Ga naar inhoud

Ontvangst kwaliteit t.o.v. Dreambox7000

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nee, nogmaals: het zijn geen Db's, het zijn percentages. Maar hij meldt dat als Db's.

De fabrikant heeft zelf aangegeven dat Db's niet uitgelezen kunnen worden.

Maar je bent wel de enige op de hele wereld die ESM werkzaam heeft met de DUO!

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Duolist
Nee, nogmaals: het zijn geen Db's, het zijn percentages. Maar hij meldt dat als Db's.
De fabrikant heeft zelf aangegeven dat Db's niet uitgelezen kunnen worden.
Maar je bent wel de enige op de hele wereld die ESM werkzaam heeft met de DUO!

lijkt mij van niet kijk hier maar naar

http://www.fotopocket.nl/view.php?friendly=fotovanesmismvuduo
dat zegt toch genoeg

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Alleen al het feit dat ESM met de DUO iets uitleest, geeft aan dat er iets mis is. En ik moet het blijkbaar blijven herhalen: er is geen Db-uitlezing van de DUO mogelijk: de fabrikant heeft dat niet in de drivers kunnen inbouwen. De wens daartoe staat wel al lang uit bij de fabrikant.

En dat een programmaatje daar een getal neerzet, zegt natuurlijk niets.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Duolist
Alleen al het feit dat ESM met de DUO iets uitleest, geeft aan dat er iets mis is. En ik moet het blijkbaar blijven herhalen: er is geen Db-uitlezing van de DUO mogelijk: de fabrikant heeft dat niet in de drivers kunnen inbouwen. En dat een programmaatje daar een getal neerzet, zegt natuurlijk niets.

oke dan is er iets mis met mijn vu duo wel heel toevallig dat onestep satfinder dezelfde waardes aangeeft net zoals DreamboxE2SatFinder (onestep satfinder en DreamboxE2SatFinder geven inderdaad geen db aan)
maar goed als die db niet kloppen dan de waardes in ieder geval wel dus het werkt wel degelijk en met mijn vu duo is niks mis hoor dat kan ik jou verzekeren
het programma ESM kan je instellen voor enigma 1 en enigma 2 en aangezien dat de pli vu duo op enigma 2 draait lijkt het me logisch dat het werkt (foto zegt toch ook meer dan genoeg)

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

• Moderator
Geplaatst:

Voordat we hier nu in deze draad verder gaan over wel of geen db's en wel of geen werkende esm of wat voor een tool dan ook, deze draad ging over verschil in ontvangstkwaliteit tussen een dreambox 7000 en een vu.

Dus vanaf nu weer on topic graag!

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Ik heb er net eentje aangeschaft, was een aanbieding met 500Gb schijf erbij. Dat trok met over de streep ;-)

Ik zal wat waardes opschrijven en vergelijken over een paar dagen, heb ik wat te doen met kerst...

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

Geplaatst:
Origineel bericht van: azimuth
Ben het er niet mee eens dat de VU supergevoelige tuners heeft. Ik had een slechte LNB, maar mijn DM7025 had daar geen last van. Ik kon alles ontvangen. De VU kon met dezelfde lnb bijna geen zenders vinden. Met een nieuwe lnb was alles opgelost.
Conclusie: als het nu al slecht gaat, zal dat zeker niet beter worden met een VU (toch niet op dat gebied, want ik wil geen slecht woord zeggen over de VU).
Ik denk dat een vergelijking waarin een slechte LNB is gebruikt, die conclusie niet kan rechtvaardigen. Je hebt geen idee wat een slechte LNB voor gevolg kan hebben waar de ene ontvanger weinig en de andere toevallig veel last van heeft.

Origineel bericht van: wiz
Voordat we hier nu in deze draad verder gaan over wel of geen db's en wel of geen werkende esm of wat voor een tool dan ook, deze draad ging over verschil in ontvangstkwaliteit tussen een dreambox 7000 en een vu.
Je hebt helemaal gelijk: en er zijn maar weinig vergelijkingen gemaakt......

Het zou heel leuk zijn als er nog echte vergelijkingen uit komen (gemaakt met goede spullen....).
Geplaatst:

Ik wil best e.e.a. vergelijken, maar je hebt het over "goede spullen", wat versta je daar onder?

Als ik met de "DB Meter" plug-in op de DM7000 de waardes noteer van een bepaalde zender op een bepaalde satelliet, is dat voldoende?

En welke zenders kan ik dan het beste pakken? BVN? RAI Uno?

VU+ Duo + Multytenne 45

Pana TH-42PV70

Geplaatst:
Origineel bericht van: SubSense
Ik wil best e.e.a. vergelijken, maar je hebt het over "goede spullen", wat versta je daar onder?
Als ik met de "DB Meter" plug-in op de DM7000 de waardes noteer van een bepaalde zender op een bepaalde satelliet, is dat voldoende?
En welke zenders kan ik dan het beste pakken? BVN? RAI Uno?
Ik doelde met goede spullen alleen maar op het voorbeeld waarbij een defecte LNB werd gebruikt: dat is niet de juiste methode.
Voor dit doel lijkt het noteren van de percentages (vooral de SNR) mij voldoende (omdat de VU toch geen Db's aangeeft, heeft het gebruik daarvan geen zin). Welke zenders lijkt me ook niet echt van belang, als het er maar meerdere zijn en uiteraard voor beide ontvangers dezelfde.
Geplaatst:

Leuk zo,n programma voor op de pc.Maar eigenlijk is er geen 1 ontvanger die een betrouwbare signaal indicatie geeft.Als je dat wil weten zal je toch een semi of profesionele meter aan je opstelling moeten hangen.

En zowel de dreambox als vu+ staan niet bekend om hun gevoelige tuners.

Geplaatst:
Origineel bericht van: tymosat
Leuk zo,n programma voor op de pc.Maar eigenlijk is er geen 1 ontvanger die een betrouwbare signaal indicatie geeft.
Daar heb je gelijk in. Nu was het natuurlijk ook niet bedoeld als wetenschappelijk verantwoorde vergelijking, maar percentages opgegeven door verschillende ontvangers zijn inderdaad niet te vergelijken.
Het houdt dus op en blijft bij (uiteraard) subjectieve gevoelens over wat een ontvager presteert.

Of er moet nog iemand in de zaal zijn die wel betrouwbare metingen kan verrichten en ook verschillende ontvangers heeft?

Of de DM- en VU-ontvangers wel of niet bekend staan om gevoelige ontvangers weet ik niet: waar haal je dat vandaan?
Geplaatst:

Zo, de VU+ Duo is vandaag binnengekomen, gelijk aangesloten en hier de resultaten:

Dreambox DM7000:

BVN:19,2 snr=85% AGC=65% BER=4,2

RAi 1:13,0 snr=77% AGC=54% BER=2,9

L1MBURG:23,5 snr=75% AGC=54% BER=2,6

BBC 1 E Mids:28,2 snr=80% AGC=63% BER=3,2

VU+ Duo:

BVN snr=78% (Ned1 HD = 71%)

RAI 1 snr=52%

L1MBURG snr=63%

BBC 1 E Mids=74%

Met andere woorden, de SNR was op de Dreambox een stuk beter.

Ik weet dat deze waardes verre van optimaal zijn, maar ik krijg de schotel met geen mogelijkheid beter afgestemd. Ik heb de kabel al een keer vervangen, aansluitingen opnieuw gemaakt, gekeken of de schotel loodrecht hangt. Noem maar op.

Misschien heeft iemand nog tips...

VU+ Duo + Multytenne 45

Pana TH-42PV70

Geplaatst:

bij mij is het minder beter maar bij hevige regen en nu vol sneeuw blijft ie het doen bij me, de dreambox 7000 van me liet het dan al afweten.

Maar je BER moet wel op 0 staan anders staat je schotel niet goed

En je kop een klein beetje draaien scheeld ook al veel, want de aarde is toch rond dus de baan van de sattelieten ook

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

Ja, van die BER stond ik ook te kijken. Normaal is die gewoon "0". Geen idee hoe dat komt. Misschien door de atmosfeer ofzo. Maar ik zal de schotel eens professioneel laten uitrichten.

VU+ Duo + Multytenne 45

Pana TH-42PV70

Geplaatst:

een wavefield T55 mischien is ook wat steviger dan de multitene

en iets groter geen 45cm maar 55cm en je kunt met de lnb's schuiven om het maximale er uit te halen. mvg ziggy

vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen