Ga naar inhoud

[DM7000] Afstandbediening uit elkaar halen?

Aanbevolen berichten

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Issie stuk dan? Een nieuwe is niet eens zo verschrikkelijk duur.

Geplaatst:

Je moed eerst kijken of er ook schroefjes in de onderkant zitten ,of in het batterij vakje,

en dan met een dun smal plamuur mes de zijkant proberen open te maken.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Stuk is hij nog niet maar 1 knop werkt niet goed meer. Er zit een schroefje in het batterij vakje dat heb ik er uit gehad en de zijkant met een schroevendraaiertje proberen los te maken. Ging niet zo goed dus was ik er mee gestopt. Het gaat op die manier dus wel??

Op deze manier heb ik de afstandsbediening van de Nokia Dbox al meerdere malen gerepareerd.

Geplaatst:

Ik weet hoe dat gaat ;-) schroefjes los en dan (zoals ik het doe) met zo'n clip van een glasplaat foto lijstje er tussen schijven en je wipt het zo open...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Orvil
Misschien een slecht contact? misschien eens proberen de knoppen in te spuiten met contact spray, voordat je hem open maakt.

Orvil.

Dat zal denk ik zeker niet baten meestal ligt er een matje onder de knoppen en dat matje en de contacten wil ik schoonmaken.
Geplaatst:

Daar heb je wel gelijk in maar ik dacht misschien lukt het. Ik ben er zelf ook een voorstander van om liever het matje schoon te maken maar ja, hoe haal je zo'n ding heel uitelkaar.

Orvil.

Geplaatst:

Ik heb hetzelfde probleem met de dreambox knop op de DM8000 AB, erg vervelend, ik moet hard drukken om contact te maken.

toch maar even openmaken?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Het is gelukt. Eerst schroefje uit het batterij gedeelte gedraaid. Dan aan de zijkanten, vanaf het batterij gedeelte, met een kleine schroevendraaier tussen de verbinding van boven- en onderkant gewrikt dit voorzichtig uit elkaar gehaald.

Als de twee delen gescheiden zijn, zie je op het matje een soort vettig goedje dit heb ik er voorzichtig afgehaald met een doekje. Ditzelfde gedaan aan de kant van de contacten.

Ik zeg met name voorzichtig omdat het contactspul (soort grafiet of iets dergelijks) niet weggepoetst mag worden.

Dan weer voorzichtig in elkaar gezet en de afstandsbediening werkt weer als nieuw.

Geplaatst:

Het zijn het matje en de printplaat die meestal samen vettig worden. Dat maak ik dan meestal schoon met een verdunde alcoholoplossing.

Als de achterzijde van het matje wat slijtageplekken vertoond, dan kun je hier ook een stukje zilverfolie opplakken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen