Ga naar inhoud


[TF7710PVR] Videoformaat instelling TF7710HDPVR


Bart Bouwmeester

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb een vraag over de V format instelling op mijn TF7710HDPVR.

Volgens de gebruiksaanwijzing is het raadzaam als je een HD televisie hebt, om het videoformaat in te stellen op AUTO. Nu heb ik de mogelijkheid om te kiezen voor automatisch 1, en automatisch 2.

Wat is nu precies het verschil hiertussen?

Ik kijk sinds kort regelmatig naar HD zenders, en merk niet echt verschil. Bij beide automatische instellingen wordt bij HD zenders 1080I aangegeven.

Of is het beter om bij HD zenders handmatig het vidioformaat op 1080I in te stellen?

Gezocht op o.a. dit forum maar kon (nog) niets vinden hierover.

Alvast bedankt voor evt reacties.

 

Groeten Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij heeft de instelling alleen effect bij SD zenders. Je hoeft in elk geval bij HD zenders de instelling niet handmatig op 1080i om te zetten, de TF geeft dit bij de instelling "automatisch" ook zo door. Je kunt wel eens testen hoe je het beste beeld op SD zenders krijgt: met de instelling "automatisch" wordt het beeld doorgegeven zoals het wordt ontvangen, met de instelling "1080i" zal de TF het beeld upscalen naar 1080i. Wat het beste is ligt ook aan hoe de tv het beeld upscaled. En natuurlijk jouw persoonlijke voorkeur. Bij mij staat hij op automatisch, ik zal straks even kijken wat het verschil is tussen 1 en 2.

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frans3
Bij de instelling "automatisch-1" geeft de TF een 576i-signaal en bij "automatisch-2" een 576p-signaal. Dat laatste is (althans bij mij) beter.


Klopt helemaal, heb dit uitgebreid getest op mijn TF7710 i.c.m. een 50" Panasonic plasma en de instelling " automatisch 2 " bleek
duidelijk de beste te zijn.

Gr. Albert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...