Gast ZooeyIding Geplaatst: 24 december 2010 Delen Geplaatst: 24 december 2010 Ik heb sinds een week een extra satelietontvanger, en dat is de MVision HD-300 combo net. Ik heb ook nog een oude Denson. Ik wilde deze graag hebben om mijn film1 te kunnen blijven ontvangen en de opname functie is natuurlijk ook mooi meegenomen. Ik kreeg er eigenlijk na een dag al problemen mee. Eerst had hij heel de zenderlijst omgegooid. De Nederlandse kanalen waren vervangen door Duitse...? Opnieuw zenders gezocht en het probleem was verholpen, dacht ik. De timer was ook weinig betrouwbaar. Op de geprogrammeerde tijden gaf hij wel aan dat hij bezig was met opnemen, maar als ik dan naderhand keek op de USB was er 9 van de 10 keer niets gebeurd. Een andere externe hardeschijf aansluiten maakte geen verschil. Nu vandaag liep hij vast in het 'channel manager' scherm. Ik heb hem toen uitgezet en weer aangezet...en toen was ik alle kanalen kwijt. Ik heb de zenders wel in de lijst staan, maar het beeld blijft zwart, totdat er een blauw blokje 'gecodeerd kanaal' gaat knipperen. Dit bij alle zenders, maar bij film 1 beweert hij zelfs geen signaal te hebben. Erg vreemd, want vanochtend deed hij het nog... Ik ben er al heel de ochtend mee bezig geweest. Terugzetten naar fabrieksinstellingen, update 5.9 van gmax installeren, dit een keer of vier, niets werkt. Ik heb de smartcard nagekeken op de Denson, daar werkt het allemaal. Heel de MVision verplaatst naar waar de Denson staat, niets helpt. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want de winkel die mij dit apparaat heeft aangeraden heeft kerstvakantie. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mauspartyhouse Geplaatst: 24 december 2010 Delen Geplaatst: 24 december 2010 Hey ZooeyIding, en welkom op het forum. Erg vervelend dat je tot nu toe geen goede ervaringen hebt met je HD300. Mogelijk helpt het volgende, mits voor jou van toepassing natuurlijk; -Doe een fw update via usb, en haal vooraf even de LAN kabel uit je HD300. Dit schijnt erg belangrijk te zijn. -Is je externe harde schijf 'bus' powered, of krijgt deze de spanning via een externe adapter? Een externe HDD met adapter geniet de voorkeur te gebruiken. Opnemen en afspelen gaat hier prima, ik gebruik hiervoor een usb stick. Het rangschikken van de kanalen is inderdaad omslachtig, maar wekt hier opzicht prima. Er is zelfs een CD fastscan beschikbaar, waardoor het rangschikken overbodig is. succes ET8000 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ZooeyIding Geplaatst: 24 december 2010 Delen Geplaatst: 24 december 2010 Dag mauspartyhouse, Heel erg bedankt voor het reageren! Fijn om te horen dat die MVision's normaal gesproken wel kunnen werken. Misschien dan toch niet helemaal een verkeerde aankoop geweest. Ik heb geen LAN kabaal aangesloten op de MVision, alleen de kabel,verbinding tv en netvoeding. Firmware upgrade heb ik al vijf keer opnieuw geïnstalleerd, heeft geen enkel effect. Ik heb de laatste 5.90 update, heb het ook geprobeerd in combinatie met terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar helaas...nog altijd geen beeld. Mijn externe harde schijf heeft een aparte adapter, dus laadt niet via USB. Ik waardeer je hulp zeer. Dankjewel! En een fijne kerst gewenst! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mauspartyhouse Geplaatst: 26 december 2010 Delen Geplaatst: 26 december 2010 Hmmm, de klachten die je hebt vin dik zeer vreemd. Lijkt er op dat er iets niet goed is met de box. Ik vrees dat je moet wachten totdat je dealer weer terug is van kerstvakantie. ET8000 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen