JeWeetWelWie Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 Ik heb een paar maanden geleden een Cisco WIP310 gekocht. Dit omdat ik in Belgie een centraal WiFi systeem heb. Nu is de WIP310 een erg leuk apparaat, maar de ontvangst is legendarisch slecht. Waar de WLAN van mijn Nokia E51 en mijn HP laptop gemakkelijk 'volle bak' halen, blijft de WIP310 gewoon op 'Trying to Register' staan. Als ik een scan naar WiFi punten doe, dan komt mijn huisprovider tot 3 van de 5 streepjes, maar het is net of er een drempelsignaal vereist is. (Net als vroeger met de noise reduction met FM-radio's) Is er een manier om hier iets aan te doen? Ik heb de hele 'googeldoos' open getrokken, maar ik zag alleen maar positieve dingen over de WIP330. Het is net of alle Phillipino's door Cisco ingehuurd om overal maar positieve reacties neer te zetten.
Beheerder Michel Geplaatst: 20 december 2010 Beheerder Geplaatst: 20 december 2010 Dat zal wel dan, want ik heb m ook heeeeeeeel kort in bezit gehad en meteen weer verkocht. Ik vond het helemaal niets en het bereik was slecht. Voor het geld een redelijk ding, maar voor wat meer geld koop je een aastra 312w en die doet het vele malen beter. Het beste is gewoon DECT. Wifi is niet gemaakt voor spraak. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
JeWeetWelWie Geplaatst: 30 december 2010 Auteur Geplaatst: 30 december 2010 Hoi Michel, Ik ben het helemaal met je eens dat DECT een stuk beter is dan WLAN, maar soms moet je 'roeien met de riemen die je hebt'. Ik zal een Grandstream 2000 meenemen en daar een Wireless Dongle op aansluiten. Kijken wat er dan gebeurt.
Beheerder Michel Geplaatst: 30 december 2010 Beheerder Geplaatst: 30 december 2010 Oh dat zal best werken hoor, maar bij wifi heb je nu eenmail altijd storingen en collisions en die worden bij UDP verkeer nu eenmaal niet gecorrigeerd. Een collision of storing is dus altijd meteen hoorbaar als gat of gaatje in je gesprek. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen