Ga naar inhoud

welke bestandsformaten kan Vu+duo afspelen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil de Vu+duo ook gebruiken als een Mediaplayer. Welke bestandsformaten speelt de Vu+duo goed af?

Ik heb de applicatie dvd speler al geïnstalleerd.

Welke applicaties kan ik nog meer gebruiken of de Vu+duo te gebruiken als mediaplayer?

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Speelt bijna alles af. Alleen is hij wat kritischer dan een Pc vwb de structuur van een bepaald bestand.

Een bestand moet aan bepaalde voorwaarden voldoen mbt de opbouw, echter dit is niet altijd het geval. Een pc heeft hier meestal geen problemen mee, de vu+ wel.

Bij mij speelt hij iig : avi (Xvid), mov, flv; iso en ts folder (via DVD player)

Geplaatst:

bij mij speelt hij slecht avi's - doet hij erg schokkerig. Wat wel goed gaat zijn mp4 en mkv bestanden

Sorry - zie nu dat het over de solo gaat - ik heb een duo - weet niet of die hetzelfde zijn.

Geplaatst:

ik heb ook gereageerd op de duo. Ik neem aan dat de prefix fout is. Bij mij speelt hij avi;s meestal goed, echter zoals gezegd kan het best zijn dat sommige avi's niet goed afspelen. Een avi is een zg "container" en kan allerlei inhoud hebben: divx, xvid zijn de belangrijkste. En die kunnen weer op allerlei manieren worden opgebouwd.

Geplaatst:

Met de DVD spler, in ieder geval:

mp4, mkv, iso, mov, video folder

Ook ik heb het hier over de VU+ duo

groeten pepper

2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500

Wavefrontier T90

Geplaatst:

Ik ben nu al een hele tijd bezig en kom er even niet uit.

Draai met de stabiele versie van OpenPLi v1.0 Enigma2.

De DVD-Speler is geinstalleerd. Heb iso-files op de Synology staan en heb het probleem dat niet alle films kunnen worden afgespeeld. Hij blijft dan gewoon in het standaard scherm hangen.

De VU-box geeft weer Illimunati en dat is alles.

Heb de Iso ook al uitgepakt en geprobeerd de Video_TS te starten maar doet ook niks.

Op de pc geeft het bestand geen problemen.

Iemand een idee?

Geplaatst:

Wel even een opmerking over de DVD-speler.

In principe speelt hij alles af, maar wel met een handleiding.

Ik heb regelmatig dat, of het beeld zwart blijft, of alleen het scherm van de dvd-speler.

Door meerdere malen op de toets play (pijltje naar rechts) te drukken worden mijn dvd's (iso enz) gewoon afgespeeld.

groeten pepper

2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500

Wavefrontier T90

Geplaatst:

Ik heb hier eigenlijk een ander draaje voor gestart, maar toch even hier ook die vraag:

Vrijwel iedereen hier gebruikt volgens mij open pli.

Hoe zijn de prestatisch van de dvd speler en/of mediaplayer in andere images?

Geplaatst:

Ook ik heb net een VU+ Duo en ik moet e.e.a. nog zeker ontdekken.

Maar tot dusver ben ik niet echt onder de indruk van de Mediaplayer functionaliteit. De eerste MKV die ik pakte liep het geluid al niet in sync. Ik had toch meer verwacht. Maar nogmaals, ik ben nog niet uitgetest hiermee.

De mediaplayer functionaliteit is absoluut niet te vergelijken met bv. XBMC. Het is leuk voor "erbij" maar zeker geen volwaardig alternatief voor mij.

Maar goed, daar heb ik hem ook niet voor gekocht ;-)

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

Geplaatst:

mediaplayer hoef je meestal niet te gebruiken, via de videoknop kun je het meeste gewoon afspelen, met de laatste pli beta 2

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

De mediaplayer plugin kan je beter verwijderen: die werkt slecht en heb je niet nodig.

Maar hoe dan ook: een satelietontvanger zal nooit dezelfde eigenschappen hebben als een "echte" multimediaspeler, al kom je wel een heel eind. Hij zal met name altijd moeite houden met bestanden die niet 100% aan de bestandseisen voldoen (zoals heel veel files die je "vindt". Eventueel is het hercoderen (op een PC) een mogelijkheid.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen