Ga naar inhoud


VOGELS BIJVOEREN!


abrahamsat

Aanbevolen berichten


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hier in Brabant zitten de echte vogels......

 

Zelfs (gestampte) pepernoten vinden ze heerlijk ! smile

 

Ook mijn schuur wordt grondig doorzocht of er niets eetbaars is te vinden. :D

 

Groeten,

 

Sattinus

Dreambox 800,New DreamElite 1.0 HD,Serial Ata 160 GB externe schijf,Nanostick 73E als digitenne tuner op DM800!

Henksat settings, @sat motor,triax 88cm schotel.

 

 

==sharing the fun==

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het wat strenger begint te vriezen, en/of er behoorlijk sneeuw ligt, dan wordt er hier bijgevoerd.

En daar komt dan ook van alles op af.

 

vanalles_1394.jpg

 

De koolmeesjes, pimpelmeesjes en zo af een toe een groenling staan hier echter niet op.

 

De Titanic was gebouwd door professionals.

De Ark door amateurs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, bij mij hangen er pal in het centrum van Gent enkele mezenbollen op het dakterras en daar komt ook vanalles van eten. Zeer leuk om zien soms. De merels kwamen deze zomer trouwens ook al op het raam tikken. Toen gooide ik vaak klokhuizen op het terras voor de vogels en na een tijdje verwachtten ze hun klokhuis. Zo kwam ik ook eens aan mijn porties fruit per dag :D

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mussen zie je bijna niet meer. De huidige bebouwing maakt hun klassieke nestmogelijkheid onder dakpannen onmogelijk. Ook onder moderne dakpannen gaat het niet.

 

Hier in Amsterdam merels (zwart=mannetje en bruin=vrouwtje), heggemus, roodborst, tortelduif, familie pimpelmezen (koolmees komt vrijwel niet voor, groenlingen, houtduiven (die vreten alles op).

Iedere morgen de sneeuw weg, vogelzaad en brood, bakjes water (na een paar happen zaadjes gaan ze drinken, dus bij vorst paar maal verversen). Zaadballen voor de mezen etc. De volgels zijn niet alleen leuk maar ook nuttig om insecten te eten. Dus niet zeuren over een poepje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gladys
Iedere morgen de sneeuw weg, vogelzaad en brood, bakjes water (na een paar happen zaadjes gaan ze drinken, dus bij vorst paar maal verversen).


Goeie tip die drinkbakjes.
Misschien dat er gedacht wordt er ligt toch sneeuw en ijs genoeg waar ze van kunnen drinken.
Dat is niet voldoende.
Ze zijn heel blij met een bakje niet bevroren water.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie foto's in dit topic!

 

Maar volgens mij is nog niet echt nodig, net zoals bij de dieren in de Oostervaardersplassen is nu nog ruim voldoende reserves, dat wordt anders in het tweede deel van de winter.

 

Aan de anders kant, kwaad lijkt het me ook niet kunnen, en het is mooi om te zien.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bakje water en verversen is belangrijk. Je zou denken er ligt genoeg sneeuw voor ze. Maar sneeuw omzetten naar water is een faseovergang die heel veel energie van ze kost.

 

Ik geef lauw water met wat suiker erin opgelost. Bevriest niet zo snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rootical
Waar zijn toch de ouderwetse volgevreten musjes.
Onze hele tuin zit zich vol te eten met dit weer omdat de achtertuin aan een park grenst.
In Nederland staan die op de rode lijst. Maar ga eens naar Spanje of Portugal: daar zijn ze volop, net zoals "vroeger" hier. Het zijn dus inderdaad cultuurvolgers.

Maar het advies blijft: NIET bijvoeren, je ondergraaft volledig de natuurlijke selectie. Om over allerlei bijverschijnselen maar te zwijgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...