Gast ZK84 Geplaatst: 21 december 2010 Geplaatst: 21 december 2010 Ik kan bij mij geen schotel buiten plaatsen. Ik heb eerder gehoord dat het mogelijk is zenders te ontvangen zonder schotel maar wat heb ik daar allemaal voor nodig?
Bigfoot Geplaatst: 21 december 2010 Geplaatst: 21 december 2010 Je kunt geen satelliet zenders ontvangen zonder schotel. Of althans iets wat daar op lijkt, want er zijn ook 'schotels' in de vorm van een tuinlamp. of je kunt een schotel binnenshuis voor het raam plaatsen.... Dus wat bedoel je precies? Er zijn ook Dreamboxen die geschikt zijn voor dvb-c (digitale kabel) of dvb-t (Digitenne). Is dat wat je zoekt?
Gast ZK84 Geplaatst: 21 december 2010 Geplaatst: 21 december 2010 Ik zoek een apparaat (dreambox) waarmee ik zenders over de hele wereld kan ontvangen. Een schotel of iets dergelijks al is het bij wijze van een tuinlampachtigs iets kan ik buiten niet hangen, ik woon namelijk in een appartementencomplex en er mag buiten niets gehangen worden. Ik heb geen balkon maar wel een ruimte binnen (loggia). Hoe kan ik dit oplossen? Wat is het kleinste apparaat die ik binnen kan plaatsen dat een schotel vervangt. Ik heb trouwens uitkijk naar het noorden en helemaal niet naar het zuiden. Is dit ook van belang?
mauspartyhouse Geplaatst: 21 december 2010 Geplaatst: 21 december 2010 Een Satelliet ontvangen zonder schotel is niet mogelijk ! Mocht je voor het raam een schotel willen plaatsen zal deze toch echt richting het zuiden moeten staan. ET8000
Beheerder Michel Geplaatst: 21 december 2010 Beheerder Geplaatst: 21 december 2010 Citaat: Ik heb trouwens uitkijk naar het noorden en helemaal niet naar het zuiden. Is dit ook van belang? Dat is het meteen klaar. Niet mogelijk. Fijn een UPC of Ziggo kastje nemen. Meer is in jouw geval niet mogelijk. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 21 december 2010 Geplaatst: 21 december 2010 kijk nu gewoon eerst eens op wikipedia dvb-s ingeven op google hop lezen en effe laten bezinken dan daarna de clark-belt in google zoeken dan wordt duidelijk dat je niet de hele wereld kunt ontvangen en zeker niet als je nog eens weet dat meer dan de helft allemaal versleuteld is (betaal tv) ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
Gast ZK84 Geplaatst: 21 december 2010 Geplaatst: 21 december 2010 Zit er wel wat aan te komen waardoor het mogelijk is zonder schotel of iets dergelijks sateliet zenders te ontvangen?
FuManchu Geplaatst: 21 december 2010 Geplaatst: 21 december 2010 Misschien bedoel je IPTV. Dat is televisie over het internet. Ik denk dat er wel dergelijke ontvangers bestaan die bepaalde zenders via het net kunnen ontvangen. Maar dit staat nog in de kinderschoenen als ik het goed voorheb. Zal ook veel internet bandbreedte verbruiken. Meer weet ik er ook niet echt over. Vu+Ultimo met 2Tb HDD , VU+Duo met 2Tb HDD , TM 5400 CI+usb SuperTriax 88 met multibracket en 4 quad lnb's (13 oost, 19,2 oost, 23,5 oost, 28,2/28,5 oost)Wavefrontier 90
edbe Geplaatst: 21 december 2010 Geplaatst: 21 december 2010 dan spreek je over Slingbox daarmee kan je ook tv zenders kijken die aan de andere kant van de wereld zitten. 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Gast ZK84 Geplaatst: 21 december 2010 Geplaatst: 21 december 2010 Okee laat ik mijn vraag anders stellen: hoe kan ik zenders uit de Balkan ontvangen zonder schotel of iets dergelijks?
Tonskidutch Geplaatst: 21 december 2010 Geplaatst: 21 december 2010 moet je wel aan de andere kant van de wereld iets inrichten... neen er komt niks uitzenden en dus ontvangen is begrenst tot de fysieke zenders die je lokaal kunt vangen met antenne IPtv zal never nooit het aanbod gelijkwaardig aan dvb-s voor de hele wereld doorgeven, alleen al wegens de licenties en auteursrechten. oriënteer je naar een optie om op het appartementsgebouw met goedkeuring van de verhuurder of VVE een schotel te plaatsen op dak. ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
Gast ZK84 Geplaatst: 21 december 2010 Geplaatst: 21 december 2010 en als ik op het dak een schotel kan plaatsen, hoe moet ik het dan verder inrichten bij mij? wat moet ik dan allemaal hebben om dat signaal bij mij in de woonkamer te ontvangen?
Zuppelan Geplaatst: 21 december 2010 Geplaatst: 21 december 2010 Een ontvanger (Dreambox) en een draadje van je schotel naar je ontvanger. Eventueel, als je meerdere koppen in je schotel plaatst om meerdere satellieten te ontvangen, ook nog een diseqc-schakelaar.
Gast Geplaatst: 21 december 2010 Geplaatst: 21 december 2010 Als ik de vragen zo lees, zou ik al helemaal niet aan een Dreambox beginnen, maar een eenvoudige HD ontvanger met CI slot.
Gast ZK84 Geplaatst: 21 december 2010 Geplaatst: 21 december 2010 Origineel bericht van: ron1872 Als ik de vragen zo lees, zou ik al helemaal niet aan een Dreambox beginnen, maar een eenvoudige HD ontvanger met CI slot. Wat is dat CI slot dan? Kan ik daaarmee zenders van de Balkan ontvangen?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen