Ga naar inhoud


Welke patch eigelijk????


Gast

Aanbevolen berichten

Heb Samsung 9500 via ci

Welke patch heb ik nu eigelijk ???????

Loader version: 501

Main software: 121

Hardware: 504

 

Op alles beeld met MM met tetracryt 1.0 er op met funcard

ook met blauwe multichoce irdeto card gratis nl pakket

alvast bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt geen gepatchte firmware maar de originele. Je kunt dus via de enbedded alleeen maar viaccess kijken.... Heb je ook niet echt nodig omdat je met de MM kijkt en die kan Irdeto, Seca en Nagra aan met tetracrypt

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en het kan met de patch 117 ook en dan iets met de boxkey als ik me niet vergis

 

wie kan daar iets meer uitleg over geven met die boxkey ik heb er nog niets over kunnen vinden ben zeer ben benieuwt hier over van hoe het werkt

Dreambox 800 PVR

Dreambox 8000 PVR met dvd en 500 gig hdd

Full abbo op Canaldigitaal met Eredivisie Live-pakket en Thema-pakket en een 2de en 3de kaart

 

**Groetjes mojo-jojo**

Link naar reactie
Delen op andere sites

De patch blijft NIET aktief.

 

Voor de 973e keer: De patch zoals met dit noemt is een aangepaste (gepatchte) originele firmware. Als je dus "patcht" doe je dus niets anders dan een aangepaste originele firmware erin zetten. Ga je dus updaten vanaf sateliet zet je in de samsung een niet aangepaste originele firmware.

 

Als je hem koopt zit er meestal versie 114 in. De embedded kunnen alleen viaccess decoderen. Een eventueel aanwezige irdeto ci doet alleen maar irdeto.

 

Je kunt er een aangepaste firmware inzetten op basis van 117. Deze zorgt ervoor dat de embedded zich aanpassen aan het soort kaart wat je erin stopt, enwel seca, nagra, viaccess of conax. Let wel één codering per sleuf. Een eventueel aanwezige irdeto ci doet alleen maar irdeto.

 

Je kunt er een aangepaste firmware inzetten op basis van 118. Deze zorgt ervoor dat de embedded zich aanpassen aan het soort kaart wat je erin stopt, enwel seca, nagra, viaccess of conax. Let wel één codering per sleuf. Via een eventueel aanwezige irdeto module kunnen alle coderingen, irdeto, seca, nagra, viaccess en conax gecombineerd worden op een kaart... de fun kaart bijvoorbeeld. Deze is dus werkelijk 5 in 1

 

Zet je er via de sateliet dus versie 121 in heb je in feite hetzelfde als versie 114, enkel dat er waarschijnlijk wat bugs zijn uitgehaald en misschien andere aanpassingen.

 

Wat FrenskeB zegt klopt dus niet. Uiteraard blijft de irdeto werken, die doet immers gewoon zijn werk en decodeerd irdeto. De samsung zélf echter doet alleen maar viaccess mits je een viaccess kaartje in een embedded sleuf doet!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste lezers,

 

Nu ik dit allemaal gelezen heb kom ik met de volgende vraag.

We hadden in de samsung versie 118 zitten maar gisteren hadden we er een irdeto module bij gehaald en moet je dan die andere patch met irdeto erop zetten?

We hebben dit gedaan en bijna alles werkt.

OP seca bijna alles maar geen vh1 en vh1 classics ( klopt dat? )

OP irdeto alles.

op nagra via de de hotbord en astra niks.

viacces bijna alles

 

Zoals je leest zitten we met een vaste schotel op zowel de astra als de hotbord.

en hebben we de files van boris en s*tk**s.

 

Doen we dit goed of moet er toch weer een ander patch op ?

Wie kan ons daar verder mee helpen?

 

Met vriendelijke groet,

 

Ringo

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bovenstaande gelezen hebt zit je dus goed. Je gebruikt dus een funkaart begrijp ik gezien satkoos.

 

Hieruit blijkt dat je irdeto, seca en viaccess kan decoderen. Met nagra heb je nog moeilijkheden. Dit ligt dus niet aan de ontvanger, enkel zijn de keys voor de providers niet in orde. Je zult dus even verder moeten zoeken naar goede files of je eigen satkoos files zelf aanpassen.

 

Vh1 en Vh1 classic zouden moeten kunnen werken..... welkom in de wondere wereld van de keys

 

vh1.jpg

 

vh1c.jpg

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat FrenskeB schrijft klop weldegelijk.

 

Als je standaard software op je samsung schrijft, dan werk je irdeto 1.06 nog met een 5in1 kaartje. ( Seca-viaccess-Irdeto en nagra V )

 

Het is wel waar dat je embedded dan alleen viaccess kaarten accepteert.

Dus er moet dan toch nog een deel van de patch actief zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zeker dat hij dan ook bijvoorbeeld seca decodeerd?? Zet hem maar eens op diccovey, die is alleen in seca terwijl bijvoorbeeld rtl 4 zowel seca als irdeto is.

 

Ik heb helaas zelf geen irdeto ci om het te kunnen checken! Ik ben benieuwd!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik sta versteld want daar is ook op de internationale boards dus niets over bekend!! (althans ik heb er niets over gelezen).

 

Deze 121 komt van astra of is deze via de pc ingeladen???

 

Als het inderdaad zo is kan dit belangrijk zijn voor bugfixes e.d.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wilde graag de standaard software erin hebben, dit om te kijken of ik met een MM module meer uit mijn Samsung kon krijgen.

 

Maar tot mijn verbazing werkte de Irdeto ook gewoon.

ik vind het jammer dat ik niet niet voor dat ik de patch erin deed, heb gekeken of de irdeto ook daad werkelijk alleen maar irdeto zichtbaar maakte.

 

ik neem niet aan dat er nog mensen zijn met een ongepatchte Samsung zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een leuke ontdekking!!! Ik ben dus benieuwd of dit nu werkelijk aan die 121 ligt of niet. Ik heb hier nog een originele 120, maar bij gebrek aan een irdeto kan ik dit helaas niet uitproberen.

 

Als werkelijk de patch bewaard blijft zou hij het dus ook met die 120 moetem doen..... iemand uitproberen??? dan mail ik hem wel (via pm je emailadres even sturen)

 

Zelf gebruik ik de 117 omdat ik een AU Seca en een AU Viaccess in de embedded gleuven heb.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...