mereltje Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 En geen pinda,s in de dop geven ,de vogels hebben hun energie hard nodig , dus gepelde in het netje !! Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
sattinus Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 Hier in Brabant zitten de echte vogels...... Zelfs (gestampte) pepernoten vinden ze heerlijk ! Ook mijn schuur wordt grondig doorzocht of er niets eetbaars is te vinden. Groeten, Sattinus Dreambox 800,New DreamElite 1.0 HD,Serial Ata 160 GB externe schijf,Nanostick 73E als digitenne tuner op DM800! Henksat settings, @sat motor,triax 88cm schotel. ==sharing the fun==
Icon Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 Als het wat strenger begint te vriezen, en/of er behoorlijk sneeuw ligt, dan wordt er hier bijgevoerd. En daar komt dan ook van alles op af. De koolmeesjes, pimpelmeesjes en zo af een toe een groenling staan hier echter niet op. De Titanic was gebouwd door professionals. De Ark door amateurs!
matthew_be_wvl Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 Ja, bij mij hangen er pal in het centrum van Gent enkele mezenbollen op het dakterras en daar komt ook vanalles van eten. Zeer leuk om zien soms. De merels kwamen deze zomer trouwens ook al op het raam tikken. Toen gooide ik vaak klokhuizen op het terras voor de vogels en na een tijdje verwachtten ze hun klokhuis. Zo kwam ik ook eens aan mijn porties fruit per dag Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Rootical Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 Waar zijn toch de ouderwetse volgevreten musjes. Onze hele tuin zit zich vol te eten met dit weer omdat de achtertuin aan een park grenst. De mussen zie ik tegenwoordig alleen nog maar IN doehetzelf hallen en winkelcentra's tussen de kokers bij het plafond.
Gast gladys Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 Mussen zie je bijna niet meer. De huidige bebouwing maakt hun klassieke nestmogelijkheid onder dakpannen onmogelijk. Ook onder moderne dakpannen gaat het niet. Hier in Amsterdam merels (zwart=mannetje en bruin=vrouwtje), heggemus, roodborst, tortelduif, familie pimpelmezen (koolmees komt vrijwel niet voor, groenlingen, houtduiven (die vreten alles op). Iedere morgen de sneeuw weg, vogelzaad en brood, bakjes water (na een paar happen zaadjes gaan ze drinken, dus bij vorst paar maal verversen). Zaadballen voor de mezen etc. De volgels zijn niet alleen leuk maar ook nuttig om insecten te eten. Dus niet zeuren over een poepje.
Satdorus Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 Leuk om te zien dat er bij jullie in de noordoostpolder / Flevoland nog mussen zitten.
Satdorus Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 Origineel bericht van: gladys Iedere morgen de sneeuw weg, vogelzaad en brood, bakjes water (na een paar happen zaadjes gaan ze drinken, dus bij vorst paar maal verversen). Goeie tip die drinkbakjes. Misschien dat er gedacht wordt er ligt toch sneeuw en ijs genoeg waar ze van kunnen drinken. Dat is niet voldoende. Ze zijn heel blij met een bakje niet bevroren water.
uniden Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 het was wel niet in de sneeuw periode maar hij hebben dagelijks bezoek van deze dieren de egel heeft zijn winterintrek voor de 3e keer in onze schuur genomen dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv
Neptunus Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 Mooie foto's in dit topic! Maar volgens mij is nog niet echt nodig, net zoals bij de dieren in de Oostervaardersplassen is nu nog ruim voldoende reserves, dat wordt anders in het tweede deel van de winter. Aan de anders kant, kwaad lijkt het me ook niet kunnen, en het is mooi om te zien. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
DeBeek Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 Origineel bericht van: Satdorus Leuk om te zien dat er bij jullie in de noordoostpolder / Flevoland nog mussen zitten. Er zitten er genoeg.. Van de zomer tuin leeggehaald , nou dat vonden ze prachtig.. Fotoniet zo scherp door dubbelglas genomen..
Gast gladys Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 Bakje water en verversen is belangrijk. Je zou denken er ligt genoeg sneeuw voor ze. Maar sneeuw omzetten naar water is een faseovergang die heel veel energie van ze kost. Ik geef lauw water met wat suiker erin opgelost. Bevriest niet zo snel.
kwajoep Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 Hier wordt ook aan de vogeltjes gedacht. In Alkmaar vooral veel kool- en pimpelmeesjes, musjes en elke dag zo rond vier uur een "bundel" puttertjes. Alsof ze een horloge hebben! Frank Xtrend ET-8000 met openPli, Visiosat Big Bisat
Gast Duolist Geplaatst: 21 december 2010 Geplaatst: 21 december 2010 Origineel bericht van: Rootical Waar zijn toch de ouderwetse volgevreten musjes. Onze hele tuin zit zich vol te eten met dit weer omdat de achtertuin aan een park grenst. In Nederland staan die op de rode lijst. Maar ga eens naar Spanje of Portugal: daar zijn ze volop, net zoals "vroeger" hier. Het zijn dus inderdaad cultuurvolgers. Maar het advies blijft: NIET bijvoeren, je ondergraaft volledig de natuurlijke selectie. Om over allerlei bijverschijnselen maar te zwijgen.
Fatfreddy Geplaatst: 21 december 2010 Geplaatst: 21 december 2010 In Den Helder misschien maar ik vertrouw meer op het advies van kenners zoals deze deze wat wel en niet goed zou zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen