Ga naar inhoud


[Strong] Linux Strong loader versie beschikbaar (beta/test)


Gast

Aanbevolen berichten

Dit is mijn eerste keer dat ik iets post op dit forum, 'k hoop dan ook dat ik dit goed doe ;-)

 

Aangezien ik nieuw ben, lijk het mij goede zaak mij zeer kort voor te stellen. Mijn naam is Johan Postema, en ik ben sinds korte tijd in het bezit van een Strong decoder (srt8000h).

 

De firmware upgrade ik simpel weg bij een kameraad, vanwege het feit ik de kabels er niet voor had. Omdat ik dit toch wat onhandig vondt, heb ik toch de kabels aangeschaft, maar kwam al gauw tot een probleem. Ik heb verscheidende besturings systemen draaien, maar geen windoze (wat ik graag zo wil houden). De software om de firmware in de strong decoder te upgraden is voor zover ik wist alleeb voor windows, en na uren zoeken voor een opensource en/of linux versie kreeg ik het idee dat deze niet bestaat.

 

Na enkele minuten spelen, bleek dat als ik de strong op admin mode zetten (cha),

ik de firmware gewoon als raw-data op de paralelle poort kon dumpen, en dat het werkte. (serieel dus niet nodig).

 

Om het in de toekomst voor mijzelf (en hopelijk vele anderen) makkelijk te maken, heb ik besloten een programma'tje te maken die de firmware kan upgraden, en de gebruiker laat zien wat de strong retourneert via de seriele kabel. (voorzover ik weet dus het zelfde als wat de bestaande strong software doet, hoewel ik mij hier in kan vergissen omdat ik de software niet goed ken).

 

Ik hoop dat er mensen zijn die wat aan mijn programma'tje hebben, vandaar dat ik hier de url post waar hij te downloaden is.

 

Onthoudt echter wel dat het nog steeds een beta/testing versie is, hoewel hij prima voor mijn strong srt8000h werkt.

 

Hij is te downloaden via : http://www.cubix.nl/strong

 

Ik zou graag enige feedback zien (via dit forum of via de e-mail), omdat ik

erg nieuwsgierig ben of er vraag is naar software voor linux, en of er suggesties, meningen, vragen of dergelijke zijn.

 

groeten, Johan Postema.

Link naar reactie
Delen op andere sites


hallo

 

ik heb geen linux maar ik ben wel benieuwd of je tevreden ben met die patch op de 8100, ik heb zelf ook een 8100 met versie 22 en ik ben benieuwd naar ervaringen er mee op dit moment wil geen enkele file voor mijn goldcard werken

dus ik wil hem ook patchen . welke versie heb je daar voor gebruikt ??

 

groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heh,

 

Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik heb geen srt8100, maar een srt8000.

Ik ken iemand met een srt8100, en voorzover ik weet gebruikt die probleem loos V

9B.

 

succes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou maar zow kunnen. Ik heb geen 8100.

 

Deze topic had ik dan ook eigenlijk bedoeld om mensen te

laten weten dat er een programma beschikbaar is om de firmware

te upgraden vanuit linux. Voorzover ik weet was dit voorheen alleen

mogelijk met een windows programma.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb hier een PC staan als server waarop suse 7.2 geinstalleerd is. Er komt deze week iemand met een 8100. Ik heb is nagekeken onder windoz of er veel verschil bestaat tussen het patchen van een 8000 en 8100. En behalve de firmware is er geen verschil. Dus mocht die persoon zich melden dan zou ik dat wel eens kunnen proberen. Van eventueele resultaten laat ik je dan nog wel wat horen t.z.t.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cool !!!

 

Ik stel het zeer op prijs als je zou kunnen laten weten of de

software ook met de srt8100 werkt. Ik vermoedt van wel, maar

omdat ik zelf geen srt8100 heb kan ik het niet testen.

 

Als je me laat weten of het werkt of niet, kan ik dit bij het programma

vermelden.

 

Mocht je nog enige problemen hebben met het compilen van het programma, of

met laden van je seriele en/of paralelle poort driver, dan kan je dat altijd

in dit forum vragen, of een e-mail sturen naar : Johan@Rapide.nl.

 

succes ! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...