Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb OScam onder Ubuntu draaien. Maar als het systeem in S3-mode gaat, doet OScam het daarna niet meer en moet OScam worden herstart, handmatig.

Hoe kan ik OScam automatisch laten herstarten o.i.d. zodat OScam het na S3-mode ook weer doet.

Ik ben al wel zo ver dat OScam automatisch opstart met Ubuntu dmv het bestand /etc/rc.local.

Mvg,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Geplaatst:

je zou een cron job kunnen maken die checked of oscam nog draait en opnieuw start.

je zou ook /etc/inittab kunnen gebruiken met een respawn voor oscam

Technotrend DVB-S2300, VDR

Geplaatst:

Van beide opties weet ik niet hoe ik ze moet maken... Heb je daar ook wat tips voor, of een voorbeeld van?

Ik krijg het meeste allemaal wel draaiend in Ubuntu, maar dat is allemaal met copy-paste-werk. Maar echt zelf iets maken, lukt me nu nog niet.

Geplaatst:

Googelen op het bestand en respawn en heel heel erg veel lezen ! Denk niet dat je dat in een weekje allemaal onder de knie krijgt.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

hmm, maar er moeten toch meer mensen tegen dit probleem aanlopen onder Ubuntu/yaVDR, die OScam gebruiken en die graag willen, dat OScam het weer gewoon doet nadat de HTPC uit standby is gekomen...

Of gebruiken de meesten hier NewCS onder Ubuntu?

Geplaatst:

Ik ben bezig met een soortgelijke installatie.

Maar eerst moet het überhaupt draaien, dus ik loop nog een beetje op je achter.

Vandaag kwam de pakketdienst met de TeVii S480 aan voor me, dus ik ben bezig om die aan de praat te krijgen en daarna komt Oscam ook.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:

Oké, na wat gevogel en het één en ander proberen heb ik zelf iets gemaakt:

Ik heb OScam geïnstalleerd in /usr/local/bin(/oscam-svn)

Autostart OScam bij opstarten:

sudo -s vervolgens je password

gedit /etc/rc.local

Vóór de laatste regel met "exit 0" plak je onderstaande code:

Code:
/usr/local/bin/oscam -b

Sla het bestand op.

OScam en S3-mode (slaap-/pauzestand)

Voor het juist werken van OScam na de S3-mode (slaap-/pauzestand van de PC:

Maak het volgende bestand aan 50oscam-resume in /etc/pm/sleep.d:

sudo -s

gedit /etc/pm/sleep.d/50oscam-resume

Plak de volgende code in dit bestand:

Code:
#!/bin/bash# This script will restart tvheadend upon resume.. /usr/lib/pm-utils/functionscase "$1" in        hibernate|suspend)                killall oscam                ;;        thaw|resume)		killall oscam #dit is voor de zekerheid                sleep 3; /usr/local/bin/oscam -b                ;;        *)                ;;esacexit $?

Ik gebruik voor de zekerheid zowel bij het naar S3-mode gaan een "killall OScam" als vlak vóór het opnieuw opstarten van OScam nadat de PC uit resume is gekomen. Maar deze tweede is vermoedelijk alleen maar extra.

Ik hoop dat het zo duidelijk is. Mijns inziens is dit een stuk makkelijker dan het maken van bijv. een cron job, o.i.d.

Mvg,

Andries

Geplaatst:

Nou als je dit al zelf hebt uitgevogeld dan zit het met je Linux kennis wel snor. smile

Dit soort dingen zul je meestal zelf toch uit moeten zoeken. In grote lijnen staat het wel op internet maar om het echt mooi te integreren zul je zelf echt altijd zelf wat moeten bedenken.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

@Lamko: nou, ik heb het niet zelf bedacht. Maar meer samengevoegd en wat handig gejat en even twee commando's aangepast, zodat het in mijn "noden voorziet". wink

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen