Gast tradeyell Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 hoe kom erachter wat de ip adres is van mijn dreambox. in bezit ve DM 7000, modem tele2, rotor en dash 1,00 meter. probeer nu voor het eerst gebruik te maken van dreamboxedit (handleiding: http://manuals.***geen-reclame***.com/images/dreamboxedit/dreamboxedit.pdf)
iemand Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 via deze weg menu instelingen systeeminstelingen netwerk gr. Erik
Tonskidutch Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 menu instellingen kommunikatie Ipadres staat daar. ciao Pabadam Yonderboi
Gast tradeyell Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 maar die ip adres kun je wijzigen. als ik naar dreamboxedit ga, en dezelfde ip adres die op netwerk in mijn DM staat intoets en dan "test ip connection" klik, dan zegt die dat ik geen connectie heb (uiteraard is er een kabel aangesloten tussen mijn laptop en DM).
jason Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 je moet wel alle ips etc aanpassen aan je router modem. box ip - moet in de zelfde range als je router zitten subnet mask - 255.255.255.0 gateway - ip van je router modem serverip - dns van je internetprovider sla het op en doe daar ook meteen de test, als alles groen word weet je meteen of je het goed hebt gedaan
Loui (K) Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 Een vaste ipadres kiezen DHCP uit dus geen vinkje daarbij. Voorbeeld: DHCP uit (vinkje weg) IP 192.168.1.8 ----Die 8 mag ook anders zijn b.v.b 3 of 30 ik noem maar wat. Submask:255.255.255.0 ----niet veranderen Gateway:192.168.1.1 -----niet veranderen Submask en Gateway moet je zo laten als het bij jou staat, Dan zou het moeten lukken. Vul jij bij IP:192.168.1.6 in dan moet jij je aplicaties op je pc voor de DM7000 ook hetzelfde IP adres gebruiken,Dus IP:192.168.1.6. Is jou gateway 192.168.2.1 dan moet jou IP:192.168.2.8 zijn en dat geld natuurlijk ook voor de IP adressen voor de Aps op je PC. ik hoop dat je het een beetje begrijpt zo.
Gast tradeyell Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb een DM7000, dash 1.00meter, rotor. Iemand anders had het voor me geinstalleerd, NILESAT, ARABSAT en hotbird erop gezet. werkt perfect. Nu ben ik bezig geweest, om bijvoorbeeld ASTRA erop te zetten, en ik heb per ongeluk de fabrieksinstellingen gereset, alles is nu weg. Ik heb nu mijn dreambox aan mijn router gezet, en rechtstreeks ge-update en kanalen van Henksat gedownload. Ik heb nu al die kanalen op mijn DM, maar geen beeld, en dat komt denk ik doordat de rotor instellingen gereset zijn. iemand een slimme en snelle oplossing? mijn dank is groot.
Gast tradeyell Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 weet nog steeds niet wat ik fout doe. Ik heb geen enkel beeld, wel alle kanalen gedownload. Ik ga naar satellite configuration, kies voor "meerdere sat. via.." dan ga ik naar motor conf. en kies mijn longitude en latitude.. en dan via transponder scan probeer ik 26.0E te vinden, hij blijft dan heel lang op: "een ogenblik geduld. De rotor draait naar 26.0E"
jason Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 zap je wel naar FTA kanalen, of heb je in iedergeval een cd kaart, zodat de NL kanalen open hebt, anders kun je zappen wat je wil en krijg je nooit beeld.je kunt wel 5000 zenders in je zenderlijst hebben staan, maar dat wil niet per defenitie zeggen dat ze voor jou zichtbaar zijn. denk er ook aan dat als je een CD kaart hebt , er ook een "cam" op installeerd, bv CCCam o.i.d. Wat betreft rotor kan ik je helaas niet helpen, geen ervaring mee.
Gast tradeyell Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 inderdaad, ik kijk naar FTA kanalen,maar geen beeld. Neen, geen kaart of cam erin. Ik denk dat ik de instellingen vd rotor heb gerest en nu weet denk ik de rotor niet meer waar of wat hij moet zoeken
jason Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 google ff "dm7000 rotor how to" staat wel het een en ander zag ik, mischien helpt dat je
Loui (K) Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 Origineel bericht van: jason google ff "dm7000 rotor how to" staat wel het een en ander zag ik, mischien helpt dat je Het is wel een klus wil je alles weer op orde hebben,ik kan er over mee praten ik heb ook motorbesturing gehad maar ben over gegaan naar Wave Frontier T90 schotel met meedere LMB's.Dan heb je binnen een kwartier de meest belangrijke dingen weer aan de praat.
Gast tradeyell Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 inderdaad. Vooral als je schotel op het dak staat en met dit weer een zelfmoord is om het gladde platte dak wenst op te gaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen