Ga naar inhoud


[Elektra] Trafo vervangen door electronische


D.Quijote

Aanbevolen berichten

Die trafo is goed als je primair en secundair laagohmig meet.

Zo´n elektronisch kreng zou ik met een grote boog omheen lopen.

Op de AM radio banden veroorzaken die zo´n storing dat AM ontvangst in je hele huis op praktisch alle banden onmogelijk is.

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Onzin, mijn hele huis hangt vol met die dingen en mijn Sangean wereld ontvanger heeft nergens last van.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè hè, de oude trafo hangt weer, en de halogeen lampen geven ook zelfs licht smile Hier nog even een foto'tje, duidelijk is te zien dat er iets heel heet is geworden, waardoor zelfs de aansluiting is gezakt. Waarschijnlijk zoals Boarder al eerder vermeld had, veroorzaakt door een slecht contact bij de 12V aansluiting.

 

Salu2, D.Quijote

post-8005-1318261615,9639_thumb.jpg

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit ziet er heel bekend uit.

Bij mijn buren hing ook zo'n ding, met de zelfde brandsporen.

 

Bij de eerste installatie draai je de schroeven aan, en is de overgangsweerstand laag.

Omdat die dingen meestal buiten handbereik hangen, worden de schroeven daarna nooit meer aangedraaid en gaan op den duur een beetje los zitten.

Hierdoor ontstaat een overgangs weerstand, en ontstaat er steeds meer warmte, met uiteindelijk het resultaat, zoals op de foto.

 

Tot het gereedschap van een electro installateur behoort tegenwoordig een infra-rood warmte kamera, waarmee in schakel en verdeel inrichtingen, "gekeken" wordt, of er geen potentiëele brandhaarden ontstaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Tot het gereedschap van een electro installateur behoort tegenwoordig een infra-rood warmte kamera, waarmee in schakel en verdeel inrichtingen, "gekeken" wordt, of er geen potentiëele brandhaarden ontstaan.

Dat werd bij ons gedaan in de voorbereiding van een onderhoudsstop, want bij de grote(re) bedrijven
worden de overgangsweerstanden ook nog gewoon ouderwets gemeten tijdens zo'n stop.
Maar dan waren van tevoren al wel de aandachtspuntjes bekend.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou het kunnen dat de uiteinden van de draadjes niet vertind waren ? ik neem zelf steeds de soldeerbout en vertin de uiteinden dit voorkomt veel problemen bij soepele draad , of je kunt als het mogelijk is een hulsje over de draad nijpen met een speciale tang

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Over vertinnen verschillen de meningen, tin is een zacht metaal, en zou op den duur juist nadelig werken.

Een kabelhuls heeft geloof ik tegenwoordig de voorkeur

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Onzin, mijn hele huis hangt vol met die dingen en mijn Sangean wereld ontvanger heeft nergens last van.

OK, ik loop onzin te lullen. Sorry.

Heb je met je Sangean wereld ontvanger wel eens naar de langegolf of middengolf geluisterd?
Ik bedoel dus niet naar een zender op 5 km afstand maar naar een zeer zwakke zender, overdag, terwijl al je elektronische trafo´s staan te hakken en harmonischen staan te genereren?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna alles is tegenwoordig voorzien van electronische voedingen oa PC, TV, satelietontvangers, spaarlampen, LEDlampen etc, etc. Een paar meer of minder voor halogeenverlichting maakt dan volgens mij niets meer uit.

 

Maar ben jij niet in de war met lichtdimmers op basis van faseaansnijding. Die veroorzaken veel hogere harmonische en vervuilen het lichtnet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, het zijn lichtdimmers, geschakelde voedingen, TV´s spaarlampen (niet allemaal trouwens, wel die goedkope uit China), maar wel degelijk die elektronische 12 volt dingen.

´s avonds luister ik veel naar verweggelegen langegolf stations en dan is bij mij alles uit om het enigszins hoorbaar te krijgen. Zelfs dan stoort het plasmascherm van mijn buren terwijl die zeker 50 mtr bij mij vandaan wonen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval via de ether, ik gebruik een transistor radio op batterijen. Alleen al om geen galvanische verbinding te hebben met het lichtnet.

Ik denk trouwens dat het lichtnet zelf ook behoorlijk afstraalt.

Als ik in de tuin ga staan heb ik een redelijke laag stoor niveau.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meschien is het een optie een draad ant.te maken ,zal voor de desbetrefende golflenge 5 tot 10 meter mogen zijn.buiten tussen 2 palen met isolator spannen,er is een hoop op google te vinden:langegolf antennes.ik heb ooit een boek gehad over zenders en antennes bouwen,uitgeleend aan een zend amateur en nooit meer terug gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...