Goldlabel Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 Hallo Allemaal, Ik wil graag wat Advies van jullie. Ik wil een ontvanger kopen de dreambox 8000 is wat te groot voor mijn portemonnee, dus wil ik een vu+ duo kopen, maar ik zie ook rebox, qbox en andere merken dus ik weet nou niet meer welke ik moet hebben. Ik wil eigenlijk een ontvanger hebben die de volgende dingen kan, HD, opnemen en kijken tegelijkertijd, mediafile`s afspelen zoals hd films met een externe harddisk. Ik zet deze vraag hierin omdat mij het advies gegeven is om een vu+duo te nemen en ik wil graag weten of het een mening van de winkelier is of het inderdaad een goed advies is. Ik weet niet of hier een eenvoudig antwoord op te geven is maar als er ergens een goed advies gegeven kan worden dan is het wel op dit forum, alvast bedankt voor jullie bijdragen. grtz Hennie Clarke-Tech ET9000 Xtrent ET 10000
Angeline Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 Ik heb zelf de VU+ gekocht vanwege het feit dat ik er meer mee wilde dan alleen maar tv kijken. het voordeel is dat je er ook een mediaspeler in hebt (maar die is nog wat gevoelig voor avi bestanden) - je via het netwerk zelfs via je pc naar de schotel kan kijken. Voordeel van vu+ is ook dat je er van alles aan kan veranderen. rebox is echt alleen maar een ontvanger.
Tonskidutch Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 Citaat: een eenvoudig antwoord op te geven ja doen. het forum doorleest vindt je al heel veel gelijksoortige adviezen, waar ook een en ander aan bod komt. het is een fijne / stabiele en uitgebreide receiver. enkel het multimediale aspect (media bestanden afspelen) hangt allemaal samen met de soort en de makelei, hetgeen overigens ook voor de dreambox en soortgelijke enigma2 of linux receivers geldig is. ciao Second Life Mungo Parker
Lemming Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 De VuDuo is een goede keus en ikzelf heb er ook geen enkel probleem mee. Het geeft hele goede images(openpli) en is heel erg stabiel. Alleen multimedia content hapert nogal eens(mkv,avi,dvd) maar daar gebruik ik hem niet voor. En de prijs is zeer aantrekkelijk(ongeveer 430 euro). Minpuntje is geen wisselbare tuners ten opzichte van de 8000 want die heeft 2 vaste en 2 vrije sloten voor dvb-c/s/t tuners.
Gast Duolist Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 Origineel bericht van: Lemming ......Minpuntje is geen wisselbare tuners ten opzichte van de 8000 want die heeft 2 vaste en 2 vrije sloten voor dvb-c/s/t tuners. Even eerlijk blijven: als je tweemaal zoveel wilt/kunt betalen, mag je ook tweemaal zoveel verwachten (en vergeet niet dat je op de DUO ook USB-tuners kunt aansluiten). Ik denk dat je met de VU een goede kwaliteit-prijsverhouding hebt. Uiteraard heft een DM8000 hogere specs, maar daar betaal je ook voor. Als je die specs echt wilt, is er maar één keuze; als de specs van de VU voldoen, heb je daar een goede keuze aan. Oh ja, er is natuurlijk net een nieweu speler op de markt, die ok hoge ogen gooit: de Clark Tech ET9000 (waarvoor ook een PLi-image beschikbaar is). Natuurlijk moet die zich nog even bewijzen, maar als de voortekenen niet bedriegen, kan die wel eens heel ver komen. Ik hoop dat je niet op het uiterlijk afgaat. Als dat wel zo is, zal de DUO heel snel af vallen. Ik heb zelden zo'n lelijk ding gezien (bij mij staat die gelukkig heel erg goed verstopt; het uiterlijk is voor mij dan ook niet van belang).
wortellica Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 Dat is persoonelijk ik vind hem er juist wel mooi uitzien, maar ja smaken verschillen Origineel bericht van: Duolist Origineel bericht van: Lemming ......Minpuntje is geen wisselbare tuners ten opzichte van de 8000 want die heeft 2 vaste en 2 vrije sloten voor dvb-c/s/t tuners. Even eerlijk blijven: als je tweemaal zoveel wilt/kunt betalen, mag je ook tweemaal zoveel verwachten (en vergeet niet dat je op de DUO ook USB-tuners kunt aansluiten). Ik denk dat je met de VU een goede kwaliteit-prijsverhouding hebt. Uiteraard heft een DM8000 hogere specs, maar daar betaal je ook voor. Als je die specs echt wilt, is er maar één keuze; als de specs van de VU voldoen, heb je daar een goede keuze aan. Oh ja, er is natuurlijk net een nieweu speler op de markt, die ok hoge ogen gooit: de Clark Tech ET9000 (waarvoor ook een PLi-image beschikbaar is). Natuurlijk moet die zich nog even bewijzen, maar als de voortekenen niet bedriegen, kan die wel eens heel ver komen. Ik hoop dat je niet op het uiterlijk afgaat. Als dat wel zo is, zal de DUO heel snel af vallen. Ik heb zelden zo'n lelijk ding gezien (bij mij staat die gelukkig heel erg goed verstopt; het uiterlijk is voor mij dan ook niet van belang).
Gast BBsat Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 Ben zelf een paar maanden geleden als newbie met een VU+ duo begonnen. Kwam na vragen stellen zoals jij nu ook doet tot de conclusie dat de VU+ de meeste "bang for the buck" geeft. En daar ben ik het nu een paar maanden later nog steeds mee eens. Tis af en toe wat hobbyen met images en updates, maar daarin is de VU+ bepaald niet exclusief. En dank zij behulpzame sat collega's zoals ook op dit forum, is dat gehobby zeker aangenaam Ook mijn vrouw is na een korte gewenning inmiddels dik tevreden over t apparaat Om kort te zijn: Je kunt er echt veel mee, hij doet het altijd en de beeldkwaliteit is super.
stevie-v Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 ik vind de vu duo er wel leuk uitzien,mooi zwart niet te opvallend,niks mis mee VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Moderator wiz Geplaatst: 19 december 2010 Moderator Geplaatst: 19 december 2010 Nee, niet aan beginnen Even serieus, ik heb de mijne nu een paar maanden, en ik wil echt niet meer zonder hoor. Prima box om satelliet mee te kijken, ook mkv's afspelen gaat redelijk goed. Nog niet alles kan speelt ze af qua media files. Je kan er verschillende software op draaien (vu's eigen / vti / openpli / Black Hole) dus keuze genoeg. dus ik zeg doen! VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Tonskidutch Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 misschien nog even dit: de nagenoeg soortgelijke, maar iets nieuwere, Clarke Tech ET 9000 hoort wellicht ook in je lijstje met alternatieven (deze kan ook PiP = picture in picture) is wel duurder Second Life Mungo Parker
Gast c.c. Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 Er gaat niks boven een dreambox 8000.
stevie-v Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 daar heb je gelijk in maar ik ga geen 1000 euro betalen voor iets wat een vu duo zeker zo goed kan VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Angeline Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 oplossing voor mediafiles is omzetten naar mp4 - dan geen problemen. Ik heb mijn avi's omgezet - en geen problemen meer. Super mediaspeler dus ook!
Gerrit1967 Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 Origineel bericht van: Angeline oplossing voor mediafiles is omzetten naar mp4 - dan geen problemen. Ik heb mijn avi's omgezet - en geen problemen meer. Super mediaspeler dus ook! misschien een stomme vraag maar hoe moet dat omzetten van avi naar mp4
Angeline Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 ik heb programma gebruikt dat handbrake heet. Gewoon avi inlezen - en dan maakt hij er een mp4 van.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen