Ga naar inhoud


[Satelliet] RTVNH stop per 1 januari op de satelliet


cheapwatcher

Aanbevolen berichten


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:

Juist, jij snapt het en een aantal regionale omroepen nu ook. Ze wachten gewoon op het moment dat CanalDigitaal/M7/Astra zwicht en ze gratis - of voor heel weinig - toegang tot de satelliet zal geven.

CanalDigitaal kan het zich simpelweg niet veroorloven om de grote regionale zenders niet op de satelliet te hebben, dit gaat ze te veel abonnee's kosten.

Vanaf 2 Januari gaat het bij de RO klachten regenen omdat er ineens geen beeld van. Ook van adverteerders!!! Dan komen ze misschien vanzelf terug. Mensen gaan namelijk pas massaal klagen als het helemaal weg is... En overstappen naar een andere provider dat zal niet snel gebeuren. Vaak is het zo dat je dit soort zenders na een tijdje nieteens meer mist.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het statenlid dat ik e-mailde heeft inmiddels geantwoord dat bij de Provinciale Staten niets bekend is over een voornemen van RTVNH om te stoppen, ik was de eerste die het onder de aandacht bracht. Hij meldde dat de provincie RTVNH geen eigen subsidie geeft, maar alleen een bedrag uit het provinciefonds voor de regionale omroep doorsluist. Vermoedelijk heeft de provincie bij RTVNH dan ook minder melk in de pap te brokkelen dan het geval is bij OB.

 

Hij gaat op 10 januari vragen stellen en dan vooral uitzoeken welke bevoegdheden de provincie hier heeft. Hij meldde verder dat het Commissariaat voor de Media hier belangrijk is: Dat orgaan houdt in de gaten of de regionale omroepen aan de Mediawet voldoen.

 

Dat kan in deze kwestie belangrijk zijn: De satellietverspreiding is er gekomen omdat Digitenne niet afdoende was; de vraag is of Digitenne nu opeens wel afdoende is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm... wellicht kijken er helemaal niet zoveel mensen überhaubt naar de regionale zenders?

 

Ik heb ook Astra3 (geen HD abbo) maar vraag me serieus af waarom eigenlijk.

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las net op satellitemagazine.nl dat de desbetreffende omroepen toch eerst blijven en er nieuwe onderhandelingen zullen plaatsvinden. Dus geen uitschakeling van de regionale omroepen.

Iedereen blijft vooralsnog !!

============================

We use opensource software

UBUNTU, ZIMBRA, OPENOFFICE

Free your pc, use Ubuntu

============================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
CanalDigitaal kan het zich simpelweg niet veroorloven om de grote regionale zenders niet op de satelliet te hebben, dit gaat ze te veel abonnee's kosten.

Ik ben toch bang dat je het aantal kijkers naar de regionale omroepen erg overschat. Ik wil wel eens cijfers zien (via de satelliet he!) Ik denk dat veel mensen ze nog wel in hun lijst hebben staan, maar echt kijken...?

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

op het moment is het wel handig als ze er op zitten.. gezien er een GRIP3 in de regio geld op het moment...

 

en de website van RTVNH compleet dood is..

 

je kan dus niet verwachten dat de webdiensten het over kunnen nemen in geval van een ramp..

 

maw lekker op de sat laten..

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk eigenlijk alleen zondags avonds voor het regionale voetbal(soms)

ik heb iig in allebij mn tv's ook een dvb-t tuner zitten.

maar die 300000 is dat alleen sateliet of totaal?

tf 7710hdpvr overleden ,one cam ,scena 5560,samsung 6700 met dvb-s2,smartwi,cd cam ,visiosat g4 op astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...