Ga naar inhoud


[plugin] miniDLNA al ergens werkend op VU+


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Hoi,

veel nieuwe LCD of Plasma tv's hebben tegenwoordig een DLNA optie, waarmee ze verbinding kunnen leggen met een server en dus dan media bestanden kunnen afspelen.

Je ziet echter evenwel niet de HDD van je VU+ of dream

ik las op IHAD een draadje over een miniDNLA waarmee er een twonkyserver op de dream loopt en daarmee het DLNA gedeelte van de TV dus wel over de .ts bestanden kan beschikken op je HDD

 

(voor een tweede tv in de woning, zonder een satelliet receiver dus een mogelijkheid om je opnames af te spelen, middels LAN)

 

heeft iemand dat al eens geprobeerd met VU+ en/of dreambox

[enigma2]

 

???

ciao

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb geen DLNA ter beschikking momenteel, maar even door redenerend denk ik dat een NFS-mount (client) toch mogelijk moet zijn in een TV met DLNA-connectie ??

 

Dus,een NFS-Server als plugin in je Vu+Duo ("bijv. media/hdd/video") en een NFS-client in je TV met eveneens "ip VU+://media/hdd/video" kan dan toch werken gelijk de meeste mediaplayers ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

neen.

 

DLNA kijkt niet naar een nfsmount, maar is een manier om streaming te kunnen doen. Je zult dus ergens een dlna server moeten hebben die het streaming gedeelte voor zijn rekening neemt.

 

Die tv's hebben geen nfs client aan boord of een cifs client, dus daar heb je niet zo heel veel aan.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
uShare is a UPnP A/V Media Server


dat zou kunnen als de TV's begrijpen dat DLNA ~= UPnP
maar volgens de draadjes die ik gelezen heb eerder niet (betreffende samsung tv's dan)
Citaat:
I tested avi (divx, xvid), mpg, ts, trp, mp3, jpg files. Unfortunately, like all other works Upnp servers (mediatomb, Twonky) also did not coil the ts, trp files!


betekend zo veel als wel afspelen niet vooruitspoelen

maar als dat wel werkt hoor ik er graag meer over

ciao

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik DNLA om te streamen van de PC naar een Dreambox. In de DNLA server op de PC stel ik de stream in op een formaat die de Dreambox kan lezen.

 

Ik denk niet dat de Dreambox DLNA plugin de .TS stream kan omzetten naar een protocol geschikt voor een TV.

 

Maar andere bestanden zou best wel eens kunnen werken.

DM8000 ruDREAM Infinity X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...