Ga naar inhoud

Advies Rebox800hd en 3 satellieten

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Na jarenlang gebruik gemaakt te hebben van de Nokia Mediamaster voor de ontvangst van enkel de vrije kanalen, wil ik binnenkort - als vervanger voor de dure kabel - mijn hele installatie vernieuwen.

Ik zou voor TV Vlaanderen gaan (astra 1&3) en wil eveneens ook de hotbird (13°) kunnen ontvangen.

Na urenlang zoekwerk en vergelijken wil ik het volgende kopen:

- rebox 8000HD twin PVR

- triax schotel 88cm

Ik wil beide ontvangers van de rebox onafhankelijk van elkaar kunnen laten werken, zodat ik tijdens het kijken ook zonder problemen iets anders kan opnemen.

Ik kan praktisch echter maar 2 coax-kabels binnen trekken.

Daarom dacht ik bij bovenstaande ook te kopen:

- 3 x twin-LNB

- multiblox voor Triax

- 2 x DiSEqC switch 4/1

Van de 3 LNB's zou er dan telkens een kabel naar elke switch gaan.

Om zeker te zijn dat ik geen kat in de zak koop, had ik graag jullie hulp en advies hierbij en vraag me het volgende af:

- is dit de ideale opstelling ? of heeft het voordelen om vb. met de voor de hand liggende DUO LNB twin te werken (maar hoe krijg je die op een Triax gemonteerd samen met een extra LNB voor de Hotbird ?)

- als de 3 losse twin-LNB's de betere optie is, maakt het veel verschil uit welk merk/type ik daarvoor kies ? Als ik de 'gewone' versie zou nemen (dus niet de ALPS of Inverto), kan ik de Astra 1 en 3 - LNB dan toch dicht genoeg bij elkaar gemonteerd krijgen of zijn die te breed aan de voorzijde ?

Ik heb al heel wat tijd op dit forum doorgebracht maar van deze opstelling niet veel teruggevonden.

Tot nu toe heb ik enkel ervaring met een simpel enkelvoudig systeem, dus alle advies is meer dan welkom !

Alvast bedankt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen