jason Geplaatst: 16 december 2010 Geplaatst: 16 december 2010 ik heb 2x DM8000, een met en een zonder HDD. met hdd als NSF server ingericht de ander als client. als in nu opneem vanaf de gene zonder HDD of daar afspeel is het beeld altijd haperig. iemand enig idee wat ik fout doe?
metoo Geplaatst: 16 december 2010 Geplaatst: 16 december 2010 probeer eens een groter of kleinere buffersize of dat verbetering geeft ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Tonskidutch Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 0) der is vaker een NFS-speedtest onder de aandacht gebracht, waarmee je de beste rsize wsize grootte kunt bepalen tussen server en client natuurlijk kan dat ook door zelf de sizes in de (auto)mount te veranderen 1) rsize= verdubbelen, wsize= verdubbelen veelvuldig is dat de clou 2) default is UDP als protocol ingesteld je kunt proberen of TCP beter werkt (zit in die NFS-speedtest) 3) maar ook hoe je LAN kabeltjes verknoopt zijn kan mede de performance beïnvloeden (welke switch en/of router) WLAN zal niet voldoende zijn dus altijd LAN kiezen misschien helpt dat. ciao Pabadam Yonderboi
deeejeee Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 Met de ingebouwde wifi van de 8000 heb ik ook haperingen, sluit ik een ethernet kabel aan dan loopt het beeld wel goed door. Wel vreemd, er moet toch een behoorlijke overdracht snelheid gehaald kunnen worden over het draadloos netwerk? DM8000 ruDREAM Infinity X
jason Geplaatst: 17 december 2010 Auteur Geplaatst: 17 december 2010 ok thnx hij is wifi aangesloten, voor het gemak, er ligt gewoon een lan kabel , dus die zal ik meteen ff proberen.
jason Geplaatst: 17 december 2010 Auteur Geplaatst: 17 december 2010 lan aangesloten en wifi gedeactiveerd en loopt PERFECT!! thnx all
bigtwin Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 rsize en wsize leeg laten is ook een goede optie. Als beide nfs ondersteunen, zoeken die samen wel de beste grootte uit. Dat kun je zelf meestal alleen slechter maken. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Gast MiLo Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 Met Wifi zal TCP waarschijnlijk beter werken als protocol. Maar bedraad is altijd beter, dus niks meer aan doen nu...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen