Ga naar inhoud

[DM800HD] FTP poort veranderen in Dreambox

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Sinds enige tijd ben ik bezig om de dreambox ook elders op deze aardkloot te kunnen benaderen. Via Port forwarding en het programma CoreFTP is me dat ook gelukt, zij het dat dit alleen werkt op poort 21!

Vervolgens de FTP poort van de Dreambox via het bestand /var/etc/services een ander poortnummer gegeven, omdat poort 21 nogal druk bezocht wordt door hackers. Core FTP kan dan wel connectie maken met de dreambox, maar de dreambox wil vervolgens geen directory list samenstellen. Vervolgens smijt Core FTP de verbinding er tzt uit (time out). Verscheidende poortnummers geprobeerd, maar helaas geen resultaat.

Als ik dezelfde (gewijzigde) poort gebruik voor in huis (LAN) dan werkt de dreambox goed (en komt er dus wel een directory list).

Ik ben al aardig aan het speuren geweest op internet, maar kan hier niet uitkomen. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Bvd, Shape

Geplaatst:

Da's interessante kost. Die had ik nog niet gevonden op dit forum.

Mijn dank is groot.

Grt, Shape

Geplaatst:
Origineel bericht van: Shape
Da's interessante kost. Die had ik nog niet gevonden op dit forum.

Het was anders in deze thread, waarin jij ook meedoet, al eens aan de orde geweest.
Maar dat maakt niet uit, hoofdzaak is dat je (hopelijk) geholpen bent.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Ben nog aan het stoeien met het geheel. De ssh Key ed allemaal gemaakt, alleen connectie blijft nog uit helaas.

Moet de key die gemaakt is, toegevoegd worden aan het FTP programma (in dit geval Core FTP), of is de fingerprint die Core FTP opdoet via de verbinding voldoende?

Grt, Shape

Geplaatst:

Voor het kopieren van files (over het internet) moet je "scp" (of Winscp onder Windows) gebruiken. FTP laat zich niet goed tunnelen.

Geplaatst:

Winscp gedownload. Krijg vervolgens deze melding:

Kan het SFTP-protocol niet initialiseren. Draait de doelcomputer een SFTP-server?

Vervolgens gaat het programma steeds weer proberen de verbinding te maken....

Ik ga nog ff verder 'prutsen'

PS: mooi programma overigens dat Winscp. Goed overzichtelijk.

Geplaatst:

scp gebruiken, niet sftp. De dreambox draait geen sftp server.

Geplaatst:

Vele dingen bezocht, en ook deze optie al. Krijg dan de volgende melding:

De opdracht 'groups'

gaf foutcode 127 terug, samen met de foutmelding

-sh: groups: not found.

Ik krijg haast het vermoeden dat de procedure van ssh in de dreambox niet goed is gegaan. Kan ik deze zonder problemen opnieuw volgen (adhv de eerdere handleiding die je had geschreven)?

Update: Winscp heeft blijkbaar standaard Usergroups aanstaan. Wil eerst nog even proberen om deze uit te zetten, alleen het vinkje is (nog) niet bereikbaar voor me

Geplaatst:

Succes!!!

Naast de key, heb ik (in mijn gewoonte) ook het wachtwoord ingevoerd. Dit bleek dwars te liggen. Kon vervolgens bij de usergroups komen, uitvinken en voila... Geen foutmelding meer.

Alleen wel appart dat de sessie begint in /home/root waarbij je eerst terug moet naar de gronddirectory, om bij je /hdd te komen.

Klein detail dat me niet echt dwars zit.

Veel dank voor je hulp MiLo.

Grt, Shape

• 2 weken later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo
scp gebruiken, niet sftp. De dreambox draait geen sftp server.

MiLo,

Andere image op de db gezet en vervolgens wou ik dezelfde key weer gebruiken om te kunnen inloggen.
Dit wou niet. Vervolgens een nieuwe key gemaakt, maar ook deze wil niet. Melding "server accepteerd de key niet".

Vervolgens via FTP naar /home/root/ssh/authorized_keys gegaan en gekeken of de key overeenkomt. Voor zoverre ik kan ontdekken klopt deze precies.
Ik kan niet ontdekken wat hier mis gaat. Heb jij een idee?

Grt, Shape
Geplaatst:

Waarschijnlijk heeft die een leeg wachtwoord, dan kun je niet inloggen met ssh.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen