Ga naar inhoud

[RE-8000HD] Opnemen/ Kijken tegelijkertijd

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds enige tijd heeft mijn box problemen met het decoderen van twee zenders tegelijkertijd. Wanneer er één programma word bekeken en één opgenomen, geeft dit problemen. Na ongeveer een half uur kijken, zijn er op het bekeken programma voortdurend onderbrekingen met de melding "gecodeerde uitzending". Het maakt hierbij niet uit of het om HD kanalen gaat of niet. De opname heeft hier geen last van: deze is goed af te spelen.

Wie herkent deze problemen??

Overigens: Mijn Rebox is voorzien van Twin LNB's. De tuner staat op "gescheiden". Tevens gebruik ik de standaard CD lijst (voor beide tuners gelijk).

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Geplaatst:

Advies:

Zet eens een eedere sofware versie terug, met alle handelingen.

En daarna de nieuwste software versie er weer op zetten, en de fabrieksinstellingen e.d.terug zetten, en de stroom een minuutje er af.

Zeer waarschijnlijk is jou probleem dan voorbij

Met storingsvrij groet!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

• 2 weken later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: David1980
Advies:
Zet eens een eedere sofware versie terug, met alle handelingen.
En daarna de nieuwste software versie er weer op zetten, en de fabrieksinstellingen e.d.terug zetten, en de stroom een minuutje er af.

Zeer waarschijnlijk is jou probleem dan voorbij

Met storingsvrij groet!

Inmiddels heb ik bovenstaand advies opgevolgd. In eerste instantie leek het in orde. Nu blijkt echter het probleem weer aanwezig. Ik heb gemerkt dat het probleem niet optreed bij opnemen/ kijken binnen dezelfde transponder...

Gezien het aantal reacties lijkt het op een exemplarisch probleem. Ik leg het de dealer voor...

Naast het geschetste probleem, heeft de box erg veel last van haperingen bij gecodeerde HD zenders. De oorzaak hiervan werd vaak geweten aan Canal Digitaal. Echter: bezitters van andere recievers hebben deze problemen niet! Wellicht dus toch een Rebox probleem? Voor mijn gevoel heeft (in ieder geval mijn) Rebox 8000 een serieus probleem met decoderen.

• Moderator
Geplaatst:

Voordat je de box opstuurt zou ik even kijken, of je antenne goed functioneert.

Omdat je binnen dezelfde transponder minder problemen hebt, lijkt het erop, of een tuner of een antenne(kabel) misschien een probleem heeft.

Sluit eens om de beurt een antenne kabel aan op je ontvanger en kijk eens wat voor waarden voor sterkte en kwaliteit de ontvanger aangeeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie.

Mijn antenne & bekabeling zijn in orde. Op alle HD transponders zit het signaal rond de 92% op beide tuners.

Opvallend is dat de problemen niet optreden wanneer ik kijk via een timeshift buffertje van een seconde of tien. Dit geld voor beide problemen (haperen/ hakkelen en gecodeerde zender bij opnemen). Voor mij is dit misschien een 'workaround'. Wanneer we oppas voor onze kinderen in huis hebben, is dit lastig uit te leggen...

Juist het feit dat een timeshift buffer het probleem oplost, geeft mij de indruk dat er een decoderingsprobleem aanwezig is.

Geplaatst:

Gebruik je een CI module of de interne kaartsloten? Gebruik je meerdere kaarten of een kaart?

Als je een opname maakt, dan wordt normaal gesproken (via de interne kaartsloten), de opname ongecodeerd opgeslagen. Dus tijdens afspelen hoeft er niets gedecodeerd te worden, dus lijkt me dat je dan ook geen "gecodeerde zender" melding mag zien.

Je zou het ook kunnen zien als je naar de inhoud van je HD kijkt via de Rebox. Als het goed is zie je dan 1 of twee icoontjes achter de programmanaam staan. Als er twee staan (dacht een sleuteltje), dan is de opname gecodeerd opgeslagen en dan moet deze nog gecodereerd worden.

Gebruik je een eigen zenderlijst? geef anders eens een fabrieksreset en voer alleen een Fastscan uit en probeer het nog eens, misschien zit de corruptie in de zenderlijst zat?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Geplaatst:

Ik gebruik de interne kaartlezer met enkel een seca 3 CD kaart. Overigens: de opnames mislukken niet en worden netjes gedecodeerd opgeslagen. Het afspelen hiervan gaat dan ook prima!

Ik ervaar de meeste problemen bij opnemen van een programma en tegelijkertijd kijken naar een ander kanaal. Soms pas na een uur, soms direct.

Volgens advies heb ik de software opnieuw geplaatst. Exact volgens de ´Rebox´ manier. Hierbij laad ik de standaard CD Fastscan lijst. Wel heb ik met PolarEdit een paar zenders toegevoegd aan Tuner 2 (een bekende bug..).

• Moderator
Geplaatst:

Kijk eens of je verschil ziet, wanneer je de timeshift functie uitschakelt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Peter38
Ik gebruik de interne kaartlezer met enkel een seca 3 CD kaart. Overigens: de opnames mislukken niet en worden netjes gedecodeerd opgeslagen. Het afspelen hiervan gaat dan ook prima!
Ik ervaar de meeste problemen bij opnemen van een programma en tegelijkertijd kijken naar een ander kanaal. Soms pas na een uur, soms direct.

Volgens advies heb ik de software opnieuw geplaatst. Exact volgens de ´Rebox´ manier. Hierbij laad ik de standaard CD Fastscan lijst. Wel heb ik met PolarEdit een paar zenders toegevoegd aan Tuner 2 (een bekende bug..).

Dus eigenlijk gaat het mis, als je iets opneemt en kijkt naar een andere zender, dan gaat de Livestream dus schokken en geeft de melding "gecodeerde zender". En het maakt dus ook niet uit als je alleen SD content opneemt en SD content aan het bekijken bent? Zit er ook nog een verschil in als je een opname start vanuit de Timer Manager, of als je gewoon op de REC knop drukt bij een live stream. Loopt hij in het laatste geval ook vast?

Je zou even kunnen kijken bij de speedtest wat de snelheid is van de Hardeschijf (kan bij opslagmanager dacht ik). Ik heb dit bij mij zelf ook wel een paar keer eerder gezien maar dat was alleen met HD opnames, maar ik moet zeggen dat nu het tegelijk opnemen van 2x HD streams en 1x bekijken met mijn RE9000 eigenlijk ook goed gaat met de laatste firmwares. Maargoed, de RE8000 is toch anders aangezien je hier een limitatie hebt met de USB kabel. Kan je eens een andere disk/stick/kabel proberen? Ik zou zeggen; probeer ook eens een CI module, maar die heb je waarschijnlijk niet liggen?

• Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: CronoS
Maargoed, de RE8000 is toch anders aangezien je hier een limitatie hebt met de USB kabel.

De 8000 kan ook via de e-sata kabel aangesloten worden.

Geplaatst:
Dus eigenlijk gaat het mis, als je iets opneemt en kijkt naar een andere zender, dan gaat de Livestream dus schokken en geeft de melding "gecodeerde zender". En het maakt dus ook niet uit als je alleen SD content opneemt en SD content aan het bekijken bent? Zit er ook nog een verschil in als je een opname start vanuit de Timer Manager, of als je gewoon op de REC knop drukt bij een live stream. Loopt hij in het laatste geval ook vast?

Je zou even kunnen kijken bij de speedtest wat de snelheid is van de Hardeschijf (kan bij opslagmanager dacht ik). Ik heb dit bij mij zelf ook wel een paar keer eerder gezien maar dat was alleen met HD opnames, maar ik moet zeggen dat nu het tegelijk opnemen van 2x HD streams en 1x bekijken met mijn RE9000 eigenlijk ook goed gaat met de laatste firmwares. Maargoed, de RE8000 is toch anders aangezien je hier een limitatie hebt met de USB kabel. Kan je eens een andere disk/stick/kabel proberen? Ik zou zeggen; probeer ook eens een CI module, maar die heb je waarschijnlijk niet liggen?

Het schokken/ haperen van het beeld en de melding gecodeerde zender zijn twee aparte problemen.
Wat jij schetst klopt wel: bij opname van één zender krijg ik problemen bij de andere bekeken 'live zender'. Zodra ik de 'timeshift' activeer treden deze problemen niet meer op! Dit betekend feitelijk dat de doorvoersnelheid van mijn (eSata) HD het probleem niet kan zijn..

Een CI module heb ik inderdaad niet liggen. Jammer

Geplaatst:

Je zou eens kunnen proberen met een simpele USB stick of USB disk als primair opslagapparaat. Dan weet je zeker dat het niet de Esata controller is of het ergens in de esata drivers kan zitten..?

Maar ik kan verder ook niet verklaren waarom je deze problemen hebt? Probeer eens een FTA zender op te nemen en te kijken naar een gecodeerde zender, wat gebeurt er dan? en wat gebeurt er andersom smile

Ik denk dat je veel dingen moet proberen om je probleem te lokaliseren en dan contact opnemen met je leverancier om te kijken wat er aan te doen is....

Geplaatst:
Ik denk dat je veel dingen moet proberen om je probleem te lokaliseren en dan contact opnemen met je leverancier om te kijken wat er aan te doen is....

Ik ben bang dat je gelijk hebt: te snel een RMA aanvragen zal resulteren in "niet reproduceerbaar". Hier schiet ik niets mee op. Mogelijk is het toch een softwarebug? Ik kan nog proberen terug te gaan naar versie .44.

Hoe zit het met het geregeld haperen en hakkelen van de HD zenders (met name Ned 1/tm 3 en RTL4) bij andere Rebox gebruikers? Sta ik hier ook alleen in? Of zijn deze klachten wel meer generiek?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Peter38
Ik ben bang dat je gelijk hebt: te snel een RMA aanvragen zal resulteren in "niet reproduceerbaar". Hier schiet ik niets mee op. Mogelijk is het toch een softwarebug? Ik kan nog proberen terug te gaan naar versie .44.

Hoe zit het met het geregeld haperen en hakkelen van de HD zenders (met name Ned 1/tm 3 en RTL4) bij andere Rebox gebruikers? Sta ik hier ook alleen in? Of zijn deze klachten wel meer generiek?

Ik denk dat dit inderdaad het slimste is, even kijken of je nog iets beter kan pinpointen waar je probleem eventueel zou kunnen zijn.

Ten aanzien van je HD zenders, ik heb goed beeld op deze bewuste zenders. De enige HD zender die bij mij storing geeft is History HD. Hier heb ik hetzelfde probleem, dus heel erg haperen en blokkerig, maar als mijn decoder ongeveer 10 minuten aanstaat (lijkt net dat die dan warm gedraaid is) dan is het beeld OK. Gaat het bij jou ook vervolgens OK na verloop van tijd en heb je dit op alle HD zenders, of alleen deze bewuste zenders? Ik heb ook dit probleem gehad toen ik de officiele Mediaguard Cam wou gebruiken, dus dat was ook geen succes.
Heb je Timeshift op automatisch of handmatig staan? Kan me voorstellen als er problemen zijn met de Disk dat het wat trager loopt (ik zet hem altijd op handmatig) en misschien kan je ook eens proberen om je decoder via scart aan te sluiten, misschien dat het ergens in je Video output kan zitten?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen