gerard-almelo Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 hoi vraag heb een dreambox 800 hd met pli soft nu heb ik een usb stick gekocht 8 gb en wil hem gebruiken voor opnemen (video) hoe ,wat.noet ik dat doen ???heb de stick er ingedaan achter maar hoe nu verder bvd gerard
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 Op een 8Gb stick kun je maar paar uurtjes opnemen, is dat wel genoeg? Allereerst moet je even kijken of je box de stick herkent, misschien ff formatteren en dan het opname-pad ff wijzigen. Dat alles ergens te vinden in het instellingen-menu.
Tonskidutch Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 gerard-almelo maar bedenk dat je ZEER waarschijnlijk een fat32 usb stick hebt gekocht... dat specifieke fat32 heeft een 4GigaByte grenswaarde voor een bestand (films zijn vaker groter) dus om die stick te kunnen gebruiken moet het een EXT3 geformateerd medium worden via menu kun je controleren of die stick a) herkent wordt en geïnitialiseerd moet worden (met EXT3) ben je van plan die stick ook op de computer met windows te gebruiken heb je echter daar weer een probleem, daar windows niet standaard EXT3 geformateerde media kan lezen (met een linux pc is er geen probleem => met windows moet je specifieke extra drivers laden de fsdrivers, zoekt en gij zult vinden) hopelijk lukt het via menu, Openpli heb ik niet zo een twee drie in het hoofd. o ja het geen Tha Great Mac schreef, opnamepad wijzigen naar usb is wel van belang, anders schrijf je pardoes in het flashgeheugen en is de box rijp voor een nieuw image. ciao Pabadam Yonderboi
waterpas Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 Mag het ook ext2 zijn? In dat geval weet ik wel een progje: CreateMini. waterpas In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
vGnp Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 Origineel bericht van: Tha Great Mac ext3 of reiserfs Dan zou ik toch ext3 kiezen, want Reiser zit in de bak dus die ontwikkeling staat stil. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 Okay, maar dat zijn wel de twee formaten die genoemd moeten worden.
Mrbeam Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 Origineel bericht van: vGnp Origineel bericht van: Tha Great Mac ext3 of reiserfs Dan zou ik toch ext3 kiezen, want Reiser zit in de bak dus die ontwikkeling staat stil.vGnp Hij is veroordeeld tot 15 jaar cel voor het vermoorden van z'n vrouw. Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
waterpas Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 Anders met Parted Magic 3.1, Tonskidutch, wat weet hij niet? Heeft dat hier al eens eerder vermeldt. waterpas In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
Gast MiLo Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 Menu, instellingen, systeem, harddisk, initialiseren. Stikje kiezen, knop drukken en klaar. Even TV kijken ofzo terwijl de format loopt (onder de blauwe knop kun je de voortgang volgen). Met instellingen, opname locaties kun je de stick als standaard lokatie aanwijzen.
ransjooman Geplaatst: 18 december 2010 Geplaatst: 18 december 2010 Ik heb ondervonden,dat afspelen van opgenomen hd materiaal op een usb stick niet soepel draait. Dat is al een tijdje geleden,misschien draait het nu wel. Was op een DM800 met open Pli. DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.
Gast MiLo Geplaatst: 18 december 2010 Geplaatst: 18 december 2010 Loopt intussen soepel, die problemen zijn opgelost. Zelfs meer dan een HD opname en timeshiften werkt nu goed.
eagle Geplaatst: 18 december 2010 Geplaatst: 18 december 2010 Milo ,heeft gelijk het gaat perfect gr eagle
gerard-almelo Geplaatst: 20 december 2010 Auteur Geplaatst: 20 december 2010 hallo ja de stick is 8 gb groot voor ons groot genoeg om op te nemen heb de stick geformateerd in ntfs met hp usb disk storage ook al geprobeerd met fat 32 maar geen effeckt de box ziet hem gewoon weg niet ook niet als ik hem opnieuw opstart dus zo staan de zaken nog mvg gerard soft is pli
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 Moet geformatteerd worden in ext3 formaat. Dat kan de dreambox voor je doen. Als ie niet wordt herkend, dan moet je ff andere stick proberen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen