Ga naar inhoud

Wat mogelijk met Laptop:AMD XP, 1400+Processor,492Mhz,352MB

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allen,

Heb een oude laptop en wil daar wat met Linux op proberen. Iemand enig idee wat met de bovenstaande specificaties (onderwerpveld) mogelijk is?

Grt,

DC

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Geplaatst:

Lees op een aantal sites toch wel iets hogere eisen. Begrijp wel dat Xubuntu moet kunnen draaien, maar voor de laatste Ubuntu heb je iet meer nodig. Tenzij t voor een server is.

Dit is wat ik begrepen heb. Correct me if Im wrong, ben maar een leek.

• Moderator
Geplaatst:

Je zult het wel geinstalleerd krijgen, en het zal vast wel werken.

Vroeger ook wel redhat gedraaid op een pentium2 laptop met 256 mb ram, en dat ging ook heel redelijk.

Probeer het anders eens, bij installatie wordt gecheckt of de hardware geschikt is en of je het kan installeren, dus je weet het snel genoeg of het kan of niet.

groet,

Wiz

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Kwa eisen zal hij er wel door heen komen maar ik denk dat gnome iets te zwaar is om lekker te kunnen werken daarom ook Xubuntu.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Lubuntu is ook het proberen waard. Die is nog lichter dan Xubuntu en persoonlijk vind ik die prettiger.

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Geplaatst:

Ben al een cd van xubuntu aan t branden, dus dat gaat t worden voor nu. Moet ik nou ook drivers downloaden voor bijv mn externe draadloze netwerkkaart (zo'n pcmcia of zo)?

Alvast bedankt voor de commentaren die nog wellicht gaan komen en al gedaan zijn!

Geplaatst:

Helaas kreeg ik een foutmelding tijdens de installatie:

initramfs mount: mounting /dev/loop0 on //filesystem.squasgfs failed: Input/output error

Cannot mount /dev/loop0 (/cdrom/casper/filesystem.squasgfs) on //filesystem.squashfs

Uit deze melding maak ik op dat de cdrom speler niet gemount kan worden. Kan iemand bevestigen of dit zo is, en nog belangrijker, wat ik er aan kan doen??

Grt,

DC

Geplaatst:

Deze foutmelding betekend dat het filesystem wat in "filesystem.squashfs" zit niet gemount kan worden. Je CDROM wordt dus wel gemount, maar blijkbaar zit er een fout in het bestand "filesystem.squashfs" wat voorkomt dat hij gemount kan worden als filesystem via het loop device.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Ik kreeg wel het beginscherm, waarop gevraagd wordt welke taal je wilt gebruiken etc..

Heb vervolgens de optie gekozen om de schijf te checken en daar kreeg ik vervolgens exact dezelfde melding.

Geplaatst:

Probeer eens de alternatieve installatie cd van Xubuntu. Ik heb ook een ouwe laptop waarop de gewone niet werkt, maar de alternatieve wel.

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Geplaatst:

Of probeer eens Ubuntu Netbook Remix. Draait hier op een simpel mini laptoppie, de specificaties weet ik even niet, maar veel stelt het niet voor, de harddisk is slechts 4 GB.

Geplaatst:

Wat een leuk trukje is bij het installeren bij Ubuntu en het niet op de normale manier lukt, is eerst de cd controleren op fouten. Deze optie kun je kiezen an het begin onder installeren.

Zo is het mij meerdere malen gelukt.

ps kleine tip kijk ook eens naar LinuxMint wink

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen