naitsirhc Geplaatst: 23 december 2010 Geplaatst: 23 december 2010 Heb weer een meevallertje gehad en wil nu mijn 9/8 installatie uitbreiden naar een installatie waarmee ik met 4 LNB kan kijken. Is een 17/8 multiswitch de enige oplossing of kan ik ook andere oplossingen gebruiken om met 8 tv's naar de 4 posities te kunnen kijken. Ik heb al wel 4 quattro LNB's hangen alleen zijn er nu 2 aangesloten. Als het zo moet zijn dat een 17/8 M.S de enige oplossing is, welke kan ik dan het beste nemen qua prijs/kwaliteit verhouding Und TschjuB
vGnp Geplaatst: 23 december 2010 Geplaatst: 23 december 2010 Je kunt er ook een 9/8 bijkopen, maar dan zit je vast aan 8 stuks 2/1 uncommited DiSEqC switches om die 8 toestellen tussen de twee 9/8 multiswitches te kunnen laten schakelen. Welke je het beste kunt nemen hangt van een aantal factoren af. Welke ontvangers je hebt bijvoorbeeld, of je later nog naar meer ontvangers (twin tuners) wilt uitbreiden en natuurlijk ook hoe groot dat meevallertje was... vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
naitsirhc Geplaatst: 23 december 2010 Auteur Geplaatst: 23 december 2010 Wat kost meer (ben en blijf Nederlander natuurlijk) 9/8 switch met de uncommited swiches of 1 17/8 MS. Ik heb een DM7000 en een VU+. Ik heb echter op 8 punten in huis een coax aansluiting, dus die moeten het dan ook doen he :-) Ik heb nu een Spaun, maar ik denk niet dat ik zo een er bij ga kopen met een aantal switches. Dat wordt te duur. Und TschjuB
vGnp Geplaatst: 23 december 2010 Geplaatst: 23 december 2010 Dan dus maar gewoon een EMP 17/8 kopen. Want dat is i.c.m. de boxen die jij noemt de meest betrouwbare en tegelijkertijd goedkoopste oplossing. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
naitsirhc Geplaatst: 24 december 2010 Auteur Geplaatst: 24 december 2010 Bedankt voor je antwoord.... ik ben er al over uit, dat de Economy voor mij goed genoeg is....Ik heb immers 4x quattro LNB's, maar moet ik nu een active of passive terrestrial input hebben. Ik luister vrij veel naar zenders via de ether Nu zie ik echter net dat de profi versie maar 2 tientjes duurder is...dus is de profi veeeel beter dan de economy versie??? Und TschjuB
Gast SatMann Geplaatst: 24 december 2010 Geplaatst: 24 december 2010 je kan ook voor en Chess gaan : 17/8NT - 4 SATELLIETEN + TERRESTRIAL kost 157€ incl btw. werkt ook goed.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 24 december 2010 Geplaatst: 24 december 2010 Origineel bericht van: naitsirhc Wat kost meer (ben en blijf Nederlander natuurlijk) 9/8 switch met de uncommited swiches of 1 17/8 MS. Gegarandeerd dat een situatie met uncommitted switches veel duurder is, hoef je niet eens uit te zoeken.
p0ske Geplaatst: 24 december 2010 Geplaatst: 24 december 2010 Ik gebruik hier al een hele tijd een EMP 17/8. Werkt o.a. prima met azbox/Vu+/Dreambox/Philips. Aanrader dus
moonchild Geplaatst: 24 december 2010 Geplaatst: 24 december 2010 Een emp 17/8 (profi/budget) kost? VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
naitsirhc Geplaatst: 24 december 2010 Auteur Geplaatst: 24 december 2010 Moet ik dan de economy nemen of de profi Economy = plusminus 165 profi = plusminus 185 Und TschjuB
Gast SatMann Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 bij de profi class heb je zoals ze zeggen: input attenuators dus input verzwakkers. voor 20 euro meer heb je dus een iets betere. de vraag is heb je die nodig? en ik heb zowel de chess 17/8 als de emp 17/8 al eens getest en die zijn even goed. een chess 17/8 NT kost ongeveer 157 euro incl btw. ooh dit vergeten, de profi class heeft 4 jaar garantie de economy 2 jaar en de profi class heeft ook quad lnb support. en power to antenna preamp.
naitsirhc Geplaatst: 26 december 2010 Auteur Geplaatst: 26 december 2010 En toen werd het moeilijk voor mij.... Wat zijn input verzwakkers? Waarschijnlijk wordt het een EMP Centauri(ik heb via PM een link gekregen waarbij de profi modellen zeer goedkoop waren)...vraag me niet waarom, maar gevoelskwestie denk ik. Und TschjuB
Endeavour Geplaatst: 28 december 2010 Geplaatst: 28 december 2010 Sinds gisteren ook aan het inlezen voor een multiswitch opstelling. Ik snap ook niet wat ze hierboven bedoelen met een inputverzwakker. Overigens kom ik ook de SAB 17/8 veel tegen. Gelijkwaardig aan de chess? Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen