Gast chaos Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 Heb vorige week nieuwe triax 88 cm met 4 quattro alps lnb en 3 spaun sar 411 f geïnstalleerd.heb probleem dat mijn dreambox 800 HD PVR 500 Gb. alleen de horizontaal gepolariseerde zenders ontvangt en niet naar verticaal schakelt.1 switch voor Db 800 en 2 voor topfield twintuner.De alps lnb's hebben 4 aansluitingen,high h+v en low h+v.welke moet ik hebben,maakt het uit of je high of low kiest?heb de topfield nog niet aangesloten,alleen de Db800.wie kan mij helpen?
metoo Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 volgens mij moet je dan quad lnb's hebben dan ipv quatro ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
satencom Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 Bij quattro lnb's hoort een multiswitch, dus je zult een multiswitch of quad lnb's moeten kopen. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
vGnp Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 Of je koopt een 17/4 of 17/6 of 17/8 multiswitch, dan kun je in ieder geval je quatro LNBs gebruiken. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast chaos Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 heb zojuist nog even buiten gekeken,maar het zijn quatro lnb's.wat ik ook vreemd vind is dat ik maar op 1 uitgang signaal heb.sluit ik hem op een andere uitgang aan dan krijg ik geen signaal.en wat is dan het verschil tussen hjgh en low?gr chaos
satencom Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 De spaun sar 411 past niet bij de quattro lnb's daar om lukt het ook niet. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast chaos Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 dus als ik het goed begrijp hebben ze mij het verkeerde setje geleverd.quatro's eraf en quad's bestellen dus. (maar wat was nou het verschil tussen high en low?wil ik graag weten)thanks
vGnp Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 Er was eens... de LNB. Die had een beperkte ontvangst. Toen kwam iemand op het idee om behalve de horizontale ontvangst ook de verticale ontvangst toe te voegen, zodat je met hetzelfde ding twee keer zo veel kon ontvangen (theoretisch) Later kwam er nog iemand op het idee om een extra frequentieband in te zetten, en zo ontstonden 4 "ebenen (situaties)" waarmee satellietontvangst in twee frequentiebanden en zowel horizontaal als verticaal mogelijk was. (het kan trouwens best dat de volgorde van zaken andersom was, dat kan ik me zo direct niet herinneren) Een quattro LNB levert op iedere uitgang een van die vier genoemde situaties. Dus: - Horizontaal Hoge Band - Horizontaal Lage Band - Verticaal Hoge Band - Verticaal Lage Band Als je dus quattro LNBs hebt dan moet je een switch hebben die daarmee overweg kan. En dat is de zogenaamde multiswitch. Een quad LNB daarentegen is in staat om op iedere uitgang een van de vier situaties aan te bieden, afhankelijk van de door de tuner aangeleverde spanning en een 22 KHz signaal. Jij probeert nu een mix van voornoemde situaties werkend te krijgen, en dat gaat dus niet werken. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
satencom Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 Ja de lnb's even om ruilen als het kan, dan is het op gelost Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
moonchild Geplaatst: 18 december 2010 Geplaatst: 18 december 2010 Origineel bericht van: chaos wat ik ook vreemd vind is dat ik maar op 1 uitgang signaal heb. luit ik hem op een andere uitgang aan dan krijg ik geen signaal. Sommige quattro lnbs krijgen alleen voedingsspanning via 1 aansluiting, op de andere krijg je dan nooit signal. Alexa open mijn koelkast en stook de bbq op 250 graden. VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen