Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gister wilde ik nog even snel een VU+ voorzien van nieuwe firmware van Pli

nou doe ik dat vaker maar nu ging het niet zoals ik wilde.

Volgende gedaan: OpenPLi-2.0-beta-vuduo-20101223_usb.zip gedowload en usb geflasht

Bij opstarten doorlopen tot blauwe wereldscherm, maar er kwamen geen radertjes.

nog 2X gedaan en hetzelfde: OpenPLi-2.0-beta-vuduo-20101223.zip en serieel met VUutils erin

gezet en het zelfde verhaal:

Originele image van vu+ erin en meteen werken, dito met Nabilo BlackHole Vu+ Duo v. 1.4.2

Nou had ik de laatste VU+ een week ervoor gedaan met een PLI image van rond de 17e en deze geprobeerd

en meteen werken. toen een update gedaan via het net geloof 26 paketten vervangen opstarten en weer fout

blauwe wereldscherm en niet verder lopen.

Toen versie van de 17 erin, nieuwe drivers voor VU+ van 21-12-2010 erin; opgestart/geupdate en opgestart

zonder probleem en nu kan ik geen plugins meer erin zetten hij zegd dat hij geen ipk,s meer kan uppen.

Ik zal wel wat over het hoofd zien maar wat.

Wat is de beste manier die box van verse software te voorzien met plugins, en zodat ik hem ook weer

kan uppen zonder problemen.

Ed

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Geplaatst:

je zult openpli 1.0 van de 22 moeten installeren, of openpli 2.0 van gisteren of vandaag dan is je probleem verholpen.

de openpli 1.0 feed wordt volgens mij niet meer gemaakt, dus je kunt misschien beter 2.0 pakken

VU+ Duo, ET9200, XP1000, PLI

Geplaatst:

OpenPLi-2.0-BETA: do NOT use them yet!

PLi® Images As you can see in our OpenPLi BETA downloads we have also our OpenPli 2.0 BETA images.

Please do NOT use them yet, they are heavily under development until you read in the newssection it is "safe" to use the 2.0 BETA images!

It's a creation from our new improved buildenvironment.

Staat duidelijk op de pli-site, met andere woorden als V2.0 het doet heb je mazzel maar reken er niet op

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Geplaatst:

Klopt dat staat op de site, maar hij draaid goed op de vu.

En ergens op de pli site staat dat ze de openpli 1.0 feed niet meer gingen maken.

Als je bij de downloads kijkt staat de 1.0 ook maar tot de 22 erop.

VU+ Duo, ET9200, XP1000, PLI

Geplaatst:

ok, lees nu ook op 't pli-forum dat er een issue in de Vu+ build zat dat er met de nieuwste uitgehaald is. Hij is dus verder wel lekker stabiel?

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

Geplaatst:

Ja bedankt allemaal voor de info: kan alleen zelf niet vinden wanneer een image stabiel/onstabiel is, vind op die site daar niet een vast topic over, beetje warrig vind ik; wel zie ik dat er meer loos is met die images, zal kijken welke ik neem wil wel V2 en dan met update die hopelijk wel werkt, probeer wel wat uit dit draadje: http://www.pli-images.org/forum/viewthread.php?forum_id=64&thread_id=16265

Ed

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Je kan inderdaad het beste de Beta 2.0 van vandaag nemen: OpenPLi-2.0-beta-vuduo-20101225_usb.zip

De "normale" beta zoals b.v. OpenPLi-beta-vuduo-20101222_usb.zip zal niet meer verder ontwikkeld worden omdat de VU+ nu van nieuwe drivers gebruik maakt en de "normale" of 1.0 beta's hier niet mee overweg kunnen.

Als je de "normale" beta gebruikt en je gaat nu updaten kom je met een niet werkend systeem te zitten dus zal je of al over moeten stappen naar Beta 2.0 of een eerdere "normale" beta of de Stable version 1.0

De Beta 2.0 heb ik hier goed werkend, de basis dingen doen het gewoon goed maar het is en blijft een beta.

Dus wat wijsheid is welke versie te kiezen is geheel aan jezelf.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satje07
Ja bedankt allemaal voor de info: kan alleen zelf niet vinden wanneer een image stabiel/onstabiel is, vind op die site daar niet een vast topic over, beetje warrig vind ik; wel zie ik dat er meer loos is met die images, zal kijken welke ik neem wil wel V2 en dan met update die hopelijk wel werkt, probeer wel wat uit dit draadje: http://www.pli-images.org/forum/viewthread.php?forum_id=64&thread_id=16265
Ed

dat stabiel/instabiel proberen ze links op de hoofdpagina aan te geven, daar staat in een vakje of de huidige OpenPli build stabiel is, kijk bij "OpenPli -Beta- Status". Aangezien de images 's-nachts gebakken worden en er altijd wat mis kan gaan is het wellicht aan te raden niet als eerste om 07:00u die te installeren maar even tot in de (na)middag te wachten en te kijken of die aangegeven status dan nog op 'stabiel' staat.

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

Geplaatst:

Helaas moet ik nog steeds constateren dat OpenPli Beta nog steeds instabiel is. Terwijl op de website "stable" is. Gelukkig een usb stickje bij mee en OpenPLi-2.0-beta-vuduo-20101222 opgezet. Opnieuw inladen van de image brengt de vu+ weer tot leven. Ik adviseer met klem om niet via het internet de nieuwste image in te laden in de vu+ tot dat het echt "stable" getest is.

Geplaatst:

dat stabiel/instabiel proberen ze links op de hoofdpagina aan te geven, daar staat in een vakje of de huidige OpenPli build stabiel is, kijk bij "OpenPli -Beta- Status". Aangezien de images 's-nachts gebakken worden en er altijd wat mis kan gaan is het wellicht aan te raden niet als eerste om 07:00u die te installeren maar even tot in de (na)middag te wachten en te kijken of die aangegeven status dan nog op 'stabiel' staat.

mvrgr

Zie wel een vink met stabiel in de linker kolom staan, maar slaat m.i. op niets daar ik ook toen de bovenste gedownload heb,

dus waar dat vinkie stabiel dan op slaat...

respect voor de makers hoor, maar op de site van pli mag dat wel een beetje duidelijker.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:
Origineel bericht van: Ventura
Helaas moet ik nog steeds constateren dat OpenPli Beta nog steeds instabiel is. Terwijl op de website "stable" is. Gelukkig een usb stickje bij mee en OpenPLi-2.0-beta-vuduo-20101222 opgezet. Opnieuw inladen van de image brengt de vu+ weer tot leven.

Je kan gewoon beter de Beta 2.0 van vandaag nemen of die van gisterenmiddag 17.45 uur. Hierin zitten de allernieuwste drivers van VU+ verwerkt. Als jij wilt gaan updaten met de versie OpenPLi-2.0-beta-vuduo-20101222 zal je toch opnieuw moeten flashen, dit brengt de structuur van de nieuwe drivers met zich mee.

Als je een zeer stabiel systeem wilt hebben moet je gewoon de stable versie 1.0 nemen, dus openpli-1.0-vuduo-20100912.zip te vinden rechtsboven in het scherm. Deze is super stabiel maar niet voorzien van de laatste ontwikkelingen en geen dagelijkse updates.
Geplaatst:

Nu is er één ding dat ik niet begrijp: als je vragen hebt over zaken als stabiliteit van en eventuele problemen met PLi-beta's, is het PLi-forum toch het aangewezen platform om informatie direct van de bron te krijgen?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pedro Newbie
Origineel bericht van: Ventura
Helaas moet ik nog steeds constateren dat OpenPli Beta nog steeds instabiel is. Terwijl op de website "stable" is. Gelukkig een usb stickje bij mee en OpenPLi-2.0-beta-vuduo-20101222 opgezet. Opnieuw inladen van de image brengt de vu+ weer tot leven.

Je kan gewoon beter de Beta 2.0 van vandaag nemen of die van gisterenmiddag 17.45 uur. Hierin zitten de allernieuwste drivers van VU+ verwerkt. Als jij wilt gaan updaten met de versie OpenPLi-2.0-beta-vuduo-20101222 zal je toch opnieuw moeten flashen, dit brengt de structuur van de nieuwe drivers met zich mee.

Als je een zeer stabiel systeem wilt hebben moet je gewoon de stable versie 1.0 nemen, dus openpli-1.0-vuduo-20100912.zip te vinden rechtsboven in het scherm. Deze is super stabiel maar niet voorzien van de laatste ontwikkelingen en geen dagelijkse updates.

Net OpenPLi-2.0-beta-vuduo-20101222 erin gezet, even toch via het net geupdate, weer vast in het wereld scherm, opnieuw geflasht zonder update, zie nu dat plugins zoals Shoutcast en partnerbox niet werken, normaal kopieer ik een aantal plugins met totalcmd er direct in dat werkt vaak goed maar hier help het niet mee, toch maar terug naar V1 denk ik en ff afwachten tot het een beetje stabieler is.
Ed

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:
Origineel bericht van: Satje07
Zie wel een vink met stabiel in de linker kolom staan, maar slaat m.i. op niets daar ik ook toen de bovenste gedownload heb,dus waar dat vinkie stabiel dan op slaat...
respect voor de makers hoor, maar op de site van pli mag dat wel een beetje duidelijker.

Vergeet niet dat je gebruik maakt van een beta versie die iedere nacht opnieuw gebouwd wordt voor 15 verschillende machines, soms gaat er bij een van die wat mis en is het niet altijd meteen duidelijk. Toevallig dat er nu wat was met de VU+ ivm de drivers maar de andere machines zoals de dm500, dm500-mandarin, dm500-maxvar, dm500hd, dm500plus, dm56x0, dm600pvr, dm7000, dm7020, dm7025, dm800, dm8000, dm800se en et9000 was niets mee dus om nu te zeggen dat het niet stabiel was.

Aan beta's zijn risico's verbonden, wil je die niet lopen neem dan de stable 1.0 of kijk voor je gaat updaten of er problemen zijn gemeld met de VU+.

En maak eens een back-up op een usb-stick, kost 2 à 3 minuten en is volledig automatisch, mocht het dan toch een keer helemaal fout gaan dan is het probleem ook weer in 3 minuten opgelost en de machine weer in oude staat hersteld.

Helaas heb je er op dit moment niet veel aan frown

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen