fdm Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 Hallo, Ik heb hier een setje van 2 Dlink DHP-200 Powerline adapters om internet via het stopcontact door te geven. Ze hebben het altijd goed gedaan en nu doen ze niets meer: alleen het powerledje brandt. Als ik met D-link PLC Utility, het controle-programma van Dlink, zie ik ze niet eens. Weet iemand raad? Alvast bedankt. Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.
Kowalski Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 Doe ze eens dicht bij elkaar in de buurt in een stopcontact, en niet via een stekkerdoos want daar kunnen wel eens filters in zitten. Brandt ook niet de ethernet LED als er een PC aangesloten is? Heb je de adapter ook eens rechtstreeks met de PC verbonden zoals in de handleiding beschreven is? Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
fdm Geplaatst: 22 december 2010 Auteur Geplaatst: 22 december 2010 Ja, ik heb alles getest: helpt niet. Ik heb al een paar keer naar de Dlinkhelpdesk gebeld: AL ONZE MEDEWERKERS ZIJN IN GESPREK. Gelukkig is het een gewoon tel.nummer, maar heb al 2x 25 minuten gewacht... Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.
Kowalski Geplaatst: 22 december 2010 Geplaatst: 22 december 2010 Ja van sommige helpdesk nummers wordt je niet vrolijk (misschien Joep van het Hek eens inschakelen, die weet wel raad met helpdesks ) Het lijkt me sterk dat ze allebei tegelijk defect zijn. Als er 1 defect is, moet je de andere nog kunnen zien via de utility. Probeer eens: - andere netwerkkabel tussen adapter en PC. - andere PC waarop je de utility draait. Verder: zit er een reset- of een connectknop op de adapter? Die heb ik in de handleiding niet kunnen ontdekken, maar mocht die erop zitten, dan kun je daar misschien nog wat mee. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
fdm Geplaatst: 22 december 2010 Auteur Geplaatst: 22 december 2010 Nee, geen reset of zo erop. Ten einde raad heb ik er 1 geopend: ik merk dat er 2 condensators bol staan. De andere hebben een normale vlakke kop. Zou dit de oplossing zijn? het gaat over een 1000µF 16v en een 470µF. Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.
Kowalski Geplaatst: 23 december 2010 Geplaatst: 23 december 2010 Als er condensators bol staan kunnen die inderdaad defect zijn. Je zou deze eens kunnen vervangen. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
fdm Geplaatst: 23 december 2010 Auteur Geplaatst: 23 december 2010 Na vandaag nog eens 55 minuten in de betalende wachtrij te hebben gehangen (ik denk dat ze veel troep verkopen, anders zouden er niet zoveel klanten naar de helpdesk bellen) heb ik ook de 2e adapter geopend. Dus mijn garantie zal wel om zeep zijn. Ook hier staan dezelfde condensators bol. Ik zal me een weg door de sneeuw proberen te banen en ergens deze condensatoren op de kop tikken. We zullen wel zien wat het wordt... Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.
Kowalski Geplaatst: 23 december 2010 Geplaatst: 23 december 2010 Zou je eens een foto kunnen plaatsen van die bolle condensators? Het zou toch niet zo zijn dat dit bolle condensators van oorsprong zijn, zoals tantaal elco's. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen