Ga naar inhoud


ISF Calibratie: Zinnig of onzin, ervaringen graag !!


HD_freak

Aanbevolen berichten

mijn hemel, wat een prijskaartje.

 

m'n eerste plasma was duurder destijds maar als je bedenkt dat alles goedkoper geworden is (met duizenden euro's) is dit wel een type/model dat voor de absolute freak is weggelegd in z'n portemonnee.

 

 

maar inzake calibratie, dan moet je ook geen fouten maken in een van die aantallen menu's... > anders is de optimale instelling ook weer weg.

(wie onthoud dat / die instelling?)

 

ciao

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 3 maanden later...

Ik ben ook wel benieuwd of er met isf calibratie nog winst te behalen valt bij een Pioneer pdp-lx 5090 plasma,die al een prachtig beeld geeft.Ik overweeg het ook te laten doen.Heeft iemand er ervaring mee bij dit type toestel?Of een nagenoeg gelijk panel zoals de pdp-lx 6090 of een krp 500.

Alvast bedankt,

 

Martins.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een Pioneer LX-5090 en die geeft net als bij jou een perfect plaatje zonder die ISF calibratie maar waarvoor wil je het dan toch doen?

 

Zelf heb ik er ook wel eens over nagedacht maar ik ben zo tevreden over de de Pioneer dat ik dat niet nodig vind want op alle bronnen krijg ik perfect beeld waar de meeste nieuwe TV's niet aan kunnen tippen,en ik ga regelmatig kijken in de winkel als er iets nieuws is.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mooie pioneer kun je kalibreren voor overdag en s`avonds

Het stroomverbruik/levensduur wordt verminderd/verlengt doordat de tv`s zijn afgesteld voor winkels.

Het aantal graden kelvin ligt bij de meeste tv`s veels te hoog en gaat ten koste van levensduur

 

ISF settings kun je alleen maken in het service menu waar je zonder codes niet maar zo inkomt !!

 

Idd een bron als BD speler wordt gebruikt voor de settings die je kan overnemen naar de andere ingangen

 

Hier een zeeeer tevreden panasonic gebruiker die al 4 tv`s heeft laten calibreren (2x crt en 2x plasma)

 

Wbt die auto af fabriek; ga maar eens naar een goed tuningsbedrijf; die kan softwarematig je auto zuiniger en verder aan je wensen aanpassen bv als je een caravan hebt meer pk`s met minder toeren enz enz

 

Theo

Integra | Marantz | TechniSat HD S2&multytenne | Panasonic | Kef, Rel |mede8er, synlogy, asus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pillie
Ik heb ook een Pioneer LX-5090 en die geeft net als bij jou een perfect plaatje zonder die ISF calibratie maar waarvoor wil je het dan toch doen?

Zelf heb ik er ook wel eens over nagedacht maar ik ben zo tevreden over de de Pioneer dat ik dat niet nodig vind want op alle bronnen krijg ik perfect beeld waar de meeste nieuwe TV's niet aan kunnen tippen,en ik ga regelmatig kijken in de winkel als er iets nieuws is.


Ik ben ook in het bezit van zo'n mooie Pioneer,deze heeft niks nodig,of je moet €€€€€€ teveel hebben in je knip.
Dus niet laten doen zeg ik.

The birdman has left the building

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een beetje onbekend maakt onbemind.

Met alle respect, als je het niet hebt gedaan (of laten doen), dan weet je niet beter en mis je het ook niet.

 

Er wordt niet gezegd dat een scherm slecht is (al zou je dat er wel van kunnen maken met slechte/verkeerde instellingen), maar dat je er meer uit kunt halen. Het gaat uiteindelijk om correcte kleurweergave die deels ook bestaat uit het juist afstellen van helderheid, contrast en scherpte en zo.

 

Dus een scherm kan een super strak beeld geven m.b.v. hd bronnen, maar nog steeds een totaal verkeerde kleurweergave hebben. En daar is die ISF calibratie nu voor.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...