

 

En dan krijg je of betaalnummers of dit soort taferelen. Misschien niet zo prettig maar wel begrijpelijk.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was van plan om een ontvanger te kopen in een satwinkel een eindje van bij mij.

 

Voordat ik naar daar zou rijden wou ik toch eerst bellen om te zien of hij die in stock had. Maar op zijn site merkte ik dat hij een betaalnummer had.

 

Resultaat is dat ik nu geen klant ben daar en mijn ontvanger online heb gekocht.

 

Ik kan me voorstellen dat het vervelend kan zijn om steeds opgebeld te worden, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Qua klantenservice is dit echter een dikke nul. En bovendien een slechte voorbode voor de rest van hun service en kostenbeleid.

 

 

Vu+Ultimo met 2Tb HDD , VU+Duo met 2Tb HDD , TM 5400 CI+usb Super
Triax 88 met multibracket en 4 quad lnb's (13 oost, 19,2 oost, 23,5 oost, 28,2/28,5 oost)
Wavefrontier 90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik wilde vanochtend iemand van HP bellen omdat de nieuwe (dure) kleuren cartridge in mijn 1500 All in one printer niets doet. En dat nu uren zoeken op het internet.

 

Moet je eerst 20 euro betalen om iemand te spreken te krijgen!

 

Heb je bijna een nieuwe printer voor!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: sattv4iedereen
leuke reactie's over soortgelijke incedenten,lees ik ook graag.
dus posten maar.


Dat zou ik graag doen, maar dan wil ik eerst 15 euro zien :D

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook anders, mijn printer IP 4300 van Canon werkte niet goed meer toen ik noodgedwongen na een defect moederbord van XP overgegaan ben naar Windows 7. De hulpdesk van Canon gebeld, gewoon een 020 nummer, en via voipbuster dus helemaal gratis. Zeker een kwartier met die mensen daar geproken, kreeg netjes diverse links opgestuurd naar mijn email adres met de juiste drivers, en werd percies verteld in welke volgorde ik ze moest installeren. Nu werkt alles weer als vanouds.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook wel eens gehad dat ik behoorlijk wat minuten met iemand aan de lijn zit die meer info wil en/of uitgebreid mailcontact met een persoon, maar geen klant worden.

 

Baal dan vaak wel, denk dan in eerste instantie had de tijd ook beter kunnen besteden. Maar aan de andere kant zo'n persoon kan mij dus wel aanbevelen bij een ander vanwege de service. Dus probeer een juist evenwicht hier tussen te vinden.

(en verwijs ze vaak dan door naar internetadressen voor meer info wanneer men beschikt over internet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FuManchu
Ik was van plan om een ontvanger te kopen in een satwinkel een eindje van bij mij.

Voordat ik naar daar zou rijden wou ik toch eerst bellen om te zien of hij die in stock had. Maar op zijn site merkte ik dat hij een betaalnummer had.

Resultaat is dat ik nu geen klant ben daar en mijn ontvanger online heb gekocht.

Ik kan me voorstellen dat het vervelend kan zijn om steeds opgebeld te worden, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Qua klantenservice is dit echter een dikke nul. En bovendien een slechte voorbode voor de rest van hun service en kostenbeleid.


Tot op zekere hoogte wel ja. Ik heb zelf een paar jaar helpdesk werk gedaan en toen had je 2 soorten klanten. 1 die belde omdat er iets met de software was, en 1 die gratis lessen/opleiding/educatie wilde.

Die 2e groep gebruikt de telefoon dus ergens waar het niets voor is.

Ik kan me zo voorstellen dat electronica zaken ook zo een soort groep hebben die constant belt om geleerd te worden met de spullen om te gaan. Dat verkopen ze niet. Nu is een keer een vraagje niet erg, maar er moet ergens een lijn worden getrokken anders heb je straks 2 gasten nodig die constant mensen telefonisch aan het leren zijn met de gekochte spullen om te gaan.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volledig akkoord dat er een lijn moet worden getrokken.

 

Maar een betaalnummer om naar te bellen zelfs als je gewoon een vraag hebt over hun stock/ een artikel dat ze aan jou zouden kunnen verkopen, dat is erover. Die zaak heeft hierdoor (alleen al van mij) verschillende honderden euro omzet mislopen. En ook eventuele latere aankopen door mij zullen daar niet gebeuren.

 

Het is uiteraard gemakkelijker om te berekenen hoeveel het kost (verloren uren edm) om gebeld te worden (al dan niet nuttig) dan te berekenen hoeveel omzet je niet haalt door het wegblijven van klanten omdat je ze afschrikt door een betaalnummer.

 

Maar het is uiteraard hun keuze hoe ze wensen te werken. Maar een beter belbeleid (doorverwijzen naar site's, vriendelijk melden dat je zulke vragen niet over de telefoon kan beantwoorden, edm) lijkt mij een beter alternatief.

 

 

Vu+Ultimo met 2Tb HDD , VU+Duo met 2Tb HDD , TM 5400 CI+usb Super
Triax 88 met multibracket en 4 quad lnb's (13 oost, 19,2 oost, 23,5 oost, 28,2/28,5 oost)
Wavefrontier 90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral als je ze moet bellen over een -door hen- gemaakte fout in een factuur.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom zie je vaak dat afd. verkoop een normaal nummer heeft en de service afd. een 20cent nummer ofzo.

Dat werpt in ieder geval geen drempel op om er achter te komen of iets op voorraad is.

Het servicenummer kan dan gebruikt worden voor de "gratis" service gerichte ondersteuning.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Origineel bericht van Gerard 76
Zaken die telefonisch uitsluitend via een 0900 nummer te bereiken zijn
hebben ook bij mij al meteen afgedaan.
Dat heeft niks met service te maken,maar alleen met pegels.

Daar denk ik exact net zo over!
Het slechte voorbeeld daarvan is die grote keten met die twee "MM's" en
die "No nonsens" zaken. Vandaar dat deze bedrijven "mijn zaken juist NIET zijn".
Ik hou er niet van om een winkel op te willen bellen om alleen even te vragen of zij een bepaald artikel op voorraad hebben,
en dat je dan een 0900-nummer dient te bellen (extra zakcentje?)
Dan kan krijg je vaak eerst een sprekende computer aan de lijn met eerst een heleboel nutteloze onzin-info, voordat daarna eindelijk een keuzemenu krijgt.
Daarbij komt nog regelmatig voor dat dan die stem vaak niet te verstaan is en nog niet wijzer bent geworden.
Nee, geef mij maar een bedrijf waar de oudewetse KLANT-vriendelijkheid hoog in het vaandel staat.
Het gaat ze tegenwoordig veel te goed en zitten niet meer op een klant te wachten zoals dat vroeger wél was.
Uitzonderingen daar gelaten.

Met vriendelijk groet,
SatBaron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...