Ga naar inhoud

Instelling draaibaar met 2 LNB's?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb momenteel een rotor met een dual LNB op de VU+ aangesloten.

Ik heb het probleem dat ik geen Ned 1,2,3 HD kan kijken als ik b.v. Veronca opneem. Logisch want de schotel staat dan op Astra 1 en de HD zenders zitten op Astra 3.

Nu kan ik natuurlijk een extra abbonement nemen voor de HD kanalen (is weer 5 euri meer) maar ik vraag me af of het ook anders kan:

Ik heb n.l. nog een LNB over. Die kan ik naast de huidige zetten zodat ik zowel Astra 1 als Astra 3 ontvang bij dezelfde schotel stand. Daar moet ik nog wel een beugeltje voor maken/kopen en installeren maar dan bespaar ik wel die 5 eurie/mnd.

Alleen als ik nu nadenk hoe ik dan de schotel moet afstellen en de VU+ moet instellen dan krijg ik een beetje hoofdpijn.

Is er iemand die dit met succes heeft gedaan en wat tips heeft?

VU+ DUO met 1,5T HDD, OpenPLI. CD abo, 80cm schotel draaibaar, duo LNB. HDTV: LG LE8500.

Geplaatst:

Ik heb het niet gedaan, maar er zijn in het verleden wel wat gedachtenwisselingen over geweest. Degenen die het wilden uitvoeren hebben echter nooit meer wat van zich laten horen.

Volgens mij moet het mogelijk zijn op de volgende manier:

1- stel tuner 1 in zoals gebruikelijk, maar laat Astra 3 weg uit de tunerconfig;

2- plaats de tweede LNB en richt die uit op Astra 3, terwijl de schotel met de eerste LNB op Astra 1 staat;

3- sluit die tweede LNB aan op tuner 2; pas de satellites.xml zodanig aan dat de positie van Astra 3 die van Astra 1 wordt (dus 19.2E);

4- geef in de tunerconfig van tuner 2 alleen Astra 3 in, geconfigureerd met rotor. Geef aan "tweede kabel van rotor".

Punt 4 is om te voorkomen dat tuner 2 de motor gaat sturen terwijl je wilt dat tuner 1 dat doet.

Succes en ik ben benieuwd.

Geplaatst:

Bedankt voor de tips.

Lijkt inderdaad te kunnen.

Ik ga beginnen met een beugeltje te zoeken.

Voor de installatie moet ik helaas het (schuine) dak op. Daar wacht ik nog even mee totdat het wat minder glad en koud is.

(kan nog even duren dus)

Zodra ik het werkend heb zal ik nog wat laten horen hier.

VU+ DUO met 1,5T HDD, OpenPLI. CD abo, 80cm schotel draaibaar, duo LNB. HDTV: LG LE8500.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen