Ga naar inhoud


Nieuwe zenders bij tv vl ??


reynsa

Aanbevolen berichten

Iemand enig idee wanneer er nieuwe zenders bijkomen? Zoja welke?

Zo heb ik iets gelezen van 3 nieuwe (Britse) zenders van "electric sofa" maar komt dit ook bij tv vlaanderen?

 

En tv vlaanderen mist volgens mij nog altijd een paar goede filmzenders zoals film1 bij Canal digitaal of prime bij telenet, kan tv vlaanderen niet ook zo een zender aan zijn pakket toevoegen?

 

Bedankt bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Zuppelan
De Britse zenders gaan onvercijferd uitzenden dus inderdaad te ontvangen zijn. Het probleem met Film1 schijnen exclusiviteitscontracten van Telenet te zijn, maar TVV heeft er al wel meer doorbroken, dus wat betreft mogen ze eraan gaan werken.


Dus met een triple sat zit ik voor die Britse zenders wel goed?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
De Britse zenders gaan onvercijferd uitzenden dus inderdaad te ontvangen zijn. Het probleem met Film1 schijnen exclusiviteitscontracten van Telenet te zijn, maar TVV heeft er al wel meer doorbroken, dus wat betreft mogen ze eraan gaan werken.


fILM1 is nederland !
prime is telenet Belgie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FuManchu
Het antwoord is neen want Telenet bezit de uitzendrechten. Daarom heeft Belgacom ook geen filmkanaal.


Uitzendrechten kunnen verhandeld worden en zijn big business... in dit geval is de kans inderdaad wel klein, want tlenet zou zichzelf in de voet schieten... Film1 zou al logischer zijn...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: delto95
Film1 zou al logischer zijn...


En onmogelijk in België want Film1 bezit geen rechten voor België enkel Nederland.

De rechten voor België liggen volledig bij Telenet.

Vu+Ultimo met 2Tb HDD , VU+Duo met 2Tb HDD , TM 5400 CI+usb Super
Triax 88 met multibracket en 4 quad lnb's (13 oost, 19,2 oost, 23,5 oost, 28,2/28,5 oost)
Wavefrontier 90

Link naar reactie
Delen op andere sites

TV Vlaanderen heeft al meer rechtenkwesties geslecht. Telenet had ooit exclusieve rechten op een aantal zenders, remember?

 

Dat Film1 nu geen rechten voor België heeft, hoeft niet te betekenen dat dat eeuwig zo blijft. Er zal een businesscase naar Film1 gemaakt moeten worden dat goed genoeg is dat de rechten ook voor België ingekocht worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of Prime die een business-case maakt om de rechten voor Nederland in te kopen.

 

Ik zie trouwens het belang voor TVVlaanderen niet in om Film1 of iets in die trend aan te bieden. Om dat rendabel te maken moet je veel meer abonnees hebben, want met het aantal dat er nu is zou zowat elke abonnee dan een abonnement op Film1 moeten nemen en dat zal verre van het geval zijn.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, heel eenvoudig, Film1 eet momenteel (MPEG2+MPEG4) bij elkaar opgetelt zowat een hele transponder. Straks dik een halve. De kosten aan opstralen voor Film1 worden dus reeds gemaakt, die voor Prime niet. De enige kosten zijn dus het bijkopen van rechten. Als TVV een geschatte 250000 abonnee's heeft, en 10% een abonnement neemt, hoeven slechts rechten voor 25000 kijkers aangekocht te worden. Dat bedrag hoeft niet hoog te zijn, de filmstudio's hebben er zeker belang bij ook aan de niet-Telenet-klanten te kunnen verkopen.

 

Een andere zender dan Film1 lijkt me minder realistisch, Prime is van Telenet en zal daarom niet of tegen hoge prijs te huren zijn, een andere filmzender opzetten is ook duur. In beide gevallen kost het veel extra transpondercapaciteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Film 1/Prime zal wel wishful thinking blijven. Het aantal TVV-abonnees mag je ook al delen door 2.

TV Vlaanderen is gewoon te klein om aan zo'n dingen te beginnen, laat staan een alternatief te starten.

Als Belgacom al geen filmkanalen heeft zal TVV er ook niet aan beginnen. Kinepolis TV (bij INDI indertijd) is ook een stille dood gestorven.

 

Ik wil niet de grote kenner van zo'n zaken uithangen, want dat ben ik zeker niet, maar exclusiviteitscontracten verbreken om Film 1 in België te krijgen klinkt misschien realistisch, maar in de praktijk zal dat quasi onmogelijk zijn, omdat de filmrechten in Vlaanderen niet in handen zijn van een extern bedrijf zoals Chellomedia in NL, waar iedereen Film 1 kan aanbieden, maar rechtstreeks bij Telenet.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

het enige wat je als TVV kijker is via een omwegje de premiumkanalen bekijken: dat kan je doen door een CDS kaartje te nemen en daarop een film1abo nemen. Dan kan jij als kijker hetzelfde zien als een Prime-kijker en heeft M7 ook meer inkomsten door jou.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

electric sofa is een IPTV stream...

wel een aardig aanbod maar wellicht nergens op dvb-s(2) buiten UK te ontvangen

alsook beperkt mbt ipadres wegens de rechten op de UK film producties

 

meer zenders zou wat mij betreft ook wel mogen op TVVlaanderen, maar wat er nu al uitgestraald wordt is toch volksverlakkerij met al die reclame zenders.

 

ciao

 

 

 

 

Cry Me A River

Dinah Washington

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...