Reneetjuh Geplaatst: 24 december 2010 Geplaatst: 24 december 2010 Goedemorgen, Ik heb sinds gisteren een draytek 2920n. Perfect apparaatje. Bekabeld haal ik de volle 120MB in combinatie met mijn Arris Docsis 3 modem. Maar wireless kom ik niet verder als 45MB, en echt alle kanalen geprobeerd (alleen op 2.4GHZ omdat de router niet op 5GHZ kan). Ook als ik de laptop op 30cm afstand heb van mijn router kom ik niet verder als 45MB. In mijn laptop zit een Vigor N61 USB stick die 300MB aan kan (router is dus ook ingesteld op 20/40). Mijn wireless N heb ik ingesteld met een WPA2 key en AES, maar ook als test zonder codering haalde ik niet sneller als 45MB. Heeft iemand nog een suggestie hoe ik e.e.a. toch sneller kan krijgen? Gr. Reneetjuh Dreambox 7000s, Nokia Dbox 2, Nokia MM9500, Magic Module, Mastera IV, Moteck 2100 srg, Schotel 80cm draaiende van 43 west naar 72.0 oost...
theparasol Geplaatst: 24 december 2010 Geplaatst: 24 december 2010 Jammer voor je want dit probleem herken ik. Een broadcom based wlan client trekt maximaal 6 megabyte per seconde van een 300 Mbit AP gebaseerd op een athereos chip. Is incompatibility tussen fabrikanten. Met een intel chip trekt die met gemak 18 a 20 megabyte per seconde. Op te lossen? Jawel, uitzoeken welke wlan chip er in de vigor zit en een wlan client pakken die zelfde fabrikaat heeft.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen