Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een huis gekocht en ben het helemaal aan het verbouwen.

Op elke kamer heb ik zowel utp kabel liggen en coax kabel.

Nu was ik toch aan het denken om sateliet te plaatsen, maar ik wil natuurlijk op meerdere plaatsen tv kunnen kijken.

Stel ik sluit mijn schotel aan op de HTPC (welke aan mijn netwerk hangt) met meerdere tuner kaarten.

Kan ik dit dan via mijn netwerk streamen naar de andere kamers ? het zou ook leuk zijn als er een andere zender kan gekozen worden natuurlijk.

Moet ik een HTPC nemen om het signaal van het netwerk af te lezen ? of kan het met zo een goedkoper Western Digital kastje ?

Geplaatst:

Ik weet alleszins dat Elgato ook van die netwerktuners heeft nu. Het nadeel is dat ze maar max 2 streams tegelijk op het netwerk kunnen steken.

Zoek eens op Elgato Netstream. Er is een versie voor DVB-T en een versie voor DVB-S2.

En dan kan je met een computer zoals een HTPC of zelfs een iPad kijken. Geen idee of er ook nog andere standalone apparaten zijn die de streams kunnen openen.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Geplaatst:

Allemaal wat lastig.

Je hebt van die videozenders (conflicteren meestal met WIFI)

Je krijgt vrij goedkoop van die DVB-T ontvangers, dus alleen kaart meesjouwen.

Met Satelliet gewoon "Mehrteilnehmeranlage" bouwen.

In Duitsland prima optie, hier niet vanwege smart card gedoe.

Zoek eens naar niet met WIFI conflicterende videozender.

Met meerdere ontvang stationetjes. Coax gedoe is het allemaal niet. Ik heb zo'n systeem (in onbruik sinds Wifi) Men internet liever dan TV kijkt.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Geplaatst:

gezien digitenne slechts 4 Muxen heeft zou je de hele mux kunnen streamen, met 4 tuners kan je dan het hele pakket streamen. echter veel software oplossingen kunnen dan alleen maar multicast ( of broadcast ) en unicast is er niet bij frown

zelf zit ik er ook aan te denken om met behulp van een setje DVB-T tuners ( aangevuld met DVB-S2 tuners ) een berg kanalen beschikbaar te krijgen..

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

zou kunnen echter ik heb gewoon een gbit netwerk ter beschikking. dus in theorie zou ik alle 4 de DVB-T muxen gewoon in multicast er op kunnen zetten.. smile echter dat is natuurlijk niet de bedoeling als het niet nodig is smile

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen