Ga naar inhoud

Schotel in de achtertuin gericht op je eigen huis.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey,

Ik krijg in januari een nieuw huis, en zou graag een schotel willen plaatsen om astra en hotbird te ontvangen. Nu is het zo dat ik in een nieuwbouw wijk ga wonen en wil het straatbeeld niet verpesten met een schotel aan de voorzijde. Ook ben ik bang dat ik daar klachten over krijg van buurtbewoners. Officieel moet ik eigenlijk om toestemming vragen aan de woningbouwvereniging om een schotel te mogen plaatsen (het is een huurhuis).

Het komt er dus op neer dat het perfect zou zijn als ik de schotel in mijn achtertuin kan plaatsen. Maar ik vraag mij af of dat wel kan, als de schotel precies gericht is richting op mijn huis? Mochten jullie afmetingen willen van mijn tuin of huis hoor ik dat wel. Alvast bedankt.

schotelindetuin.jpg

Geplaatst:

En kijk eens naar deze plaatjes.

In dit geval is het obstakel je eigen huis.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jax
Hey,

Ik krijg in januari een nieuw huis, en zou graag een schotel willen plaatsen om astra en hotbird te ontvangen. Nu is het zo dat ik in een nieuwbouw wijk ga wonen en wil het straatbeeld niet verpesten met een schotel aan de voorzijde. Ook ben ik bang dat ik daar klachten over krijg van buurtbewoners. Officieel moet ik eigenlijk om toestemming vragen aan de woningbouwvereniging om een schotel te mogen plaatsen (het is een huurhuis).

Het komt er dus op neer dat het perfect zou zijn als ik de schotel in mijn achtertuin kan plaatsen. Maar ik vraag mij af of dat wel kan, als de schotel precies gericht is richting op mijn huis? Mochten jullie afmetingen willen van mijn tuin of huis hoor ik dat wel. Alvast bedankt.

schotelindetuin.jpg

Kijk gewoon even waar tussen 12:00 en 13:00 uur de zon staat, dan weet je ongeveer welke richting de schotel vrij zicht op moet hebben, dit werkt het snelst.
Geplaatst:

Aan de hand van de hoogte van het hoogste punt van je huis en de afstand van de plaats van de schotel tot het huis kan je uitrekenen of ontvangst mogelijk is.

Met het programma GorbTrack kan je dit zelf zien in het tabblad Obstacle.

Nog een mogelijkheid is de site Dishpointer. Van Dishpointer is ook een App beschikbaar voor als je een iPhone of een smartphone met Android hebt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:
Origineel bericht van: VriezeNet®
Kijk gewoon even waar tussen 12:00 en 13:00 uur de zon staat, dan weet je ongeveer welke richting de schotel vrij zicht op moet hebben, dit werkt het snelst.
Dit werkt alleen maar op twee momenten in het jaar, als de zon exact achter de Clark-Belt staat (zie Sun outage), de overige tijd staat de zon te hoog of te laag.
Op deze site kan je het exact per lokatie uitrekenen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Je kan grofweg rekenen met als afstand minimaal: de hoogte van je huis maal 2. Dus als je huis 8 meter hoog is, moet ie ca 16 meter van je huis vandaan hangen om te kunnen functioneren.

Nu zet niemand een schotel op de grond, dus dan geldt: (de hoogte van je huis minus de hoogte waarop je schotel hangt) maal 2 (let op de rekenkundige haakjes). Bij huishoogte van 8 meter en je schotel hangt op 2 meter hoogte, dan is het (8-2)*2=12 meter.

Geplaatst:

Ik heb de dishpointer app op mijn htc desire (android) geinstalleerd en met exact hetzelfde verhaal bij een collega langsgeweest.

Kwam erachter dat het op de schuur met een paal van 1 meter net aan kon. Geprobeerd en was nog waar ook. Dus ik raad je aan om even de app dishpointer op je smartphone te plaatsen en real time te bekijken.

En anders is het gewoonweg proberen

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen