Gast karin115 Geplaatst: 19 december 2010 Delen Geplaatst: 19 december 2010 Ik ben momenteel in het bezit van een Inverto IDL7000 met harde schijf. Deze heeft echter geen hdmi aansluiting. Nu heb ik een Philips 7141 van iemand overgenomen, omdat ik beeldkwaliteit belangrijker vind dan opname mogelijkheid. (Volgend jaar krijgen we hier glasvezel, vandaar dat ik niet wil investeren in een nieuwe ontvanger met harddisk). Ik heb een satelliet met Duo LNB. Alle aansluitingen van de Duo LNB zijn nu in gebruik. Ik heb nl. boven ook nog 2 tv's aangesloten. Op de Inverto zijn nu 2 kabels aangesloten. Is dat omdat ik nu tegelijkertijd kan opnemen en een andere zender kijken? Mijn vraag is nu of ik beide ontvangers naast elkaar kan gebruiken. Zodat ik evt. met de Inverto kan opnemen en later terugkijken. Stel dat ik nu 1 kabel in de Inverto laat en 1 kabel in de Philips doe, kan dat? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satencom Geplaatst: 19 december 2010 Delen Geplaatst: 19 december 2010 Dat kan wel, maar dan kan je alleen maar meer met de Inverto op nemen of kijken, Je kunt de Philips gewoon op andere kabel zetten, geen probleem Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vladimirke Geplaatst: 20 december 2010 Delen Geplaatst: 20 december 2010 Ik meen dat als je de Inverto doorlust dat je wel nog tegelijk kan opnemen en afspelen/kijken. Wel met beperkingen. Zoek eens naar lid Duolist, die was hier zeer actief voor hij naar een VU+ overstapte. Samen met JosFop4Sat had hij zelfs een betere handleiding geschreven dan welke de fabrikant deed. http://rvddoes.pagesperso-orange.fr/Bestanden/Inverto%20IDL7000S%20Handleiding%20NL%20Vs%201.6.pdf Hoofdstuk 11.18 is van belang. Doorlussen van de antenne. Nog meer interessante weetjes en links op z'n homepage: http://rvddoes.pagesperso-orange.fr/ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Duolist Geplaatst: 20 december 2010 Delen Geplaatst: 20 december 2010 De NL SD zenders zitten goeddeels in hetzelfde "kwadrant" (zelfde polarisatie en frequentieband). De beperkingen die Inverta worden opgelegd door de doorlus (ik neem tenminste aan dat je wel gaat doorlussen, het zou dom zijn dat niet te doen) zijn dan in de praktijk beperkt. Anders wordt het als je veel naar andere dan de NL zenders kijkt. Omdat die flips een enkele tuner heeft wordt die geen beperkingen opgelegd. Grappig te zien dat er zo verschillend van apparatuur gebruik wordt gemaakt: hier wordt helemaal nooit live-TV gekeken, omdat ik zelf wil bepalen wanneer ik wat wil zien, en mijn leven dus niet wil aanpassen aan de programmamakers. Bovendien zie ik zo nooit reclame: bepaald een genot! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast karin115 Geplaatst: 21 december 2010 Delen Geplaatst: 21 december 2010 Allemaal bedankt voor jullie reacties.Het is gelukt met behulp van de handleiding. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerard 76 Geplaatst: 21 december 2010 Delen Geplaatst: 21 december 2010 Mooi dat 't nu in orde is,veel plezier ervan nu. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JosFop4Sat Geplaatst: 21 december 2010 Delen Geplaatst: 21 december 2010 Ik heb zelf een hele tijd met 2 ontvangers op een twin LNB gezeten,zonder problemen, Inverta doorgelust. Nu ik inmiddels meerdere satellieten kan bekijken, gaat dat trucje niet meer zo op, althans met veel beperkingen. Nu sluit ik de 2e ontvanger op de output van Inverta aan, waardoor deze alle voorrechten heeft. Voor de 2e ontvanger pech als Inverta de LNBs claimt. p.s. : grappig dat de handleiding nu nog dienst doet... You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen