Ga naar inhoud


[Satelliet] RTVNH stop per 1 januari op de satelliet


cheapwatcher

Aanbevolen berichten

RTVNH stopt per 1 januari op de satelliet. Dit is te lezen op radio.nl

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Op die andere website staat meer... 4 van de 10 gaan uiteindelijk stoppen, 6 blijven...

 

Mijn eigen speculatie: over maximaal 2 jaar bestaan de regionale omroepen niet meer in de huidige vorm ivm alle bezuinigingen... Hooguit een regionaal slot op een landelijke zender blijft over...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij geen van de regionale omroepen die nu via de satelliet stoppen is er sprake van een prestatieovereenkomst. Hierdoor kunnen Provinciale Staten dus ook niet zonder meer eisen dat satellietverspreiding in stand blijft of dat als dit niet het geval is de verleende subsidie verminderd gaat worden.

 

Het besluit kan dus in dit geval wel door de regionale omroep genomen worden. Vraag is natuurlijk hoe lang het gaat duren voordat dit soort prestatieovereenkomsten wel aan de verleende subsidie gekoppeld gaan worden. Maar dat is zeker niet voor volgend jaar het geval.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal formeel best zo zijn, maar het is belangrijk dat de politieke discussie toch gevoerd wordt.

 

Het gaat hier om een groep televisiekijkers die straks wel via de belastingen betalen voor de regionale omroep, maar deze niet kunnen ontvangen. Het kan best zo zijn dat die kijkers te duur zijn om te bedienen, dat is een valide afweging die ook een provincie moet maken. Echter, zoiets is uiteindelijk een politieke beslissing, en het zou fout zijn als die discussie niet in de politiek gevoerd zou worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof me nu maar dat bij deze bel bij de provincies waarvan de regionale omroep nu via de satelliet gaat stoppen de provinciale bel inmiddels gerinkeld heeft smile

 

Ik heb in ieder geval zelf vanmorgen voor artikelen in de media al om reacties gevraagd.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

blijft er idd weinig over.

 

jammer.. want nu gaan er vast sat kijkers als nog naar een alternatief zo als de kabel..

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

want nu gaan er vast sat kijkers als nog naar een alternatief zo als de kabel..

Dit gaat meevallen... want veel satkijkers kunnen niet naar de kabel omdat ze afhankelijk zijn van satelliet!!!

Uiteraard is het wel goed voor KPN-Digitenne... Logisch dat ze de sponsering hiervan hebben terug gefloten!!!
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik blijf het vreemd vinden waarom CDS de regionalen geen 'deal' doet. Zij hebben er toch alle belang bij dat de regionalen op de sat blijven (omwille van de volledigheid van het pakket en de mogelijkheid voor de kijkers om ook andere regionalen te zien).

 

Als ze nu deze regionalen in het basispakket zouden zetten (met een verhoging van 1 euro ofzo voor de kijker), dan is iedereen toch tevreden?

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de huidige vorm wel ja.

 

maar ze kunnen inmiddels best in mpeg4 en achter slot en grendel..

 

desnoods nog in Seca en irdeto smile

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

M7 heeft ze een deal gedaan... een hele scherpe...!

 

Want heel simpel. En zo denken de 'heren bestuurders' van een Regionale omroep: "Via de satelliet hoeven we niet, want satelliet is muda, ofwel overbodig. Dus elke eurocent die je aan satelliet uitgeven is er eentje teveel. Er zijn immers alternatieven zoals KPN-Digitenne en de een webstream"

 

Zodra ze echt uit de lucht zijn dan komen pas de echte klachten binnen... ik hoop dat ze veel adverteerders hebben uit een buitengebied, die niet meer hun eigen commercials kunnen zien laugh

 

Graag aanvullen...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen wij in amsterdam de kabel hebben opgezegd en voor satelliet gingen, moesten we al onze AT5 missen.

Jammer, maar ok, 't is niet anders.

Er was immers wel RTVNH nog, daar kon je ook het meeste nieuws wel volgen.

Nu RTVNH ook al pleite gaat, BAAL ik wel best veel.

We zitten nu in Haarlemmermeer, internet wil hier niet sneller dan 8MB/s, dat is tegenwoordig al vrij slecht voor TV.

Ben ik nou genoodzaakt weer de kabel te nemen voor die 2 zenders?

Dan zal het inderdaad kunnen zijn, dat we voor kabel gaan en CD helemaal laten liggen. Dat wil ik liefst niet, maar zal wel moeten. Schotel blijft dan voor FTA en het Skylink pakket.

 

Het is maar een zender, denken ze, loopt wel los. Nou, niet, loopt niet los, gewoon een jarenlang trouwe klant met goed pakket kwijt, als ze zo doorgaan.

 

En ik snap wel, dat het niet alleen aan CD ligt, maar ja, ik moet mijn keuzes maken...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...