Ga naar inhoud


Ontvangst met Duo-LNB : Astra 19.2 = Ok maar 23.5 = niet OK.


jansat1

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn duo LNB voor de beide astrasats waarschijnlijk verkeerd uitgericht. Ik krijg wel alle zenders van astra sat 19.2 maar niet de zenders van 23.5. Ik vermoed dat ik de kop voor 23.5 heb gericht naar 19.2.

Moet ik om dit te corrigeren nu de schotel naar links of naar rechts ongeveer 4 graden draaien? Als ik het beredeneer dan moet de schotel naar rechts gedraaid worden.Wie kan mij dit bevestigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


De een meent naar rechts de ander naar links. Ik ga het maar eens proberen, probleem is dat die schotel zo lastig bereikbaar is. Volgens mij is het zo dat als je achter de schotel staat de linkerkop naar 23.5 gericht staat en de rechter naar 19.2. zodat de signalen elkaar kruisen. Als dat zo is dan moet de schotel volgens mij toch naar rechts. Iemand nog iedeeën?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een duo-lnb op de schotel zet, moet je de ontvanger ook in stelen.

In de lnb zit een Diseqc switch om van satelliet te wisselen.

astra 19,2 A of 1 van 4

astra 23,5 B of 2 van 4

Wat is het type merk van jou ontvanger, en hoe groot is de schotel.

 

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lnb hangt, gezien van via de achterkant van de schotel, aan de rechterzijde ernaast ??

Dan zou hij ook nog zo'n 30 graden schuin moeten staan, en wel van links onder naar rechts boven.

 

Harrie

 

post-55016-1318261617,5939_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een mooie foto gemaakt nu kan ik het je uitleggen.

 

Ook handig dat je met een markeerstift de horizon hebt aangegeven, waar je dmv een waterpas de LNB op moet instellen.

 

Astra-1 is dus centraal in de schotel.

 

Astra-3... let op....

De kop zie je aan de linkerzijde van de arm en iets hoger.

De schotel is een spiegel en Astra-3 zit dus hierdoor aan de rechterkant en ook lager !

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de schotel eerst op de astra 19.2e had dus met 1 lnb en je hebt niet a.d. schotel gedraaid dan staat de schotel goed. Als je nu de juiste duo lnb hebt dus niet astra/hotbird want dat is een andere dan 19.5/23.5 . Dan zou eigenlijk de hoogte van de linkse lnb als je voor de schotel staat aangepast moeten worden. Ook kan de afstand tov de schotel nog een rol spelen(naar voren of naar achteren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...