Gast astr192 Geplaatst: 22 december 2010 Geplaatst: 22 december 2010 Hallo allemaal, Toen ik een paar dagen geleden nog eens mijn TV aanzette merkte ik dat de disecq motor niet meer wou draaien Ik heb twee ontvangers geprobeerd, waaronder een Dreambox DM500. Zou het door de enorme koude en sneeuw van de voorbije weken gekomen zijn? (Ik heb er helemaal niet op gelet, heb enkel in de vrije dagen tijd om mij met zo'n dingen bezig te houden) Valt er nog wat aan te doen? Alvast bedankt voor jullie suggesties!
edbe Geplaatst: 22 december 2010 Geplaatst: 22 december 2010 ik zou eerst de coax kabels nakijken de connectors... 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
dream7020 Geplaatst: 22 december 2010 Geplaatst: 22 december 2010 Nog nooit mee gemaakt dat die bevroren is Vu Plus solo 4k Dreambox 8000 ssc Triax 88 multiblock 19-23-28-13 Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra
dannyboy Geplaatst: 22 december 2010 Geplaatst: 22 december 2010 Draait hij ook niet als je binnen de rotorinstellingen van je dreambox, handmatig laat draaien? Ik heb dat ook gehad. Bij mij draaide hij niet meer automatisch (via USALS), maar wel als ik handmatig (onder rotorinstellingen de 2e pagina) opdracht gaf naar oost/west te draaien. Het bleek een image probleem te zijn. Na nieuwe installatie was t opgelost! Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 22 december 2010 Geplaatst: 22 december 2010 Niet heel lang geleden was er een soortgelijk draadje hier. Misschien ff opzoeken en doorlezen?
Gast astr192 Geplaatst: 23 december 2010 Geplaatst: 23 december 2010 Origineel bericht van: dannyboy Draait hij ook niet als je binnen de rotorinstellingen van je dreambox, handmatig laat draaien? Ik heb dat ook gehad. Bij mij draaide hij niet meer automatisch (via USALS), maar wel als ik handmatig (onder rotorinstellingen de 2e pagina) opdracht gaf naar oost/west te draaien. Het bleek een image probleem te zijn. Na nieuwe installatie was t opgelost! das het eerste waar ik aan dacht, maar dat wou niet Andere ontvanger ook geprobeerd handmatig, gaf niets helaas
dream7020 Geplaatst: 23 december 2010 Geplaatst: 23 december 2010 brand het lampje wel op de motor? Vu Plus solo 4k Dreambox 8000 ssc Triax 88 multiblock 19-23-28-13 Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra
Gast astr192 Geplaatst: 23 december 2010 Geplaatst: 23 december 2010 Origineel bericht van: dream7020 brand het lampje wel op de motor? Stomme vraag misschien maar.. waar precies bevindt zich meestal dit lampje? Alvast bedankt!
Gerard 76 Geplaatst: 23 december 2010 Geplaatst: 23 december 2010 Origineel bericht van: dream7020 brand het lampje wel op de motor? Heeft elke motor een lampje dan? Zelf heb ik jaren een motor gebruikt maar nog nooit een lampje eraan ontdekt, vandaar ook mijn vraag Origineel bericht van: Tha Great Mac Niet heel lang geleden was er een soortgelijk draadje hier. Dit draadje is dat...http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...ren#Post1926575
paardengek Geplaatst: 24 december 2010 Geplaatst: 24 december 2010 Origineel bericht van: dream7020 brand het lampje wel op de motor? Op een STAB diseqc motor zit geen lampje en ook geen reset knopje. Op een Moteck ( of afgeleiden daarvan, zoals Palm ) zit wel een lampje en een reset knop. Ook op dezen zit twee knopje op de rotor handmatig naar west en oost te laten draaien. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
rudolfdebeer Geplaatst: 24 december 2010 Geplaatst: 24 december 2010 De mijne 15 jaar oud zonder onderhoud Stab 120 draait doodgewoon. Vanmorgen even afgeborstelt net als schotels. Je hebt meer kans dat aansluitingen, switch of receiver een probleem hebben. Ik denk erder aan sluiting door vocht. Komt door sommige afdichtingen die vocht wel naar binnen maar niet naar buiten laten. Zeker 1 keer x 2 jaar alle coaxverbindingen opschonen vanwege corrosie. (Zeker buiten) Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
Gast astr192 Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Ondertussen werkt het na een tijdje zoeken, lag aan de connecties. Bedankt voor de reacties
Gerard 76 Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Fijn dat je het resultaat aan ons meedeelt. Veel plezier ermee en een fijne kerst nog.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen