Gast srmuck1 Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 Hallo, Ik woon in Spanje en heb een AZBox HD Elite aangeschaft. Ik moet nog even wachten voordat ik mijn schotel geinstalleerd krijg tot het nieuwe jaar. Hier in Spanje kun je de Spaanse kanalen ontvangen via een TDT kastje. Kan ik de AZBox ook gebruiken als TDT? Dus de antenne rechtstreeks op mijn AZBox aansluiten en kanalen ontvangen? En zo ja, weet iemand hoe? Alvast veel dank voor jullie hulp
VluggeW Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 Hallo, Ik weet niet wat TDT is maar als het kabel aansluiting is kan je eventueel de digitale zenders inlezen. Hiervoor heb je wel een DVB-C tuner in je Azbox nodig. Deze aansluiting zit er standaard niet in. Waarschijnlijk heb je een DVB-S2 erin zitten. Greetz
Gast srmuck1 Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 Ik heb geen idee of ik een DVB-S2 erin heb zitten. Ik heb niet veel verstand nog van deze dingen. Er zit een antenneaansluiting op dus ik kan de antenne er rechtstreeks op aansluiten. Vroeger (sinds 1 jaar) ontving je hier alle zenders rechtstreeks via de antenneaansluiting. Nu moet iedereen een TDT kastje kopen en daar de antenne op aansluiten om de Spaanse zenders (digitaal) te ontvangen. Zonder TDT dus normaal geen beeld. Als ik het goed begrijp is het dus niet mogelijk om je standaard AZBox zo in te stellen dat hij deze kanalen ontvangt Toch bedankt voor je hulp
zorlith1 Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 Ik heb even zitten snuffelen op de spaanse sites en ik denk dat TDT een terrestrial aansluiting is. Wat wij hier Digitenne noemen. Standaard is de Elite inderdaad niet uitgerust met een DVB-T tuner, maar daar uiteraard wel mee uit te breiden. Laat je in Spanje even door je dealer informeren. Gr. Zorlith
Gast srmuck1 Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 Allebei al hartstikke bedankt voor zover. Het is inderdaad hetzelfde als digitenne heb ik nu ook gezien.
ghpeet Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 1 groot verschil is wel dat het spaanse tdt gratis is ,je hebt er wel een paar betaal zenders op goal tv en c+ maar de rest is allemaal gratis ! Dm8000 Azbox P+ Dm500 Phillips D+ Sdontvanger
Sjaak66 Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 Als jij de antenne er in kunt pluggen heb je een T of C tuner erin zitten. Als je de frequentielijst van TDT hebt kun je die in de AZbox aanpassen voor jou provider en gebruiken dus. Wel even een antennetje ergens neerhangen ofzo voor het digitenne signaal. Check even of dan een T tuner er in hebt. Als alles eens..... AZbox Premium HD+ S/C + 1000 GB FW: RSi 0.1.1 On the attic Dreambox 7000S + 160GB WD. No Image Wave Frontier T90 + 30W<>28.2E (12lnb's) + 35 meter coax
Sjaak66 Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 Origineel bericht van: ghpeet 1 groot verschil is wel dat het spaanse tdt gratis is ,je hebt er wel een paar betaal zenders op goal tv en c+ maar de rest is allemaal gratis ! Fikse richtantenne plaatsen met een flinke gain Als alles eens..... AZbox Premium HD+ S/C + 1000 GB FW: RSi 0.1.1 On the attic Dreambox 7000S + 160GB WD. No Image Wave Frontier T90 + 30W<>28.2E (12lnb's) + 35 meter coax
Gast srmuck1 Geplaatst: 22 december 2010 Geplaatst: 22 december 2010 EDIT: Heb inmiddels de frequentielijst van TDT gevonden. Ik denk dat ik onder ¨TV Channel¨, ¨Scan all frequency¨ dan op de Hispasat afstemmen en de minimum en maximum frequentie instellen, goed zit? Ga er één en ander mee proberen. Tips welkom (y)
VluggeW Geplaatst: 22 december 2010 Geplaatst: 22 december 2010 Hallo, Welke tuners heb je nou dan? TDT is DVB-T en heeft niks met hipisat te maken want dit is DVB-S2. Als je naar tuner instellingen gaat welke tuners zie je dara staan? Greetz
Gast srmuck1 Geplaatst: 22 december 2010 Geplaatst: 22 december 2010 Onder ¨Modulation¨ kan ik kiezen tussen: DVB-S/QPSK DVB-S2/QPSK DVB-S2/8PSK
Gast srmuck1 Geplaatst: 22 december 2010 Geplaatst: 22 december 2010 Begin er wat meer van te begrijpen. Denk dat ik de DVB-T tuner er los bij moet kopen. Toch heb ik het idee dat deze wel ingebouwd is. De uitgangen op mn AZBox zien er precies zo uit als de uitgangen die ik op de fotos op het net zie van een DVB-T tuner.
pearlpeter Geplaatst: 22 december 2010 Geplaatst: 22 december 2010 Ga nu eens eerst even naar het menu instellingen. Dan naar het menu tuner instellingen, en kijk dan even wat voor een tuners er in de ontvanger zitten. Hier heb ik een sate tuner , en een dvb-T tuner er in zitten. En dan moet je te zien krijgen: Tuner A. DVB-S Tuner B. DVB-T Wat geeft hij daar bij jou aan?
zorlith1 Geplaatst: 23 december 2010 Geplaatst: 23 december 2010 @srmuck1 Wat jij waarschijnlijk achterop de ontvanger ziet is een RF Antenne-in Antenne-Uit aansluiting. Hierachter zit geen tuner. Op de buitenzijde van de ontvanger zitten aan de buitenkant twee aansluitingen met schroefdraad. Dit is jouw DVB-S2 tuner. Hiermee kan je met een schotelopstelling satellietzenders ontvangen. Er direct naast moeten, als je een DVB-T tuner erin hebt, twee antenne aansluitingen zitten (zie afbeelding) met de tekst ANT IN en ANT OUT. Dat is dan jouw DVB-T tuner. Zit die er niet in, dan weet jouw dealer wel hoe hij deze moet plaatsen. Greetz
Gast srmuck1 Geplaatst: 24 december 2010 Geplaatst: 24 december 2010 zorlith, bedankt voor de moeite die je hebt gedaan en voor het duidelijke antwoord. Ik kan nu vaststellen dat ik géén DVB-T tuner in mijn Azbox heb en dat ik naar de dealer kan gaan. Bedankt voor jullie hulp allemaal. Stel het zeer op prijs.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen