Ga naar inhoud


welke image voor multimedia


jacobus

Aanbevolen berichten

Welke image geeft de beste resultaten mbt gebruik van mediaplayer en dvd speler?

Ik gebruik openpli, en alhoewel het over het algemeen prima werkt, kom ik toch af en toe wat rare dingen tegen, ook bij de DVD speler.(ondertiteling spontaan verdwenen, daarna zelfs hele beeld weg, gevolgd door spontane reset en daarna geen geluid meer op geen enkele zender). Na een herstart van het systeem was het probleem overigens opgelost. (Is er trouwens een knop om de ondertitels te selecteren, de knop naast de TT knop werkt niet bij DVD speler)

Nu vraag ik me af of andere images (mn Vti) beter presteren bij afspelen multi-media?

Uiteraard moet de image wel de CD kaart ondersteunen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Pedro Newbie

Om de ondertitels te selecteren in OpenPLi bij een DVD moet je de TT knop gebruiken, hiermee blader je door de beschikbare ondertiteltalen.

 

Voor de audiokanalen moet je de knop radio gebruiken, daarmee blader je door de beschikbare talen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacobus
Welke image geeft de beste resultaten mbt gebruik van mediaplayer en dvd speler?
Ik gebruik openpli, en alhoewel het over het algemeen prima werkt, kom ik toch af en toe wat rare dingen tegen, ook bij de DVD speler.(ondertiteling spontaan verdwenen, daarna zelfs hele beeld weg, gevolgd door spontane reset en daarna geen geluid meer op geen enkele zender). Na een herstart van het systeem was het probleem overigens opgelost. (Is er trouwens een knop om de ondertitels te selecteren, de knop naast de TT knop werkt niet bij DVD speler)
Nu vraag ik me af of andere images (mn Vti) beter presteren bij afspelen multi-media?
Uiteraard moet de image wel de CD kaart ondersteunen.


Ik gebruik momenteel het VIX image,en ik moet zeggen voor het multimedia gebeuren werkt deze beter dan Open Pli. Films die ik met de Dvd speler onder Open Pli niet of moeilijk aan de praat krijg doen het meteen onder VIX. Maar wellicht zijn er andere images die nog beter zijn op multimedia gebied.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacobus
Ik heb VIX erop gezet. DVD speler werkt idd beter dan onder open pli
Kan je aangeven wat er dan beter gaat? En ik mag aannemen dat je hem wel vergelijkt met die van PLi-Beta 2.0?
Link naar reactie
Delen op andere sites

open pli van 27 novenber had ik erop staan.

Wat beter werkt is dat alle dvd's vooralsnog probleemloos starten, iets dat bij openpli (bij mij) niet het geval was.

Vaak moest ik 2 of 3 keer de dvd starten voordat deze ook begon.

Een ander voordeel vind ik dat bij de mediaplayer de multimedia toetsen op de ab werken. Maar hij staat er pas een uurtje of zo op, dus verder is er nog niet veel over te zeggen.

Al met al vindt ik de verschillen niet zo groot.

De ondersteuning voor add-ons lijkt iets minder.

Ik had/heb er een toepassing op staan die me de mogelijkheid geeft om door de zender-informatie te zappen zonder van kanaal te veranderen (ok lang inhouden, ben de naam vd applicatie kwijt). Deze werkt niet meer. Vu loopt zelfs vast als ik de ok knop lang indruk. uninstallen van applicaties kan ook nog niet vinden. Via de blauwe knop, softwarebeheer blijft hij hangen op t ophalen van data

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacobus
......Ik had/heb er een toepassing op staan die me de mogelijkheid geeft om door de zender-informatie te zappen zonder van kanaal te veranderen (ok lang inhouden, ben de naam vd applicatie kwijt)....
Ik denk dat je "Virtual ZAP" bedoelt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is het mooie voor ieder wat wils, ik ben juist naar VIX heen gegaan mede door het multimedia verhaal alles werkt lekker soepel.

Was wel even zoeken zodat ik de knoppen voor het zappen weer had zitten zoals bij de andere images maar op dit moment kijk ik deze een tijdje aan.

Na een paar dagen kun je er nog niet zoveel van zeggen maar de eerste indruk is niet verkeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het is zeker geen slechte image.

Het enige dat ik tegenkwam dat echt niet ok is, is iets in de netwerkverbindingen.

Ik had een verbinding gemaakt naar een laptop. Als deze verbinding niet actief was, en ik de vu rebootte, kwam deze in een loop terecht en bleef continue rebooten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...